Is mijn 1000 euro pc goed genoeg voor games van tegenwoordig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.
Ik heb mijn eigen pc samengesteld en ik denk persoonlijk dat hij aardig goed is en het geld waard is. maar heel veel weet ik er niet vanaf dus een beetje hulp kan ik wel gebruiken. Ik wil graag spellen zoals de nieuwe Battlefield One op ultra graphics spelen. opties zoals V-Sync kan mijn pc waarschijnlijk niet aan. Maar de vraag is of het wel op Ultra graphics kan draaien op spellen zoals de nieuwe 2016 Battlefield One.

Specs:
I5 6600 3.3GHz
WD Blue 1TB 7200rpm 64MB SATA3
Ballistix Sport LT 16GB(2x8GB) 2400MHz C16
MSI B150 Gaming M3
be quiet! System Power 8 550W
Asus GeForce® GTX 1060 6GB Dual OC
Samsung SSD 750 EVO 250GB SATA3

andere:
Samsung SH-224GB, DVD Write/DVD
BitFenix Nova, window (behuizing)

Ten eerste, passen de onderdelen bij elkaar? Ten 2de, is het de 1000 euro waard? ten 3de, Is het goed genoeg voor Shooters en andere high-end games van tegenwoordig?

alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakpot
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07 10:17
Speel je op 1080p of wil je 4k resolutie? (heeft veel effect op keuze grafische kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 09:59
Welke resolutie is inderdaad erg belangrijk, en ook welke games "de games van tegenwoordig" is veel te vaag, LoL is een game van tegenwoordig maar zo ook de Witcher, daar zit nogal gigantisch verschil tussen.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parca
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-05 11:38
Als je Full HD wil spelen, geen probleem hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 17:59

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Kan je deze in een lijstje zetten (DAA beleid) dan kunnen we dit iets makkelijker bekijken.

Je 1060 zal zonder problemen de meeste games goed kunnen spelen, maar niet alles op ultra met 60 fps. De 1060 zit in de recommended voor zover ik kan zien, dus normaal zou dit geen probleem mogen zijn voor Battlefield One.

Ziet er redelijk goed uit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nycrea schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:01:
Welke resolutie is inderdaad erg belangrijk, en ook welke games "de games van tegenwoordig" is veel te vaag, LoL is een game van tegenwoordig maar zo ook de Witcher, daar zit nogal gigantisch verschil tussen.
1080 resolutie.
en met ''tegenwoordig'' bedoel ik games zoals battlefield one en andere graphical games.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 08:33
De 1060 is geloof ik net iets beter dan een 970 welke ik heb.

Ik draai een core i5 3570k met 16gb werkgeheugen en kan de meest recente games, zoals Overwatch en bf1 makkelijk op 60 fps of meer spelen (ik speel met een fps limit omdat mijn monitor maar 60hz is). De meeste settings staan dan op high of Ultra.

Ik zou zeggen dat je pc nog wel een aardig tijdje hier mee door kan.

Persoonlijk zou ik wel voor een grotere SSD gaan, games gaan nu al snel richting de 60GB en met 250GB ben je er erg snel doorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De voeding kun je beter veranderen naar bijvoorbeeld een pricewatch: Corsair CX450M . Deze is ongeveer even duur, maar wel van betere kwaliteit en heeft ook ondersteuning voor de C6 en C7 power states van de CPU, in tegenstelling tot de Be Quiet! System Power 8.

Sneller dan 2133Mhz gaat ram geheugen niet lopen op een B150 bord, met ram sneller dan dit heb je kans dat het niet gaat werken. Denk aan pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 of pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213

De videokaart zou ik veranderen naar 1 van de volgende:
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G
pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1
pricewatch: Palit GeForce GTX 1060 Dual 6GB

Het geld dat je hiermee bespaart tegenover de door jouw gekozen Asus kun je dan stoppen in een betere behuizing, want een Bitfenix Nova is nou niet echt denderend voor een dergelijke pc.

Wat goede behuizingen:
pricewatch: Fractal Design CORE 2500
pricewatch: NZXT S340 Zwart
pricewatch: Sharkoon S25-W

Als je gaat voor een behuizing met raam, kun je je gekozen MSI moederbord houden voor de looks, maar met een dichte behuizing, of als het uiterlijk je niet uitmaakt, kun je prima voor een pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P gaan welke ook nog eens een USB 3.1 Type-C aansluiting heeft. De MSI heeft die niet.

Eventueel de SSD veranderen naar een pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB welke iets goedkoper is dan de samsung, 25GB extra opslag heeft en niet minder presteert.
Pagina: 1