Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gidion1987
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 13:15
Mijn vraag
Op dit moment heb ik een server draaien (op consumenten hardware) in een datacenter. Wanneer deze vastloopt, moet ik in de auto springen om een reboot uit te voeren. Helaas heeft de provider van de colocatie geen mogelijkheid tot reboot op afstand. Daarom wil ik de server vervangen voor een SuperMicro moederbord, I5 CPU en DDR4 geheugen. Ik heb gelezen dat je met Intel vPro verbinding kan maken en remote services uit kan voeren zoals rebooten, uitschakelen en aanzetten. Ook kan je de BIOS in.

Nu de vraag: Wekt Intel vPro ook buiten je eigen netwerk? Op alle Youtube filmpjes zie ik een lokaal adres staan, geen extern adres...

De volgende hardware wil ik aanschaffen:
Processor: Intel Core i5-6600K Boxex
Moederbord: Supermicro X11SSQ (Retail pack)
RAM: Corsair Value Select CMV8GX4M1A2133C15 (8GBx2)
SSD: Intel 600p 512GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Youtube en verschillende sites bekijken met informatie over vPro. Ook heb ik het Intel forum doorzocht, maar kan niets vinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:54
Waarom zou het met een extern adres niet werken?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:26
gidion1987 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:18:
Mijn vraag
Op dit moment heb ik een server draaien (op consumenten hardware) in een datacenter. Wanneer deze vastloopt, moet ik in de auto springen om een reboot uit te voeren. Helaas heeft de provider van de colocatie geen mogelijkheid tot reboot op afstand. Daarom wil ik de server vervangen voor een SuperMicro moederbord, I5 CPU en DDR4 geheugen. Ik heb gelezen dat je met Intel vPro verbinding kan maken en remote services uit kan voeren zoals rebooten, uitschakelen en aanzetten. Ook kan je de BIOS in.

Nu de vraag: Wekt Intel vPro ook buiten je eigen netwerk? Op alle Youtube filmpjes zie ik een lokaal adres staan, geen extern adres...

De volgende hardware wil ik aanschaffen:
Processor: Intel Core i5-6600K Boxex
Moederbord: Supermicro X11SSQ (Retail pack)
RAM: Corsair Value Select CMV8GX4M1A2133C15 (8GBx2)
SSD: Intel 600p 512GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Youtube en verschillende sites bekijken met informatie over vPro. Ook heb ik het Intel forum doorzocht, maar kan niets vinden.
Kun je niet beter gewoon een IPMI module aanschaffen voor zo'n supermicro (als deze er niet standaard bij zit)?
Serverbeheer (en dan met name op een colo) doe je bij voorkeur namelijk gewoon dmv een KVM over IP systeem (HP heeft ILO, Dell heeft DRAC, SuperMicro IPMI en de naam van IBM voor hetzelfde ben ik even kwijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:49

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Technisch gezien is het mogelijk, of het verstandig is dat is een andere vraag.
Ik vind het een slecht idee om dit soort interfaces aan internet te hangen. Voor management wil je eigenlijk een gescheiden netwerk hebben. Als je slechts één server hebt is dat een beetje overkill.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:39
Zoals Caps zegt, je kan vragen of ze een extern adres via de firewall mappen met een intern ip van je ipmi.
Of het verstandig is is een andere zaak. Ik zou dan minstens met een proxy werken met port knocking ofzo.
Wij loggen in via vpn en dan hebben we nog ipmi of kvm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-06 12:34
Intel vPro (AMT) is eigenlijk voor desktops/laptops bedoelt, zodat beheerders niet op locatie te hoeven zijn om deze aan/uit te zetten, uit te lezen, os (her)installeren etc.

Zie bv: https://sccmguru.wordpres...ith-intel-scs-9-0-part-1/

[ Voor 25% gewijzigd door VHware op 03-10-2016 22:49 ]

Pagina: 1