Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chamassan
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-02-2024
Hallo,

Wij zijn bezig om nieuwe pc's op te stellen op het werk. Dit gaat een volledig nieuw systeem worden.
Deze systemen worden gebruikt om Inventor 2017 te draaien. Wij willen hier langer plezier van hebben (minimaal 3 jaar.).
Wij gebruiken Inventor momenteel om 3D modellen te maken en om uiteindelijk een 2D werktekening ervan te maken. Wij maken eigenlijk geen gebruik van de render en animation functies.

Er zijn nu wel al pc's aanwezig met een Quadro 2000 kaart, 6GB RAM en Xeon W3565 Processor.

Er zijn nu 2 voorstellen gedaan kwa pc's:
Iemand van buitenaf heeft PC1 voorgestelf en PC2 heb ikzelf over nagedacht

PC1
- i7 6600 Processor
-16GB RAM
-FirePro W5100

PC2
-i5 6600k Processor
-32GB RAM
-GTX 1060

Wij waren ons aan het afvragen of het een heel groot verschil gaat zijn om voor de GTX 1060 te gaan in plaats van de FirePro W5100, omdat wij namelijk geen gebruik gaan maken van rendering en animation dacht ik dat het geen verschil gaat maken om voor de GTX te gaan behalve de prijs.
Wat ik mezelf nog afvroeg is of er een groot verschil tussen de rekenkrachten van een i5 tegenover een i7?
Het RAM geheugen word zoiezo minimaal 32GB, want wij werken hier met modellen met kans op meer als 1500 Parts. De site van Inventor geeft dit aan nodig te hebben
Mijn hoop is dat het tweakers forum hier meer van weet. Ikzelf heb alleen gaming pc's in elkaar gezet dus daarom twijfel ik nog tussen de kaarten.

Alvast bedankt,

Ties Verreck
Firma Van Der Zalm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Professionele kaarten gebruik je niet specifiek voor rendering en animaties zover ik weet. Ze zijn vooral veel sneller in het 2d omdat ze een andere driver gebruiken.
In 3d zal de GTX1060 iets sneller zijn, in 2d zal hij het gaan verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kser
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 17:46
Ik weet niet of deze thread hier zal blijven, het voldoet namelijk niet aan de regels hier.

Ik heb een beetje gezocht en Autodesk geeft bepaalde minimale eisen aan die volgens de gebruikers onnodig hoog zijn. Er zijn genoeg mensen die de software op GTX kaarten draaien en op i5's.
Waarschijnlijk zullen ze goed genoeg zijn, maar let wel op dat wanneer je problemen ondervindt en hulp van Autodesk nodig hebt, dat ze kunnen weigeren je te helpen omdat je systemen niet aan de minimum eisen voldoen.

Bekijk deze thread: http://forums.autodesk.co...8=260986iCF3347DD53F6BFE6

Er zijn veel mensen die hun systemen en benchmark resultaten posten.
Ik denk dat een gtx 1060 voldoende zal zijn, maar ik ben geen expert. Er zijn op de benchmarks ook verschillen te zien tussen de i5 en i7 systemen, maar ze zijn niet bijzonder groot. Bekijk ze zelf en beoordeel waar de verschillen in zitten en wat jullie nodig hebben.

32 gb ram klinkt veel, zou het niet een optie zijn om een systeem te kopen met 16gb met 2 slots vrij .. probeer dat uit en als je in de problemen komt kun je er nog altijd 16 erbij plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik sluit me aan bij de bovenstaande reactie. Workstation kaarten hebben niet in elke professionele toepassing meer toegevoegde waarde, behalve aanzienlijk grotere framebuffers in veel gevallen.

Klein detail: er is geen i7-6600, wel een 6700. Een 6600K heeft alleen zin als je hem ook gaat overklokken, zo niet, neem dan de 6700. Zeker bij professioneel gebruik is overklokken niet echt aan te raden, dus neem dan een 6700 of: een vergelijkbare Xeon E3 om de kosten wat te drukken, ten koste van de IGP.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:15

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heb eventjes gezocht op Certified GPU hardware en dat is allemaal Quadro en firepro kaarten: http://usa.autodesk.com/a...os=524288&manuf=all&opt=2

En Inventor heeft graag +20GB aan ram
Recommended: 20 GB RAM or more
https://knowledge.autodes...ventor-2017-products.html

[ Voor 34% gewijzigd door Damic op 03-10-2016 21:04 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Graag dan ook eerst lezen...

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Wij hebben ca. 15 workstations met Inventor draaien.
Een Firepro of Quadro zou ik niet doen. Inventor gebruikt DirectX en geen OpenGL zoals veel andere CAD programma's.
Een gamekaart die gebaseerd is op dezelfde chip is daardoor even snel, maar een stuk goedkoper.

Wij hebben één pc staan met daarin een Firepro W8100. Die is met Inventor ongeveer even snel als andere pc's met daarin een R9 290, maar stukken duurder.
Firepro's komen er bij ons dus ook niet meer in. :)

De cpu is nog wat belangrijker dan de videokaart. Daarvoor kun je het beste simpelweg de cpu met de beste single-thread prestaties aanschaffen. Dat is dus de pricewatch: Intel Core i7-6700K Boxed.
Pagina: 1