Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop Best Buy Guide - Oktober 2016

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
reviews: Laptop Best Buy Guide - Oktober 2016

Budgetlaptop - Medion E6421 > De aansluitmogelijkheden
Links zitten nog twee usb-poorten, maar dan van generatie 3.0, en een hdmi-poort, ethernetaansluiting en d-sub-poort.
Dat er twee USB 3.0 poorten op zitten geeft niets aan over of het type A of type C sockets zijn. Ik zal aannemen dat het type A zijn, maar heden ten dage is het expliciet vernoemen van de afwezigheid van type C sockets wel aan te raden.

Daarnaast wordt er over een d-sub-poort gesproken. Noem dit toch alsjeblieft gewoon een VGA-poort, wat het is. Het lijkt erg onaannemelijk dat dit ding voorzien is van een RS-232 poort, maar dat zou ook een D-sub zijn, een LPT/printer/parallele poort ook. SCSI1 ook trouwens.
Op de volgende pagina staat VGA ook niet vernoemd als video uitgang, doe dat wel!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2016 13:37 ]

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
De type-a-aansluitingen zijn zo gemeengoed dat het vooralsnog niet nodig is bij elke keer dat we usb 3.0-poorten benoemen hier expliciet bij te zetten dat het geen type-c betreft. Dat kunnen we nog even beter nadrukkelijk noemen als het wel zo is. Met name in het budgetsegment tref je deze nog niet aan, bij een high-endlaptop zou je het wel als nadeel kunnen noemen als er geen type-c op zit.

Wat de d-sub-opmerking betreft geef ik je in zoverre gelijk, dat het voor veel lezers van de LBBG prettig is de term vga terug te zien, aangezien die niet allemaal thuis zullen zijn in de wereld van de interfaces. Dat voeg ik toe.

Dank voor de opmerkingen!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-11 14:29
Ik heb eigenlijk geen idee waar ik het neer moet zetten dus doe ik het hier omdat het wel met dit artikel te maken heeft.

Ik heb een idee voor tweakers.net om eens een Laptop BuyGuide te maken voor tweedehands laptop. Dit klinkt misschien gek maar luister : Er worden veel en veel meer laptops tweedehands verkocht dan nieuw. Laptops kan je al kopen voor 100 euro waar je prima windows 10 op kan draaien, als je maar let welke CPU's erin zitten, hoeveel geheugen , wat voor HD.

Je kan nu oude I5's kopen die het nog prima doen met windows 10. En het lijkt me grappig dat Tweakers een artikel zou maken over een bestbuy guide voor tweede hands laptops. Wat kunnen de valkuilen zijn, waar moet je op letten met oude laptops (zoals schermen die donker worden, drivers die er niet meer zijn voor nieuwe windows versies, internet oplichting, USB3.0 of 2,0, accu's die stuk gaan etc etc.). Ik denk dat het echt een interessant artikel kan zijn wat tweaker waardig zou zijn. Yesterdays premium laptops, wat kan je er nog mee.

Ik merk gewoon in de loop van de jaren dat het toch wel de meest gestelde vraag is aan mij, welke tweedehands laptop moet ik kopen. Daarna pas welke nieuwe ... sowieso is het vaak slimmer om een laptop voor 250 te kopen, om daarna 2 jaar laten weer en laptop voor 250 te kopen ipv. een nieuwe laptop van 500 nieuw te kopen, als het om performance gaat.

Je zou het ook weer in geldklasses kunnen verdelen, 100, 250, 500 ofzo. Best leuk denk ik :)

[ Voor 18% gewijzigd door terracide op 03-10-2016 16:01 ]