Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Volvo-polestar
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 06-10-2016
Beste lezers,

Ik ben de eigenaar van een Lumia 640. De laatste tijd valt mijn wifi regelmatig weg en ik kan er maar niet achter komen waar dit aan ligt. Hij viel wel vaker weg, maar dat was 1 of 2 keer in de week. Nu is het echt om de paar minuten. Enorm vervelend. Daarom dat ik ook deze topic open.

Ik heb er eigenlijk alleen maar last van op mijn telefoon. op mijn laptop of tablet merk ik hier niets van. Op een andere windowsphone de Lumia 650 heeft hier ook last van. Dus je zou bijna denken dat het aan windows ligt. Maar wellicht zie ik iets over het hoofd. Alle hulp is welkom

Opstelling. Modem> router > extender.

Ik weet niet welke informatie er nog meer noodzakelijk is maar ik hoor het wel als er meer informatie nodig is.

Bij voorbaat dank

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:44

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
Volvo-polestar schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:37:
Opstelling. Modem> router > extender.
Waar ben je mee verbonden als de probleem optreden?

Op tweakers is het de bedoeling om eerst zelf onderzoek te doen voordat je een topic opent, dus wat heb je zelf al gevonden en geprobeerd?

• Volvo-polestar
Ik ben verbonden met mijn extender

ik heb het volgende allemaal geprobeerd:

- Telefoon gereset naar fabrieksinstellingen (Microsoft Lumia 640)
- Batterijbesparing uitgezet (telefoon)
- Verbinden met open hotspots uitgezet (telefoon)
- Telefoon geupdate

- Extender gereset naar fabrieksinstellingen en upgedate (TP-Link TL-WA850RE)

- Laatste firmware van router geļnstalleerd. (Asus RT-AC66u 802.11ac)

Ik verbind heel eenvoudig. Wifi aan en ik ben verbonden. Binnen 5 min valt de verbinding weg. de wifi op mijn telefoon staat aan alleen hij zegt "Geen internet". Als ik vervolgens wifi uitzet en weer aan. Dan verbind mijn telefoon gelijk weer en heb ik weer internet. Maar helaas is dit elke keer van korte duur.

Ik ben hier al enige tijd mee bezig en heb al gezocht of ik een oplossing kan vinden. Helaas is dat tot op heden nog niet gelukt vandaar dat ik het via dit forum probeer te achterhalen.

• coenox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 04:04
Gebeurt dit alleen op je netwerk thuis of ook als je elders verbinding hebt?

• PinokkioTV
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11:29
Ik heb dit thuis ook met de 640, 640xl en 930 icm (vrij oude) accespoints van Linksys. Ik heb nog geen oplossing, ook nog niet echt naar gezocht trouwens. Welk merk/type accespoint heb jij?

Lumia's 930, 950 en 950XL iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8

• Volvo-polestar
quote:
coenox schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:41:
Gebeurt dit alleen op je netwerk thuis of ook als je elders verbinding hebt?
Elders heb ik hier weinig tot geen last van.
quote:
PinokkioTV schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:08:
Ik heb dit thuis ook met de 640, 640xl en 930 icm (vrij oude) accespoints van Linksys. Ik heb nog geen oplossing, ook nog niet echt naar gezocht trouwens. Welk merk/type accespoint heb jij?
Router: Asus RT-AC66u 802.11ac
Extender : TP-Link TL-WA850RE

• Olaf-103
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 16-11-2016
Ik heb mijn Lumia 640 LTE een maand of twee geleden ge-update naar Windows 10. Sindsdien ben ik steeds de WIFI-verbinding kwijt als ik op m'n werk zit.
De telefoon had dit probleem eerder niet; het is pas begonnen na de update. Ik heb daarna een soft reset gedaan en daarna de fabrieksinstellingen teruggezet. Helaas zonder resultaat.
Ligt dit aan WIndows 10 of aan de hardware?
Weet iemand een oplossing hiervoor? Is MS zelf al bezig met een oplossing?

Olaf-103 wijzigde deze reactie 15-11-2016 21:15 (15%)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Oplossing voor mijn 950: alle WiFi connecties "forgetten" oftewel verwijderen. Toestel opnieuw opstarten. Controleren of alle oude WiFi weg is. Nogmaals opstarten. En dan weer je WiFi netwerk toevoegen.

Add and message me on XBL for FM7: OctagonQontrol

• janchtw
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 22-02 13:49
Mijn 930 had iets soortgelijks na een update. Als ik thuis kwam dan kwam er geen verbinding meer met mijn Wifi. Na wat googelen vond ik een tip om Wifi Sense ( Wifi inzicht) uit te zetten. Sindsdien geen problemen meer. Misschien dat het in jouw geval ook helpt.
Pagina: 1

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*