RAM uitbreiden op mijn acer aspire x3470

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 821611

Topicstarter
hallo,

ik speel namelijk veel spellen. nu ik cities skylines speel wil ik namelikk mijn ram geheugen uitbreiden omdat hij traag loopt met mods.
ik heb een acer aspire x3470. met 6gb geheugen.
is het mogelijk om deze uit te breiden en welke moet ik dan kopen? ik heb gelezen dat deze pc uitbreidbaar is tot 16 gb.
ik weet hoe je het geheugen er in en uit moet klikken is het zo eenvoudig om er dan enkele nieuwe in te steken?
graag vraag ik jullie hulp welke dan de juiste is om te kopen?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07 22:38

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Weet je 100% zeker dat het probleem bij je geheugen ligt, en niet ergens anders (zoals de CPU/GPU)? Wat heb je als je taakbeheer open hebt en het spel aan het spelen bent, hoeveel geheugen is in gebruik (check even voordat je het spel start om te vergelijken met wanneer het draait)?

Als ik even zoek, kom ik uit op o.a. pricewatch: Acer Aspire X3470 (PT.SHKE2.030) met deze apu: pricewatch: AMD Fusion A6-3600 Boxed. Dat is ondertussen ook geen powerhouse meer.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:28

nelizmastr

Goed wies kapot

De videochip noch de CPU zijn erg sterk. Ik betwijfel evenals Hero of Time of het probleem wel je geheugen is. De 3000 serie, Llano, was de eerste generatie APU's van AMD en nog gebaseerd op de K10 core die alweer bijna 10 jaar oud is. De lage kloksnelheid van de A6 werkt ook niet in je voordeel. Cities:Skylines leunt erg zwaar op de processor.

Ik zou eerder kijken of je er een andere APU in kwijt kan, bij voorkeur een nieuwere generatie met een hogere kloksnelheid. Dit vergt wel meer kennis en kunde dan een stickie RAM erin douwen echter. Dan zou je misschien beter kunnen overwegen te sparen voor iets nieuws en uitbreidbaars, dus niet zo'n klein beperkt doosje als deze.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gezien de leeftijd van het bakkie en de socket, denk ik niet dat een 'nieuwere' APU erin stoppen gaat helpen. Je zal hooguit een paar procent winst halen, als het moederbord de nieuwe APU al slikt. Want dat laatste is toch echt het eerste probleem als je 'm wilt gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dus je bedoeld om beter een nieuwe pc te kopen? ik zal straks ook eens kijken hoeveel het geheugen verbruikt als ik het spel speel.
is er dan een mogelijkheid om zonder haperingen cities skylines te spelen op deze pc? of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je 't nog niet hebt gedaan, kan je alle grafische upsmuck uitschakelen en op een lagere resolutie spelen om te kijken of dat iets verbetert. Maar zoals je systeem nu is, zal het de huidige generatie spellen iig niet fantastisch aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lagere resoltutie heb ik al gedaan en heeft een beetje effect.
de pc zelf is nog maar 2,5 jaar oud maar er heeft al veel spelletjes op gestaan.
is het misschien handig voor een hele schoonmaak van mijn pc te doen? zodat deze er allemaal af zijn of gaat dit geen effect geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die dingen nemen alleen maar schijfruimte in, dat doet niets mbt performance. Kijk eerst eens naar het geheugengebruik voor en tijdens het spelen. Uitbreiden heeft nogal weinig zin als je nog anderhalf gig of meer vrij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke ik zal het deze avond laten weten als ik op de pc van zit. :) alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke ik snap er niets van maar hier de cijfers:

pc staat op gewoon :
2,4 gb van de 6gb geheugeb
34% 2,27ghz processor

met cities skylines:
4,9 gb van 6 gb geheugen
64% 2,22 ghz processor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nou, dat is dan toch redelijk duidelijk: de GPU is de beperkende factor in dit geval. Nu kan je hiervoor twee dingen doen: betere videokaart in de PC prikken of (en dat is denk een betere investering) sparen voor een nieuwe computer.

Wel apart dat idle je CPU al zoveel in gebruik is. En lichtelijk apart dat tijdens het spelen de CPU op 'maar' 64% zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-07 21:05
Waarschijnlijk bekeken met een alt-tab.
Dan kan de CPU al weer snel terug.

Als je het echt wilt testen dan zou je even HWInfo moeten gebruiken. Kun je mooi zien wat de CPU, GPU & RAM doet en wat de gemiddelde % gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oh bedankt!
kan iemand me misschien een pc aanraden van ongeveer 500 tot 600 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk hiervoor naar de Tweakers Best Buy Guide: reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Lees dit dan ook...

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move PMG -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Je zou (mits het moederbord/bios dat toestaat) nog kunnen overstappen op een 2e hands A8-3850/3870k of athlon 641/651(k) met los videokaartje of iets dergelijks, daar kun je nog aardig wat snelheid mee winnen.

Ondanks dat de pc maar 2,5 jaar oud is, is de techniek al 5 jaar oud en was het zelfs toen al geen high-end spul, verwacht er nu dus niet teveel meer van.

Eerlijk gezegd ben ik het met de anderen eens, spaar door voor een nieuwe pc met een i3/i5 en een leuk videokaartje.

Je kunt eens beginnen te kijken naar het instapgamesysteem of het basisgamesysteem.
reviews: Desktop Best Buy Guide - September 2016

[ Voor 18% gewijzigd door mitsumark op 03-10-2016 23:36 ]

Pagina: 1