Printer offline na windows update

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 823631

Topicstarter
Na een update van Windows (Windows 10, 64bit) staat mijn printer offline (Epson SW535WD).
Dit is al vaker gebeurd en ik krijg deze alleen weer online als ik de windows update ongedaan maak.
Mijn Epson software is up-to-date.
Zijn er mensen die dit herkennen, en beter nog... wie heeft er een oplossing....
Alvast bedankt!

Jelleke

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Misschien handig om te melden welke windows update het is.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 18:40
En heb je de software en drivers al is weg gegooid en daarna de printer opnieuw aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi,
Ja heb ik al een paar keer eerder geprobeerd. Nadeel daarvan is dat mijn Officeprogramma's dan niet meer werken. Er schijnt een conflict te zijn met de Abbyreader die automatisch mee geïnstalleerd wordt. Die moet ik dan verwijderen en dan werkt het weer.
Maar na iedere Windows update heb ik weer hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Hoe is de printer aangesloten? USB, WiFi, netwerkkabel?
Wellicht is de printspooler niet gestart om een of andere reden.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Is de Windows Update een driver die je telkens moet terugdraaien? Schakel dan de automatische update ervan uit.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oh ja, vergeten te vermelden. De printer werkt via WiFi. De laptop werkt overigens wel, ook via WiFi.
Ik heb al ooit geprobeerd de printspooler te verwijderen, daarna opnieuw opstarten maar dat heeft ook niet gewerkt.

Is de windows update een driver????? Dat weet ik niet.... daar heb ik nooit naar gekeken....

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 823631 op 03-10-2016 12:32 . Reden: nieuwe reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk, dat moet je dus eerst even uitzoeken. Wat draait je laptop? Is dat ook Windows 10 en heeft het dezelfde software als je computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
Naar wat voor port print je? Als je naar 'Apparaten en Printers' gaat via 'configuratie scherm'.
Dan rechtermuisklik op de printer en kiezen voor 'Eigenschappen van printer'.

In het tabje poorten kan je zien met wat voor een poort je de printer aanstuurd. Is dit bijv een WSD poort? Indien dat het geval is kan je een TCP/IP poort proberen. Eerst even de printer een fixed IP geven indien dit niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De laptop draait ook op Windows 10. Dus dezelfde software, neem ik aan...

De printerpoort is inderdaad de WSD poort. Er staat geen TCP/IP poort bij.
En dan houdt mijn kennis helaas op ;-) Hoe geef ik de printer een fixed IP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De laptop draait hetzelfde OS, maar er kan andere software op staan. Je hebt het immers over Abbyreader en dat er daar conflicten mee zijn. Hoe zit dat met de laptop?

Printer een IP adres geven valt te lezen in z'n handleiding. Vaak staat deze op DHCP en via de WDS 'poort' wordt er gezocht naar de printer om dan de opdracht erheen te sturen. Netwerkprinters hebben een webinterface waar je dit allemaal in kan stellen.
Daarna zijn er genoeg handleidingen te vinden hoe je een netwerkprinter toe kan voegen aan Windows. Van XP tot W10 zijn de handelingen ongeveer gelijk, het begin is alleen wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
Vaak merk ik dat de verbinding tussen PC en printer een stuk stabieler is en minder vaak wegvalt met een TCP/IP poort. Gewoon in hetzelfde scherm als die poorten klikken op 'poort toevoegen'. Dan kiezen voor TCP/IP poort, IP adres opgeven van je printer en de stappen volgen.

En omtrent het instellen van een statisch IP, wat Hero of Time zegt, even de documentatie erop naslaan van deze printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga alle opties nalopen. Dank je wel voor alle tips and tricks ;-)
Pagina: 1