Powershell silent install exe file

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Goedemiddag,

Sinds kort ben ik bezig met een powershell script te schrijven. Graag wil ik een .exe file installeren met de silent mode. Het gaat om het programma malwarebytes (als test). Rond gekeken op internet en verschillende commando's geprobeerd, maar geen een had er effect.

Start-Process 'C:\Temp\mbam-setup-2.2.1.1043.exe' -ArgumentList "/s" -Wait

Start-Process -FilePath "C:\Temp\mbam-setup-2.2.1.1043.exe" -ArgumentList "/S /v/qn"

Ik krijg de wizard te zien na dit commando.

Bij het volgende commando krijg ik unexpected error Invoke-Command

$pathvargs = {C:\Temp\mbam-setup-2.2.1.1043.exe /S /v/qn } Invoke-Command -ScriptBlock $pathvargs

Is het wel mogelijk om een exe file silent te installeren en zo ja hoe kan ik dit doen?

Windows 7
Powershell versie 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:16
Probeer eens

code:
1
Start-Process -FilePath "C:\Temp\mbam-setup-2.2.1.1043.exe" -ArgumentList /S, /v, /qn -Wait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Helaas krijg ik nog steeds de installatie wizard te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar mallwarebytes ondersteunt geen silent install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 22:05
Ik heb het runnen van silent installs dmv Powershell (op een remote machine) destijds opgegeven omdat ik het in veel gevallen niet goed werkend kreeg (tijdens testen werkte het de ene keer wel en de andere keer niet).
Sinds het grootste deel van onze clients op Windows 10 draait doen wij dit wel weer maar dan via Powershell DSC (helaas moet je minstens windows 8.1 hebben volgens mij voor DSC). Wij hebben een aantal DSC configs gemaakt voor software installaties, deze MOFs pushen wij vervolgens naar een machine als wij een software installatie verzoek hebben (bij gebrek aan SCCM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Dat is natuurlijk ook nog een heel goede optie dat het niet ondersteunt wordt. Eens kijken of ik dit kan checken ergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
DSC heb je inderdaad voor 8,1 of hoger nodig. Mocht ik overstappen naar 10 is dat een goede optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Misschien te moeilijk gedacht, het probleem is opgelost :D

c:\Program Files\malwaresetup.exe /install=agent /verysilent

Dit commando lost het probleem op!

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

code:
1
/silent /NORESTART

?

Overigens is het draaien van de consumentenversie van MBAM verboden volgens de EULA en de zakelijke versie heeft gewoon een MSI.

Hmm, zo te zien heb je de zakelijke versie. Waarom gebruik je niet gewoon de MSI :?

[ Voor 21% gewijzigd door Glashelder op 03-10-2016 12:41 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
Glashelder schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:40:
code:
1
/silent /NORESTART

?

Overigens is het draaien van de consumentenversie van MBAM verboden volgens de EULA en de zakelijke versie heeft gewoon een MSI.

Hmm, zo te zien heb je de zakelijke versie. Waarom gebruik je niet gewoon de MSI :?
Het is inderdaad verboden om consumentenversie te draaien op deze manier. Ik moest even een test exe bestand hebben en kwam met MBAM als eerst in men hoofd.
Pagina: 1