Via Win98 en Samba op Linux HD komen

Pagina: 1
Acties:

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:56
âllo,
ik heb net samba server geinstalled en gerunned.
heb m geconfigged via webmin, dan ist voor mij (newbie) nog n beeje begrijpelijk.

ik zie in windhoos nu ook de linux pc staan, en als ik r op klik zie ik de SMB shares.

dan vraagt ie om n password, maar geen user.

hoe moet ik dat doen ?
ik heb geprobeerd mijn eigen pw gebruiken die ik op het root account heb, en op een gewone user, maar t lukt niet.
password encryption staat uit, en ik heb in webmin bij username mapping mn linux username ingevuld, en degene die ik gebruik bij het starten van mn wintendo...

hoe los ik dit op ?
heb de search gebruikt, maar dat kwam nergens op uit...

merci :)

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Gokje hoor, maar volgens mij moet je account in windows dezelfde username hebben als die in Linux..

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:56
Nee, net geprobeerd, ent werkt niet..
Jammer, maar helaas.. :'(
Op donderdag 28 juni 2001 18:24 schreef RickJansen het volgende:
Gokje hoor, maar volgens mij moet je account in windows dezelfde username hebben als die in Linux..

Verwijderd

heb je uberhaupt een smbpasswd file aangemaakt???

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
1: maak op die linux bak een gebruiker aan met useradd gebruikersnaam

die moet hetzelfde zijn als de gebruikersnaam waar windows zich mee aanmeld (dus je windows netwerk logon naam)

2: zet encrypt passwords aan in smb.conf

3: smb_passwd -a gebruikersnaam
voeg de gebruikersnaam toe aan smbpasswd met een password..

Verwijderd

Of je maakt die share gewoon bereikbaar voor guests...

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 14:59

beerns

it is I, Leclerc

Wat ook wel eens wil helpen.
Ik heb hetzelfde probleem gehad met (rooie pet 7) linux. Ik heb de oplossing gevonden in een .reg file die in de help van je samba staat. Ik heb die file ff op flop gezet, hup in je win98 ff in het register invoeren. Rebooten en ik kon daarna m'n shares op m'n linuxboot benaderen zonder een ww in te hoeven voeren. De ww worden hierna nl als plain text gestuurd.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Yah..lekker veilig, en dat werkt alleen zolang je geen PWshare update doet bij windowsupdate.

Waarom niet Samba 2.2 erop gezet? RPM'metje is zo gebeurd..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12-2025

Platel

Trogdor the Burninator!

Je moet voor zorgen dat je een smb user op je linux pc hebt met dezelfde naam als op je windows PC.
Je maakt op je linux pc een user aan met dezelfde naam (stel pietje). Dan doe je smbpasswd -a pietje
Dan vul je een wachtwoord in (2x)
En dan zou het moeten werken.

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• Mastruberik
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-01-2022
Hallo,

Ik hier nu hetzelfde probleem. Alleen ik draai mandrake en heb samba met webmin ingesteld.

De client heeft Windows XP.

Nu heb ik met webmin de gast account aangeschakeld, dus zal ik volgens mij zonder problemen met alle namen moeten kunnen inloggen, maar zodra ik met de client inlog, krijg ik de melding dat ik geen machtigingen heb.

Weet iemand misschien een oplossing hiervoor? Er moeten geen accounts aangemaakt worden. Heb van de search enzo gebruikt, maar vind niet echt veel wat ik kan gebruiken.
Pagina: 1