Vraag

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Goedemorgen,

Ik zoek een?
Smartphone met ten minste:
  • 5.5" scherm
  • 3GB RAM
  • 32GB ROM
  • Fingerprint sensor
Wat is je budget?
Alles tot 230 EUR

Wat heb je zelf al gevonden?
Momenteel zit ik het vreselijk moeilijk te kiezen tussen de volgende telefoons:Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb geen ervaringen met de software EMUI en MIUI. De meningen lopen hierover nogal uiteen en hoop
op praktijkervaring-verhalen van jullie. Draai het liefst stock Android, maar dat lijkt hierbij onmogelijk. Custom Roms vind ik ook altijd een pre om als optie te hebben.

Zoals velen, vind ook ik zaken als batterijduur, camera en helderheid scherm belangrijk en laat dit zeker meewegen met de beslissing.
Hoe verhouden de processoren zich tot elkaar en is hier nog merkbaar verschil in met name stabiliteit?

Nog belangrijker; zie ik misschien interessantere toestellen over het hoofd?

Ik ben erg nieuwsgierig naar jullie inbreng.

Beste antwoord (via Dan0r op 09-10-2016 19:11)

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-01 07:29
Ik zou alleen al voor wat betreft support en rom beschikbaarheid voor de Xiaomi gaan. Leeco (LeTV) is een veelbelovend merk in opkomst, maar op die gebieden laat het volgens mij nog wat te wensen over.

De Redmi 3 Note Pro is een goed toestel, snel, goedkoop, fingerprint. Je kunt ook nog kijken naar de Redmi Note 4, deze heeft alleen een Mediatek processor, en ik heb met de Note 4 nog geen ervaring. Ook nog geen tijd gehad om hier reviews van te lezen.

EMUI is trouwens van Huawei, eUI is van Leeco schijnbaar.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-01 07:29
Ik zou alleen al voor wat betreft support en rom beschikbaarheid voor de Xiaomi gaan. Leeco (LeTV) is een veelbelovend merk in opkomst, maar op die gebieden laat het volgens mij nog wat te wensen over.

De Redmi 3 Note Pro is een goed toestel, snel, goedkoop, fingerprint. Je kunt ook nog kijken naar de Redmi Note 4, deze heeft alleen een Mediatek processor, en ik heb met de Note 4 nog geen ervaring. Ook nog geen tijd gehad om hier reviews van te lezen.

EMUI is trouwens van Huawei, eUI is van Leeco schijnbaar.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Ralgon
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-01 18:36
Zelf heb ik een Oukitel K6000 Pro en die bevalt me uitstekend.

Wat processor betreft zit hij wat onder de toestellen die je zelf hebt uitgezocht (MTK6753) maar ik heb er nog geen problemen mee gehad. Mijn ervaring is dat de MTK6753 zo tussen de Qualcomm 420 en 620 inzit.

Verder voldoet hij aan alle eisen die je stelt en als bonus heeft hij een forse accu van 6000mah, nadeel is dat hij wat zwaar aanvoelt. Ander nadeel is dat je absoluut geen updates hoeft te verwachten, er zit wel een update 'app' (ze hebben het uit de settings gehaald) maar daar zou ik niet teveel van verwachten.

De camera kan ik niet zo goed beoordelen aangezien ik die vrijwel nooit gebruik en het dus niet echt kan vergelijken. De fingerprint sensor zit achterop, dat is niet helemaal standaard maar bevalt mij eigenlijk wel.

Verder is er niet heel veel gesleuteld aan android en worden er bijna geen waardeloze apps meegeleverd. enkel de launcher die ze gebruiken is niet helemaal standaard. Een launcher is echter vervangbaar.

Grootste pluspunt is natuurlijk de prijs, op het moment kost hij zo rond de $140 (zo'n €125)

• Resonancer
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-01-2022
Ik vind die Le max 2 met een snapdragon 820 voor dat geld ver boven de rest uitsteken. Speel veel ingress en in de praktijk werkt GPS net iets minder bij mediatek denk ik. Heb nu oukitell 6000pro en een umi Max kunnen proberen. Regelmatig de positie kwijt.

Weinig info bij die link. Niet alle versies hebben b20.

Aloha