Internet valt weg elke 30 min.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 17:30
Goedemorgen Tweakers,

Ik heb sinds enkele weken problemen met mijn internet. Als ik internet heb, dan is het bloed snel en hartstikke stabiel, maar het probleem is dat het elke 30 min. weg valt. Zodra ik dan de router opnieuw opstart, heb ik gewoon weer internet verbinding.

Ik zal even de situatie uitleggen, ik woon namelijk in een studentenhuis met 35 man dus het is niet zo simpel als een thuis netwerk.

Internet komt gewoon via het modem binnen in het huis en gaat daarna naar 1 grote switch op de begane grond. Vanaf daar gaat het naar 2 kleinere switches voor de 1ste en 2de verdieping. Vanaf die kleinere switches gaat er een kabel naar elke kamer, waar iedereen dan een router heeft staan.

Het is niet een ideale situatie, maar het werkt 95% van de tijd, en als het niet werkt dan heeft iedereen er last van. Het rare is dat alleen ik dit probleem van wegvallend internet heb.

De situatie op mijn kamer is als volgt:
  • LAN kabel komt binnen op mijn router, dit is een Sitecom WLR-9000.
  • PC en PS4 zijn aangesloten met kabel
  • Macbook Air en telefoon zijn aangesloten via WiFi.
Ik heb een klein beetje verstand van netwerken dus ik heb al een aantal dingen geprobeerd, maar dit heb ik nog nooit mee gemaakt.

Wat ik al heb geprobeerd:
  • Router opnieuw opstarten: internet werkt weer voor ~30 min., daarna valt het weg.
  • Kleine switch op de verdieping opnieuw opstarten: internet werkt iets langer, ~1 uur, daarna valt het weg.
  • Grote switch op de begane grond opnieuw opstarten: internet werkt nog langer, ~3 uur, valt daarna weg.
  • (Vooral dit vind ik raar, dat het elke keer iets langer werkt hoe verder ik naar het begin van de keten ga zeg maar)
  • Verbonden apparaten uitzetten, dus bijv. alleen met de PS4 verbonden zijn of alleen met de Macbook Air, maakt allemaal geen verschil.
  • Apparaten een vast IP geven, ik dacht dat er misschien iets fout ging met dynamische IP's, dat apparaten eenzelfde IP aangewezen kregen en daarom internet eruit gooit.
  • Google DNS gebruiken i.p.v. standaard DNS.
  • Nieuwe router gekocht, ik had eerst een crappy 802.11G routertje van 10 jaar oud. Ik dacht dat die het gewoon ging begeven maar nu heb ik dus geüpgrade naar de Sitecom WLR-9000
Ik woon hier nu 2 jaar, en dit is de eerste keer dat dit gebeurd.
Ik heb het idee dat dit probleem zich voordoet sinds ik mijn Macbook Air heb gekocht, dus misschien kan het hier aan liggen?

Ik ben een beetje ten einde raad Tweakers, ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,
Remy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin eens met ontdekken waar het fout gaat. Je test nu steeds achter twee keer NAT. Hang een apparaat (PC) direct aan UTP dat jouw kamer binnen komt. Kijk of het dan nog steeds fout gaat na ~30 min.

Zo ja: probleem heeft niets met jouw situatie binnenhuis te maken. Schakel je provider (=ws je huisbaas) in. Goede kans dat de modemrouter van het huis de load niet trekt.

Zo nee: probleem zit linksom of rechtsom op jouw kamer. Jammer dat je het 10-jaar oude routertje vervangen hebt met een crappy Sitecom apparaat, want ik zou dat allerminst uitsluiten - en zoals vaker is er totaal geen alternatieve firmware beschikbaar voor deze router om dat uit te sluiten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
Ik ga het eens proberen met een directe aansluiting. Ik kan de Sitecom nog makkelijk omruilen voor een andere router, ik dacht dat deze goed uit de reviews kwam maar ik heb inderdaad niet gekeken naar de mogelijkheid voor een alternatieve firmware. Ik ga eens kijken naar een ander model en kijken of dat het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:17

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Remy669 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:27:
Ik ga het eens proberen met een directe aansluiting. Ik kan de Sitecom nog makkelijk omruilen voor een andere router, ik dacht dat deze goed uit de reviews kwam maar ik heb inderdaad niet gekeken naar de mogelijkheid voor een alternatieve firmware. Ik ga eens kijken naar een ander model en kijken of dat het oplost.
Sitecom is meestal gewoon troep, dus die zou ik maar gaan ruilen door een Tp-Link, Netgear, D-Link rooter, dat kan ook al helpen. Er is ook een goede kans dat het de apparatuur licht buiten je kamer, dat eerst testen. Dan weet je waar het aan licht en dan dieper in het apparaat gaan dat de storing veroorzaakt.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:42
Wat bedoel je eigenlijk met internet valt weg? Werkt DNS niet meer? Heb je geen IP adres meer? Waar houdt het netwerk op? Kan je nog wel de gateway pingen bijvoorbeeld? Kunnen apparaten binnen je netwerk elkaar nog wel zien? Waarom heeft iedereen eigenlijk een eigen router? Betekent dat ook dat er in een huis meer dan 35 Access Points zijn? Zou het kunnen dat de ip adressen gewoon op zijn?

Is je modem ook een router? Gebeurt daar ook NAT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

1 voor 1 testen:
DNS handmatig instellen
IP + DNS handmatig instellen
laatste drivers van je netwerkkaart installeren
Eventlog bekijken wat er op het moment van "geen internet" meer gebeurd
Ping van en naar diverse vaste apparaten binnen je netwerk en naar internet aanzetten en dit in de gaten houden terwijl je internet weg valt
Firmware update van je router doen

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:12:
[...]

Sitecom is meestal gewoon troep, dus die zou ik maar gaan ruilen door een Tp-Link, Netgear, D-Link rooter, dat kan ook al helpen. Er is ook een goede kans dat het de apparatuur licht buiten je kamer, dat eerst testen. Dan weet je waar het aan licht en dan dieper in het apparaat gaan dat de storing veroorzaakt.
Ja het is vooral raar dat het eigenlijk 2 jaar lang goed gewerkt heeft, maar toen heb ik m'n laptop verkocht en een Macbook gekocht en toen begonnen de problemen.
borft schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:17:
Wat bedoel je eigenlijk met internet valt weg? Werkt DNS niet meer? Heb je geen IP adres meer? Waar houdt het netwerk op? Kan je nog wel de gateway pingen bijvoorbeeld? Kunnen apparaten binnen je netwerk elkaar nog wel zien? Waarom heeft iedereen eigenlijk een eigen router? Betekent dat ook dat er in een huis meer dan 35 Access Points zijn? Zou het kunnen dat de ip adressen gewoon op zijn?

Is je modem ook een router? Gebeurt daar ook NAT?
Ik weet niet precies wat je bedoelt met of DNS niet werkt, ik heb wel de standaard DNS veranderd naar die van Google maar dat gaf geen verschil. Ik heb wel nog gewoon verbinding met het netwerk, via WiFi en via LAN, ik krijg gewoon geen verbinding met internet.

Iedereen heeft een eigen router omdat de huisbazin vertikt een fatsoenlijke centrale oplossing te verzinnen, zelfs als bieden wij het aan om het allemaal op te lossen. Dat betekent dus idd dat er een hoop access points zijn. Of de IP adressen op zijn durf ik niet te zeggen, ik zou het raar vinden als dat nu ineens gebeurd terwijl dat eigenlijk nog nooit voorgekomen is.
Volgens mij is het modem geen router, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, die zit in een kast waar alleen de huisbazin bij kan. Zou het zin om hebben om die eens te resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Remy669 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:07:
Goedemorgen Tweakers,

Het is niet een ideale situatie, maar het werkt 95% van de tijd, en als het niet werkt dan heeft iedereen er last van. Het rare is dat alleen ik dit probleem van wegvallend internet heb.
Je zou ook eens alle anderen eens loskoppelen, zodat jouw pc er alleen opzit.
Ik denk dat er teveel gebruikers opzitten, die misschien teveel downloaden/teveel doen gezamenlijk.
Dus of een van je routers of switches kan het niet aan, misschien kun je routers/switches lenen om te testen.
Of je zult iets van afremmen moeten gaan doen, zodat niemand de vol gas kan downloaden, en anderen hinderen.

Router/switches controleren op hitte, misschien testen met ventilator erop gericht.

[ Voor 5% gewijzigd door jan99999 op 03-10-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:42
Je zou eens kunnen kijken wat het ipadres is van je router, als dat een non-routable is, dan is het vrij waarschijnlijk dat het modem ook een router is, en dat er dubbele NAT is. Bij een dergelijk groot netwerk, kan het voorkomen dat de ip adressen op zijn, of dat bijvoorbeeld de MAC tabellen van switches volraken. Normaal zouden ze dan in hub mode moeten gaan ,maar het kan ook gebeuren dat het gewoon crasht.

Als je niet meer bij Internet kunt, en je doet een traceroute naar je DNS, waar houdt het verkeer dan op? kan je nog wel voorbij je eigen router komen bv? Kan je de switches pingen? en het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
borft schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:33:
Als je niet meer bij Internet kunt, en je doet een traceroute naar je DNS, waar houdt het verkeer dan op? kan je nog wel voorbij je eigen router komen bv? Kan je de switches pingen? en het modem?
Hier heb ik niet zoveel verstand van.
Hoe kan ik dat aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Remy669 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:00:
[...]

Hier heb ik niet zoveel verstand van.
Hoe kan ik dat aanpakken?
Denk dat je beter er iemand even naar kan laten kijken met verstand van zaken. Geen handig neefje/buurjongen die even voor je kan troubleshooten?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
NeHoX schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:04:
[...]

Denk dat je beter er iemand even naar kan laten kijken met verstand van zaken. Geen handig neefje/buurjongen die even voor je kan troubleshooten?
Jazeker, ik kan altijd een maatje van me vragen om er even een keer naar te komen kijken.
Ik dacht dat ik er redelijk verstand van had, maar dit gaat mijn pet te boven O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Remy669 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:07:
[...]

Jazeker, ik kan altijd een maatje van me vragen om er even een keer naar te komen kijken.
Ik dacht dat ik er redelijk verstand van had, maar dit gaat mijn pet te boven O-)
Ik denk ook dat dat het handigst is, met z'n tweeën zie je ook meer. De eerdergenoemde problemen zoals overvolle mac-tabellen/te weinig ip adressen zouden best oplossingen kunnen zijn. Zijn de switches consumenten spullen of meer zakelijke spullen. Misschien moet je met de huisbaas overleggen voor een degelijk, klein zakelijk netwerk, met vlans, een router, verschillende ap's...

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Probeer idd eerst eens met een apparaat rechtstreeks aan de utp-kabel. Als het dan ook optreedt als dubbelcheck ook nog met een ander apparaat. Pas aan de hand daarvan kun je verder onderzoek doen. Mogelijke scenario's:
- Apparaten vallen ook weg: het probleem ligt niet in jouw kamer
- Apparaten vallen niet weg: probleem zit in de router, bekabeling of een apparaat binnen je netwerk dat als stoorzender optreedt (draait dhcp-server oid). Controleer ook of je geen virussen hebt of op de achtergrond draaiende bittorrent-programma's oid.

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 03-10-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:12:
[...]

Sluit me hierbij aan dat waarschijnlijk de Router is. Kan prima dat de Elco's een beetje geploft zijn na 2 jaar.
En fruit apparaatjes zijn nogal kieskeurig.....

Zou stapsgewijs probleemanalyse doen.
  1. router
  2. bekabeling
  3. modem
  4. switch
Aangezien jij de enige bent met het probleem:

Kijk even of je een router kan lenen van een medebewoner. En sluit die aan op jou kabel voor een uur of twee. Weet je gelijk of het wel of niet je router is.

Sluit je router even op een andere kabel aan van je medebewoner en kijk hoe de verbinding met je MacBook is. Blijft deze netjes werken...dan is het de bekabeling naar je kamer toe.

Als 3de punt...de modem. Ja ook een pijnpunt. Zeker als dat ding nooit een reset/reboot heeft gehad. Zou de beste oplossing zijn. Dat ding regelmatig een reboot geven is altijd wel slim.

[ Voor 26% gewijzigd door kwakzalver op 03-10-2016 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kwakzalver schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:03:
[...]

Sluit me hierbij aan dat waarschijnlijk de Router is. Kan prima dat de Elco's een beetje geploft zijn na 2 jaar.
En fruit apparaatjes zijn nogal kieskeurig.....
Die WLR-9000 is een splinternieuwe 4x4 MiMo WiFi-ac geval. Ik wantrouw Sitecom hard- en software ook, maar kans op bolle elco's na een week is klein.

Laten we ophouden met aannames doen en kijken wat er gebeurt als TS rechtstreeks op z'n wandcontactdoos test.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

dion_b schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:28:
[...]

Die WLR-9000 is een splinternieuwe 4x4 MiMo WiFi-ac geval. Ik wantrouw Sitecom hard- en software ook, maar kans op bolle elco's na een week is klein.

Laten we ophouden met aannames doen en kijken wat er gebeurt als TS rechtstreeks op z'n wandcontactdoos test.
Als dat zo is, is de kans op een kapotte router inderdaad erg klein. Dan zou ik de sitecom niet meteen als schuldige aanwijzen. Eerst de verbinding testen zoals anderen het hebben omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
dion_b schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:28:
[...]

Sorry, ik heb het gisteren heel druk gehad dus niet meer kunnen reageren!

Ik heb inmiddels de kabel die m'n kamer binnenkomt direct op mijn PC aangesloten, en inderdaad geen problemen, dus het probleem ligt in ieder geval in mijn kamer en niet op een ander punt lijkt me.

Nu dacht ik dus dat de Macbook iets stoorde omdat het probleem begon sinds ik die gekocht heb volgens mij. Dus ik heb de WiFi verbinding van de Macbook helemaal uitgezet en de router terug naar fabriekinstellingen gezet, maar dan krijg ik evengoed dat de internet verbinding wegvalt bij alle apparaten. Op mijn macbook gaf hij eerst niets aan, alleen dat hij geen verbinding heeft met internet, maar m'n PC geeft eerst heel even kort aan in de browser dat hij het DNS adres niet kan vinden. waarna de standaard melding komt dat hij geen internet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-08 08:32
Je Sitecom is een spiksplinternieuw model, het zal me niet verbazen als die nog versie "1.000 beta draft concept" als firmware heeft. Wat ik me bovendien afvraag: waarom zo'n woeste 4x4 wifi als je alleen in je eigen kamer (en dus wss alleen zelf) internet nodig hebt? Of gebruiken anderen ook jouw wifi?

Je koopt bijvoorbeeld al een gouden oude Netgear WNDR 3700 voor € 55 (ook met 5Ghz Wifi, alleen geen "ac" maar "n") die al zoveel updates heeft gehad dat die altijd stabiel is. Als je dan nog de mogelijheid hebt om om te ruilen zou ik het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
Chris03 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:24:
Je Sitecom is een spiksplinternieuw model, het zal me niet verbazen als die nog versie "1.000 beta draft concept" als firmware heeft. Wat ik me bovendien afvraag: waarom zo'n woeste 4x4 wifi als je alleen in je eigen kamer (en dus wss alleen zelf) internet nodig hebt? Of gebruiken anderen ook jouw wifi?

Je koopt bijvoorbeeld al een gouden oude Netgear WNDR 3700 voor € 55 (ook met 5Ghz Wifi, alleen geen "ac" maar "n") die al zoveel updates heeft gehad dat die altijd stabiel is. Als je dan nog de mogelijheid hebt om om te ruilen zou ik het wel weten.
Nou het idee was dus omdat er zoveel routers in huis staan dat ik beter een goede kon kopen zodat ik er geen problemen meer mee zou hebben. Nu blijkt dat dat ook niet helemaal waar is dus.
Het kan toch niet zo zijn dat een gloednieuwe router zo uit de doos gewoon om het half uur ineens geen internet meer geeft? De apparaten hebben wel nog verbinding, het is echt bij klokslag dat ik geen internet meer heb.
En dit probleem had ik dus ook bij de oude router, daarom had ik een nieuwe gekocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Remy669 op 04-10-2016 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris03
Remy669 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:35:
[...]

Het kan toch niet zo zijn dat een gloednieuwe router zo uit de doos gewoon om het half uur ineens geen internet meer geeft?
Mijn ervaring is dat je een router pas moet kopen als hij al een jaar op de markt is. Zelf kijk ik dan niet zozeer naar de specs, maar naar het aantal updates dat er al is geweest. Helaas, maar het is niet anders. Klachten over routers hebben in de meeste gevallen betrekking op de firmware en anders op het bereik (als je dat wilt verbeteren moet je een model met afkoppelbare antennes nemen en die upgraden). Ik lees van "normale" consumenten nooit klachten over langzame LAN-poorten, herrie, ontbrekende functies etc. Hier op het forum zitten genoeg mensen die dat wél belangrijk vinden, maar die klagen er niet over omdat ze vooraf uitzoeken welke router alles kan wat ze willen. De meeste routers scoren niet heel goede rapportcijfers en dat heeft meestal met de firmware te maken.

De router die je nu hebt gekocht kan heel snel internet aanbieden, maar de vraag is wat je daar aan hebt. Een Ferrari is nu eenmaal niet de beste boodschappenauto, ook al ben je snel uit en thuis. De 5Ghz band is normaal gesproken veel minder druk bezet dan de 2,4Ghz, maar 1 of 2 kanalen is zat. Routers zijn normaal gesproken zo afgericht dat ze alleen 3 kanalen gebruiken als die beschikbaar zijn. Als je dus in een drukke wifi-omgeving zit heb je daar weinig aan, want ze worden wss toch nooit gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
Chris03 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:47:
[...]

Mijn ervaring is dat je een router pas moet kopen als hij al een jaar op de markt is. Zelf kijk ik dan niet zozeer naar de specs, maar naar het aantal updates dat er al is geweest. Helaas, maar het is niet anders.
Hmm, lesje geleerd dus mocht ik dit niet opgelost krijgen!
Ik heb nu weer eens de oude router aangesloten en kijken wat ik er nu uitkomt, anders wordt het gewoon de nieuwe router ruilen.

EDIT:
Volgens mij werkt de oude router weer prima, dus ik ga de Sitecom sowieso omruilen. Belangrijk is dus kijken naar de mogelijkheid voor eventuele alternatieve firmware en in ieder geval kijken dat hij al een tijdje op de markt is en dus alle kinderziektes verholpen zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door Remy669 op 04-10-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Remy669 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 11:50:
[...]

Hmm, lesje geleerd dus mocht ik dit niet opgelost krijgen!
Ik heb nu weer eens de oude router aangesloten en kijken wat ik er nu uitkomt, anders wordt het gewoon de nieuwe router ruilen.

EDIT:
Volgens mij werkt de oude router weer prima, dus ik ga de Sitecom sowieso omruilen. Belangrijk is dus kijken naar de mogelijkheid voor eventuele alternatieve firmware en in ieder geval kijken dat hij al een tijdje op de markt is en dus alle kinderziektes verholpen zijn?
Hoe kan je dat bepalen na 25 minuten? :? Daarvoor moet je toch echt minimaal een dag getest hebben. ;)
Inderdaad een goed idee om een router te hebben van een tijdje oud, dan zijn de meeste foutjes wel verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy669
T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 12:51:
[...]

Hoe kan je dat bepalen na 25 minuten? :? Daarvoor moet je toch echt minimaal een dag getest hebben. ;)
Inderdaad een goed idee om een router te hebben van een tijdje oud, dan zijn de meeste foutjes wel verholpen.
Ja daar heb je gelijk in, maar waar de Sitecom me er nu al lang en breed uitgegooid had heb ik nu nog steeds prima internet, maar ik klop het idd maar even snel af voor het weer fout gaat!

De router gaat in ieder geval vervangen worden, want nu vertrouw ik het sowieso niet meer zo goed met de Sitecom na jullie tips :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy669
Ik heb nu een Asus RT-AC66u gekocht i.p.v. de Sitecom router en ik heb geen problemen meer. Ik had nooit verwacht dat een gloednieuwe router zo'n problemen kon veroorzaken!

Moraal van het verhaal: koop geen nieuwe Sitecom router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Remy669 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:15:
Ik heb nu een Asus RT-AC66u gekocht i.p.v. de Sitecom router en ik heb geen problemen meer. Ik had nooit verwacht dat een gloednieuwe router zo'n problemen kon veroorzaken!

Moraal van het verhaal: koop geen nieuwe Sitecom router.
Gelukkig werkt het nu, ik had zelf niet direct de Sitecom aangewezen, maar blijkbaar was het toch teveel voor de Sitecom. De Asus is wel een degelijk apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris03
Moraal van het verhaal: koop geen router die net in de winkel ligt. Vergeet niet je firmware te updaten naar de nieuwste versie en veel stabiliteit toegewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
Chris03 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:22:
Moraal van het verhaal: koop geen router die net in de winkel ligt. Vergeet niet je firmware te updaten naar de nieuwste versie en veel stabiliteit toegewenst!
Ah precies, had natuurlijk bij elk merk kunnen gebeuren.
Yes, heb meteen de nieuwste firmware erop gezet!
Pagina: 1