Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is mijn watt genoeg?

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views

Vraag

• bassonn
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-06-2024
Beste Tweakers,

Gister avond is mijn SSD gesneuveld. Ik kreeg een blue screen dat gerelateerd was aan mijn geheugen, memtest geeft geen fouten. Ik ben bang dat door mijn plotse power outage de SSD kapot is gegaan, hij is niet meer vindbaar in BIOS noch schijfbeheer. Ik heb gelezen om hotplug aan te zetten, dit ga ik nog even proberen zodra ik thuis ben.

Ik hoorde van een vriend dat ik misschien niet genoeg watt had waardoor deze fout is ontstaan. Ik heb de betreffende SSD al 3 jaar. Het ging om een 840 EVO.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 203,50€ 203,50
1Gigabyte H97 G1.Sniper H6€ 0,-€ 0,-
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master K380€ 44,95€ 44,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 38,99€ 38,99
1Steelseries 6Gv2 (Qwerty)€ 79,99€ 79,99
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 54,10€ 54,10
1Samsung 840 EVO 120GB€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 88,51€ 88,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 510,04

Het gaat om bovenstaande lijstje en heb de voeding die erin staat. 520W dus, is dit voldoende of loopt mijn pc risico? Kunnen componenten stuk gaan met deze voeding of beschermt deze voeding mijn componenten.

Om mijn SSD te testen heb ik meerdere sata kabels en inputs op mijn mobo gebruikt. Ik heb wat in windows gekloot na het installeren van windows op mijn HDD die erin zit. Vind het wel vreselijk irritant dat ik moet booten met de windows boot manager. Ik kom hier niet omheen, ik heb overigens Windows 10. Windows boot manager staat bovenaan in de bios boot en als ik mijn HDD bovenaan zet geeft ie aan dat er geen OS gevonden is.

Deze topic heeft meerdere vragen het belangrijkste wat ik wil weten of ik genoeg watt heb en mijn pc geen risico loopt. Mochten er mensen zijn die ook windows boot manager hadden dan hoor ik graag hoe je hier vanaf bent gekomen.

Alle reacties

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

520W zou meer dan genoeg moeten zijn.

Vraag is meer wat deed je op het moment van de "crash". Kan natuurlijk ook een software probleem zijn welke de BSOD veroorzaakte.

En de windows boot manager kun je gewoon instellen in Windows zelf (Google even hoe), je kan dan aangeven welk OS hij moet opstarten en dat hij dit direct moet doen (krijg je geen keuze meer en zie je hem ook niet).

• bassonn
Brummetje schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:48:
520W zou meer dan genoeg moeten zijn.

Vraag is meer wat deed je op het moment van de "crash". Kan natuurlijk ook een software probleem zijn welke de BSOD veroorzaakte.

En de windows boot manager kun je gewoon instellen in Windows zelf (Google even hoe), je kan dan aangeven welk OS hij moet opstarten en dat hij dit direct moet doen (krijg je geen keuze meer en zie je hem ook niet). wat
Dat weet ik nog precies, ik had, zoals altijd, vrij veel tegelijk aan. Speelde World of warcraft en had op mijn 2e scherm 5 taps open, eentje met livestream van Twitch en eentje met wat youtube filmpjes. Ik klikte op play voor een video via 9gag. Precies daar kreeg ik de BSOD, hij restarte en geen OS te vinden.

Ja heb al gelezen hoe van boot manager af te komen

Ik heb het nog niet gedaan maar zodra ik thuis ben ga ik het via onderstaande link doen:
http://smallbusiness.chro...lection-screen-64085.html

Denk je dat mijn SSD dood is of is er nog wat te doen? hotplug aan las ik op tomshardware. Ga het gewoon proberen en anders RMA heb nog garantie.

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Zie je de SSD nog wel in de BIOS of is die helemaal niet meer zichtbaar?

Verwijderd

SSD's zonder bescherming zijn helaas kwetsbaar bij stroomuitval. Dat is dan ook de reden dat de MX-serie van Crucial vaak aangeraden wordt.

• bassonn
Brummetje schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:56:
Zie je de SSD nog wel in de BIOS of is die helemaal niet meer zichtbaar?
Helemaal niets, heel apart net update.nl gebeld, waar mijn ssd vandaan kwam, zeiden dat ik even alles moet loskoppelen en alleen mijn SSD aangesloten hebben. Ga dat ook nog even proberen vanmiddag.

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-11 21:52
bassonn schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:59:
[...]

Helemaal niets, heel apart net update.nl gebeld, waar mijn ssd vandaan kwam, zeiden dat ik even alles moet loskoppelen en alleen mijn SSD aangesloten hebben. Ga dat ook nog even proberen vanmiddag.
Goed plan, en dan gelijk ook de kabeltjes van de betreffende SSD controleren of die nog goed zitten.

Verder heb je wel de meest onduidelijke topictitel ooit gekozen voor een topic over problemen met een SSD 8)7

• bassonn
mcDavid schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:01:
[...]

Goed plan, en dan gelijk ook de kabeltjes van de betreffende SSD controleren of die nog goed zitten.

Verder heb je wel de meest onduidelijke topictitel ooit gekozen voor een topic over problemen met een SSD 8)7
Na het plaatsen van mijn titel wilde ik gelijk de titel aanpassen, was even te enthousiast en te snel gekozen. Is ook niet echt correct nederlands volgens mij?

Kan hem echter niet aanpassen :(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Deze gemist? Voeding advies en informatie topic - Deel 33

Graag pas eigen topic openen als je gebruik gemaakt hebt van de info die al op GoT staat.

2) Een topictitel hoort informatief en relevant te zijn. Misschien voortaan even wat langer stilstaan voordat je op verzenden klikt...

In ieder geval is dit topic dubbel met het voedingstopic, en eigen inzet (o.a. door de info in dat topic te gebruiken) is ver te zoeken. Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.