Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 10:17
Zojuist ben ik aan de slag met Lightroom, en krijg ineens de melding dat mijn C: schijf bijna vol is... Vreemd aangezien er net nog 10GB beschikbaar was. Wat blijkt; lightroom is ongevraagd begonnen om de films die op mijn SD kaart staan te importeren / kopiëren...

Nu ben ik op reis en werk op een 64GB Asus Transformerbook met 64GB Sd kaart, waarbij de SD kaart mijn opslag voor alle media is.

Ik dacht dat het makkelijk zou zijn om de gekopieerde bestanden terug te vinden, maar het lukt me gewoon niet.. Ik zie dat de map 'afbeeldingen' onder mijn gebruiker ongeveer 14GB groot is, maar wanneer ik er in duik vind ik maar 5GB aan daadwerkelijke bestanden..

Wat kan ik doen? Met mijn 64GB is ruimte schaars, en ik heb nu nog maar 5Gb ruimte vrij terwijl ik al mijn media / foto's etc al naar de SD kaart heb verplaatst.... De laptop wordt zo vrij onbruikbaar |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Download TreeSize eens voor de zekerheid, dan zie je veel meer data. Wel zou ik meteen de instellingen in Lightroom checken voor het automatisch importeren van data.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 10:17
Outerspace schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 02:38:
Download TreeSize eens voor de zekerheid, dan zie je veel meer data. Wel zou ik meteen de instellingen in Lightroom checken voor het automatisch importeren van data.
Goede feedback, merci!

Instellingen gecheckt en deze staan uit, ook geeft lightroom zelf aan dat de catalogsgrootte maar 1,42 MB is. Weet echter toch heel zeker dat er bijna 10gig gekopieerd is die ik niet kan vinden. Ik zal het na gaan checken met TreeSize, keep you posted.

Update: met TreeSize zie ik dat er ruim 12GB in de appdata van Lightroom staat (verborgen). Blijkt na wat googelen een fout in lightroom te zijn waarbij het Cache wild gaat doen, en is opgelost door het (video)cache te legen onder voorkeuren. Mooi programma, is dus bij deze opgelost! _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Isaja op 03-10-2016 04:36 ]