[Advies gevraagd] HTPC

Pagina: 1
Acties:

• Tony_M
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-01 14:22
Beste allen,

Momenteel ben ik mij een beetje aan het oriënteren op het gebied van HTPC's. Ik heb hier echter weinig -geen- ervaring mee. Je zult hieronder dan ook enkele vragen van mij tegenkomen, waar ik nog enigszins over twijfel. Graag zie ik jullie inzichten tegemoet; ik ben benieuwd wat jullie denken en evt. voorstellen :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een HTPC bouwen voor in de huiskamer. Klein, compact en capabel genoeg om op te kunnen gamen. Het zullen geen FPS-en worden of online games. Alhoewel GTA V en Mafia 3 (wellicht) af en toe voorbij kunnen komen. Deze hoeven dan niet per se op de hoogste instellingen gedraaid te worden, maar half fatsoenlijk is wel een must eigenlijk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Een absoluut maximum is ingesteld voor dit systeem, te kennen: 750 euro. Dit is incl. verzendkosten en controllers, draadloze toetsenborden en dat soort dingen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Eén 1TB HDD. Zal later nog uitgebreid worden, maar voorlopig genoeg om mee te starten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 114,10€ 114,10
1Asus H110M-K€ 54,95€ 54,95
1MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G€ 221,95€ 221,95
1Cooltek G3€ 67,51€ 67,51
1Logitech K400 Plus Wireless Touch Keyboard Zwart Qwerty NL€ 31,95€ 31,95
1Microsoft Xbox One Wireless Controller (V2) + draadloze adapter voor Windows€ 59,90€ 59,90
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 38,50€ 38,50
1Seasonic S12II-Bronze 430W€ 52,95€ 52,95
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 72,-€ 72,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 713,81

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet te groot en niet te luid.

Ga je overklokken?
In eerste instantie niet, tenzij, en daarom is dit topic mede, jullie goede redenen posten om een andere CPU te nemen en wel te overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Het hoeft niet het beste van het beste te zijn. Het systeem is deels gebaseerd op de BBG van september. Zoals gesteld; Het zal een vrij simpele game-machine worden en verder wat films/series afdraaien. Ik twijfel zelf echter over de hoogte van de videokaart. Gaat het passen in die kast of wordt het krap an? Hetzelfde voor de PSU.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groeten,

Tony.