Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jalanka
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-08 01:03
Ik heb onlangs wat verschillende apps geïnstalleerd zoals "Nightowl" en "Midnight (night mode)" om te gebruiken als schermoverlay voor in de avond. Ik vond deze echter niet fijn en heb deze dan ook verwijderd. Na deze verwijderd te hebben staat mijn schermoverlay altijd aan als ik mijn helderheid op zijn laag heb, bij de hoogste helderheid gaat hij weer uit. Ik vind dit best vreemd want ik heb die apps allebei verwijderd en mijn beeldscherm is nu heel lelijk! Ik heb zelfs mijn hele telefoon gereset en dit kon het probleem ook niet behelpen. Zouden jullie mij kunnen helpen?

Ik weet echt niet wat ik nu moet want mijn beeld is zo niet om aan te zien. Ik heb geen andere overlay apps er opstaan, het lijkt wel alsof het in de Android drivers zelf zit.

Groeten, Ruben

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:07
en als je de apps weer installeert en de functie probeert uit te zetten ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
Jalanka schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 22:23:
Ik heb onlangs wat verschillende apps geïnstalleerd zoals "Nightowl" en "Midnight (night mode)" om te gebruiken als schermoverlay voor in de avond. Ik vond deze echter niet fijn en heb deze dan ook verwijderd. Na deze verwijderd te hebben staat mijn schermoverlay altijd aan als ik mijn helderheid op zijn laag heb, bij de hoogste helderheid gaat hij weer uit. Ik vind dit best vreemd want ik heb die apps allebei verwijderd en mijn beeldscherm is nu heel lelijk! Ik heb zelfs mijn hele telefoon gereset en dit kon het probleem ook niet behelpen. Zouden jullie mij kunnen helpen?

Ik weet echt niet wat ik nu moet want mijn beeld is zo niet om aan te zien. Ik heb geen andere overlay apps er opstaan, het lijkt wel alsof het in de Android drivers zelf zit.

Groeten, Ruben
Je verteld niet wat voor toestel je hebt maar bij de S7 kun je via applicatiebeheer per app aangeven welke apps gebruik mogen maken van scherm overlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jalanka
Sorry ik was helemaal vergeten mijn toestel te vermelden. Ik heb een s6 edge en ik zal zo de apps weer even installeren en de functies aan en uit zetten. Ik zal laten weten of het helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jalanka
Dit heeft niet geholpen. Ik weet nu wel dat het om de app "nightowl" gaat want die overlay is precies hetzelfde als ik nu heb. Ik krijg hem alleen nooit meer uit. Zelfs bij verwijderen niet. Ik hoor graag van jullie.

Ruben

Gebruik voortaan de wijzig-knop om iets toe te voegen. Twee reacties plaatsen binnen 24 uur onder elkaar is niet toegestaan.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 03-10-2016 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Jalanka schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 22:23:
Ik heb zelfs mijn hele telefoon gereset en dit kon het probleem ook niet behelpen. Zouden jullie mij kunnen helpen?
Hoe heb je de telefoon gereset? Factory reset of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
Jalanka schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 22:47:
Sorry ik was helemaal vergeten mijn toestel te vermelden. Ik heb een s6 edge en ik zal zo de apps weer even installeren en de functies aan en uit zetten. Ik zal laten weten of het helpt
Maar heb je al geprobeerd om scherm overlay uit te schakelen?

Je gaat naar 'applicaties' en bij mij is het zo dat ik op de de drie puntjes druk rechts bovenin en dan 'apps die bovenop kunnen worden weergegeven' selecteer.
Misschien kun je daar wat uitschakelen.

Een factory reset zou altijd moeten werken maar dat is wel drastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jalanka
Helaas werkt dit allemaal niet. Ik ben hopeloos. Ik heb zelfs een reset gedaan maar dit wil zelfs niet werken. Ik heb zelf het idee dat het in Android zelf is gaan zitten ofzoiets. Zou het flashen van dezelfde Android rom mijn probleem verhelpen? Een Factory reset via de settings was ook geen succes. Is er ook een manier om zoiets te doen als een harde reset? Ook valt het mij op dat de geel kleurige overlay vanzelf aanspringt bij donkere kleuren (zwart, donkerblauw) waardoor mijn scherm erg lelijk word. Kan dit ook hardware related zijn?

Ik hoor graag van jullie.

Ruben

[ Voor 18% gewijzigd door Jalanka op 03-10-2016 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Jalanka schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:25:
Zou het flashen van dezelfde Android rom mijn probleem verhelpen?
Waarschijnlijk helpt dat wel, aangezien je Android dan weer terug brengt in originele staat.

offtopic:
De groetjes doen is niet nodig bij elke post, zie ook de FAQ: Het algemeen beleid #groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jalanka
Zelfs het opnieuw flashen van dezelfde ROM heeft niet geholpen, ik weet niet zo goed meer wat ik nu moet doen. Ik zal nog een keer kunnen proberen om een factory reset te kunnen doen? Of hebben jullie nog andere suggesties?

*knip*. De groeten doen is nogmaals niet nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 05-10-2016 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Jalanka schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 17:52:
Zelfs het opnieuw flashen van dezelfde ROM heeft niet geholpen, ik weet niet zo goed meer wat ik nu moet doen. Ik zal nog een keer kunnen proberen om een factory reset te kunnen doen? Of hebben jullie nog andere suggesties?
Het lijkt er wel op alsof je gewoon een hardware defect hebt gekregen, tegelijkertijd met het uitproberen van de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jalanka
Mijn s6 Edge doet dit alleen bij bepaalde momenten zoals een YouTube/Facebook filmpje in full Screen, bij niet fullscreen gaat de overlay niet aan. Het gaat dan aan bij donkere beelden in het filmpje waardoor zwart eigenlijk geel word. Misschien kunnen jullie hier wat mee? Ook zit er al een langere tijd en barst in mijn scherm, maar heb hier (overlay) pas recent last van.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 06-10-2016 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 16:22

WCA

Staat je display mode niet gewoon verkeerd?

Ga eens naar settings, display, screen mode en zet m eens op basic.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jalanka
Nee dat is het echt niet, het is een hele gele pixel achtige (bij zwarte beelden) overlay. Dit komt natuurlijk door de amoled die zwart en geel onderscheid waardoor er rare vlekken ontstaan.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 06-10-2016 09:06 ]

Pagina: 1