Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asala
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06-2020
Beste Tweakers,

Na jaren een iphone gehad te hebben, heb ik sinds kort een Samsung Galaxy s7, nu wilde ik dat foto's videos en gedownloadde bestanden automatisch op mijn Sd kaart komen te staan.
Maar de apps zelf op het toestel, ik kreeg dat niet voor elkaar, ik kon enkel kiezen uit gehele app op sd of gehele app op toestel.
Ook als het zou kunnen wilde ik graag dat screenshots automatisch op de sd-kaart opgeslagen worden ipv op het toestel.
Om een voorbeeld te geven,
Als ik nu een foto opsla van facebook/whatsapp/9gag/chrome gaat dit op het geheugen van mijn toestel ipv mijn kaart.

Alvast bedankt,

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Foto's en video die ik zelf maak automatisch op sd kaart
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:17

Croga

The Unreasonable Man

Dat is niet hoe mobiele apparaten werken.......

Een app en zijn data zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Zet je de app op de kaart dan komen de bestanden van die app op de kaart. Zet je de bestanden op de kaart dan komt de app waar die bestanden bij horen ook op de kaart.

Je zult dus nooit alleen de apps of alleen de data op de kaart kunnen zetten, zo werkt het nu eenmaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Croga schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:42:

Een app en zijn data zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Zet je de app op de kaart dan komen de bestanden van die app op de kaart. Zet je de bestanden op de kaart dan komt de app waar die bestanden bij horen ook op de kaart.

Je zult dus nooit alleen de apps of alleen de data op de kaart kunnen zetten, zo werkt het nu eenmaal niet.
Tenzij je in de app zelf een andere locatie van kiezen voor foto's en andere dingen. Je kan bijvoorbeeld wel in de camera app kiezen dat de foto's die je maakt op de SD kaart wil zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asala
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-06-2020
PilatuS schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:46:
[...]

Tenzij je in de app zelf een andere locatie van kiezen voor foto's en andere dingen. Je kan bijvoorbeeld wel in de camera app kiezen dat de foto's die je maakt op de SD kaart wil zetten.
ja dit had ik inderdaad ook al gevonden.
Croga schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 21:42:

Zo te zien helaas niet, hopelijk maken ze in de toekomst wel even een module dat je de opslag locatie per app kunt kiezen, zou niet zo heel moeilijk hoeven te zijn denk ik.