Freesco langzaam?

Pagina: 1
Acties:

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sinds ik Freesco op m'n servertje heb draaien is het internet superlangzaam :(

Waar kan het aan liggen? Toen Windows er nog op stond had ik geen problemen met snelheden.

• Timmey
  • Niet online
Om het nog wat spannender te maken.

M'n broertje zit beneden dichter bij de router en haalt hogere snelheden :o

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:59

PCR

wat voor bekabeling gebruik je dan?

• Timmey
  • Niet online
UTP.

• YoMarK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 09:09
- Probeer een andere kabel..
- Kijk of de kabel langs storingsbronnen loopt(electrische aparaten, TL buizen enzo.).

Hoe lang is die kabel naar jou toe trouwens ?
90 meter is zo'n beetje het maximum.

YoMarK out...

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb zonet mijn freesco draaiend.

Pff. Wat een gekloot met die isa kaarten. Maar. uh..

Ik vind het heel snel.

Ik gebruik een 80486DX4-100 met 28Mb als router.

Er zit een 3COM509-B in naar mijn kabelmodem en een Realtec 8019S naar mijn LAN

• Timmey
  • Niet online
Toen ik m'n server nog op windows draaide had ik geen snelheidsproblemen. Aan de kabel en/of netwerk kaarten kan het dus niet liggen.

De afstand Netwerk kaart -> Hub is trouwens 15 meter. En dan nog 's ongeveer 10 meter van server naar modem.

• Timmey
  • Niet online
Anybody?

Verwijderd

Het kan liggen aan bepaalde instellingen van je netwerkkaarten, en dan doel ik vooral op de half- en full-dulplx mode..

Ik had enorm veel collisions op m'n hub en haalde 90KB/sec met AtHome nadat ik mn Freesco machine had draaien (P100, 48MB EDO, 1PCI NIC en 1 ISA NIC)

Die ISA NIC van mij kon met behulp van een dos programma ingesteld worden (EZCFG was het meende ik)..

Toen ik alles op half duplex had staan (hub kan namelijk geen full duplex aan) werd alles een stuk beter:

Haal nu gemiddeld 420 KB/sec met uitschieters in de richting van 710 - 720KB/sec! :7

Eigenlijk overbodig om te melden dat ik heel erg blij was dat ik StarOffice in <5 min. kon downloaden en dat ik 1 Mandrake 8 ISO (+- 650 MB) in iets minder dan een half uur binnen had! :9~

De moeite waard dus om even naar te kijken

• Speedy
  • Laatst online: 20:40
Dat komt mij bekend voor, ik haal ook nooit meer boven de 125kb/s :? Check je dan je NIC's in de workstations of die in de Router?

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Ik heb vooral die ISA kaart gecontroleerd die in de router zat.

In de overige machines in m'n lan zaten modernere pci kaarten die wel aardig goed omgaan met de 'autosensing' die ze aan boord hebben..

Aangezien ik ook geen idee had hoe ik de duplex van een NIC moest instellen onder linux heb ik een dos bootdisk gepakt met dat config programma en heb toen onder dos dat half duplex vastgezet in de bootrom (?) van de NIC

Nu haal ik soms even dit soort uitschieters! :9~

Afbeeldingslocatie: http://www14.brinkster.com/fluxed/db/download2.jpg

De moeite waard dus om even goed te kijken

• Timmey
  • Niet online
M'n netwerk bestaat geheel uit 3com 100mbit pci kaarten. Op m'n internetkaart na, maar die is ook PCI.

Dus ik denk ook niet dat dat het probleem is, maar ik zal toch ff kijken :)

• Thefirstikke
  • Niet online
Heb je niet teveel services draaien? telnet, www, dyndns, ftp, enz? dat maakte de boel bij mij ontzettend traag. Heb zelf momenteel alles uitgeschakeld behalve telnet -> internet loopt als een trein! :)
Pagina: 1