De valse kleuren heeft niks met compressie te maken. (athans dat denk ik) Ik heb een HD bestand van NLziet (opgenomen met screen recorder) en Digitenne tot dezelfde bitrate en resolutie en compressie (H264) als NPO gemist gecomprimeerd en de kleuren bleven hetzelfde.
Waar dit wel aan licht is een raadsel waar NPO zelf helaas ook geen antwoord op heeft of op wil geven.
Bij de nieuwe 576p streams is de kleurvervalsing mij overigens niet meer opgevallen. Mischien is dit nu weg?
Kan ook dat de kleurvervalsing optreed door een corrupte flut opname/compressie tool/software die NPO gebruikt?
(ikzelf gebruikte de Super video converter)
Maar dan licht het gewoon aan die tool en niet aan de compressie zelf.
NLziet was geloof ik 576p DVD kwaliteit, dit gaat geloof ik opgeschroeft worden tot 720p HD (of mischien zelfs 1080p) HD kwaliteit.
888 mis ik niet
Er zijn ook doven en slechthorenden die hier gedeeltelijk/volledig afhankelijk van zijn.
En weleens van Hyperaccussis gehoord?
En uit (diverse) onderzoek(en) is overigens gebleken dat die ondertitels ook door normaal horenden veel gebruikt worden met name wegens omgevingsgeluid.
Maar fijn voor jouw dat jij ze niet mist. Ik mist ze zelf absoluut in ieder geval!
[
Voor 18% gewijzigd door
Verwijderd op 18-10-2016 17:02
]