Laptop met franse software

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince23
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-07 16:00
Ik heb een vraag voor jullie. Ik denk eraan om een laptop via fnac.be te kopen, ( ben een belg ), namelijk deze: http://www.nl.fnac.be/PC-...10UA-GL085T-13-3/a9866291

Nu is mijn vraag, er staat duidelijk bij dat deze komt met een frans toetsenbord ( niet erg, ben azerty gewoon), en met franse software. Kan ik bij het ontvangen van de laptop de taal al naar het nederlands instellen, en wat gaat er dan van dat frans overblijven? Gaan er bepaalde programma's, die vooraf waren geïnstalleerd, in het frans blijven etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:24

DarkSide

theres no place like ::1

Is lastig te zeggen denk ik.
Windows kan je gewoon op nederlands zetten. En veel applicaties zullen dat ook gewoon overnemen.
Maar sommige ook niet.
Maar meestal is de software die je krijgt toch bloatware en zal ik dus verwijderen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-07 14:09
De Fujitsu en HP laptops die ik vaak op het werk binnenkrijg geven vaak bij de eerste boot de optie om de taal te kiezen (ook Windows 10).
Of dat bij Asus zo is durf ik niet te zeggen.

Maar zoals DarkSide al zegt werkt een clean install meestal toch het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASUS_fan
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-07 22:54
Bij mijn beide ASUS laptops kon ik bij de ingebruikname de taal instellen (kwamen met Windows 7 en Windows 10) voor Nederlands, Engels, Frans en Duits minimaal.

Een Windows-installatie-image in de gewenste taal kunt u ophalen via de Media Creation Tool hier. Deze zal automatisch activeren als u deze installeert omdat de product code in de UEFI verwerkt zit :) .

[ Voor 8% gewijzigd door ASUS_fan op 02-10-2016 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince23
Okee bedankt allemaal! Ik laat nog iets weten of het gelukt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Software is inderdaad heel makkelijk om te zetten. Echter! Er zitten toch een paar verschillen met ons Belgische azerty layout. Het zijn enkel een paar leestekens die verschillen. Maar als je volledig blind typt kan dat vervelend zijn. Ik heb er zelf niet achter gezeten maar hoorde dit van een vriend die er 1 had.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_va
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:12
Klopt, redelijk verschil qua leestekens. En de accentletters. Ik heb er tijdelijk op moeten werken en heb me vreselijk geërgerd. Ook voor Franse mails trouwens. En de apestaart. Ik zou eens googlen op de verschillen en checken wat je vaak gebruikt... Windows verzetten van taal lukt prima met clean install, ben je ook van evt. bloatware af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince23
Hmm ja het is een azerty ( franse versie ) of een qwerty, dus ik vermoed dat de franse azerty dan nog het meeste lijkt op de belgische azerty? Of is dat verkeerd?

Het uitroepteken en de apestaart staat wel inderdaad op een andere plaats, maar die typ ik sowieso nooit blind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_va
Ik heb privé een qwerty gekocht (overjaarse thinkpad voor leuke prijs) en voor mij valt dat beter mee, maar het blijft persoonlijk natuurlijk. Je kan vast aan allebei wennen, maar voor mij is klein verschil lastiger dan veel verschil met mijn belgische azerty van het werk. Tijdens typen val ik dan in "automatische piloot" namelijk, met qwerty dan weer niet. Als het je enige pc wordt zal dat ook wel minder spelen ;) evt. Kan je hem op be instellen en stickersetje aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
wouter_va schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 19:53:
Ik heb privé een qwerty gekocht (overjaarse thinkpad voor leuke prijs) en voor mij valt dat beter mee, maar het blijft persoonlijk natuurlijk. Je kan vast aan allebei wennen, maar voor mij is klein verschil lastiger dan veel verschil met mijn belgische azerty van het werk. Tijdens typen val ik dan in "automatische piloot" namelijk, met qwerty dan weer niet. Als het je enige pc wordt zal dat ook wel minder spelen ;) evt. Kan je hem op be instellen en stickersetje aanschaffen?
of een correct toetsenbordje scoren en deze vervangen :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_va
Ik heb niet gezocht of dat kan bij de voorgestelde pc, maar niet altijd mogelijk bij consumer laptops. Voor mijn thinkpad zou het kunnen, maar gezien een be azerty een kleine markt is vind je die niet op elke hoek van de straat. Daarom ook dat dezelfde laptop in België vaak duurder is dan in NL. Dan wordt het vaak een originele bestellen via een dealer aan 50-100 euro. Stickers zijn een kleinere aanslag op het budget
Pagina: 1