[Photos.app] Verwijderen van onbekende personen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 23:36
Ik heb recent de beslissing gemaakt om toch Photos te gaan gebruiken als mijn foto manager. Finder werd me toch teveel handwerk.

Met zo'n 35gb grote bibliotheek moet ik zeggen dat de applicatie echt lekker vloeiend blijft. Dat heeft Apple in ieder geval lekker voor elkaar.

Nu probeer ik ook braaf alle personen met de gezichtsherkennings software te taggen ect. Maar ik loop tegen een probleem aan. Als je veel fotos toevoegt, en je daarna wil gaan kijken welke personen je nog meer wil toevoegen krijg je al die onbekende mensen die toevallig op je vakantie foto's ect staan ook erbij.

Het probleem is nu dat met een 30gb grote bibliotheek er behoorlijk wat onbekende mensen gevonden worden( ik gok zo'n 200).
En als je dus wil gaan kijken of er nog foto's zijn van de personen die je wel wil taggen je ook elke keer weer al die onbekende mensen tegenkomt. Waardoor ik nu een ellenlange lijst heb van gezichten die ik elke keer weer door moet scrollen. En dat kost echt veel tijd. Dat moet toch handiger kunnen dacht ik zo.

Helaas kun je die gezichten niet taggen als vreemde, en dat Apple ophoud je telkens die gezichten te laten zien.

Zelf had ik bedacht om dan maar al die onbekende mensen samen te voegen in 1 onbekend persoon en vervolgens dan maar te verbergen. Alleen, gaat dit niet veel problemen opleveren als ik in de toekomst meer fotos toevoeg?
De gezichtsherkennings software kan dan met een persoon die 200 verschillende gezichten heeft ook niet overweg lijkt me.
En zal de gezichtsherkennings software dan niet onbedoeld personen die ik wel wil taggen automatisch onder het onbekende persoon categoriseren?

Hebben jullie wellicht ook dit probleem/hoe gaan jullie hiermee om?

[ Voor 3% gewijzigd door MenN op 02-10-2016 20:03 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:03

talin

ES-MA

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 23:36
Nou uitzetten hoef van mij niet. Ik vind het juist wel handig om snel fotos van iemand te kunnen zien. Alleen wil ik die gezichten kunnen deleten van vreemde die ik niet wil detecteren.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Ik ben bang dat dat voorbij gaat aan de huidige opties van Foto's en dat je het met het handje zal moeten doen.

I reject your reality and substitute my own