Vraag

• Jarn00bje
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-07-2025
Mijn vraag
het is hoogswaarschijnlijk een domme en een stomme vraag maar zou ik een rx 480 met een rx 470 of r9 380 in crosfire samen laten werken

Relevante software en hardware die ik gebruik

ik gebruik nu een rx 480 en een moederbord dat crosfire ondersteund

het is btw vooral uit nieuswgierig heid omdat ik misschien later een slechtere gpu wil toevoegen voor extra preformance

J.H

Alle reacties

Verwijderd

Werkt niet want je hebt dezelfde chips nodig. Dus 2x 480 of 2x 470.

Of CF de moeite waard is is afhankelijk van de moederbordchipset. Dat CF wordt ondersteunt wil nog niet zeggen dat het goed werkt. Op een B85/B150/H97/H170 is CF niet interessant omdat bij de nieuwere videokaarten de data via het PCI-e slot gaat en niet via een CF-brug. Als het 2e slot op x4 draait moet je geen CF willen omdat de winst van de 2e kaart nihil is. Voor een goede F werking heb je een Z170 moederbord nodig welke de 16 cpu-lanes kan verdelen over 2 PCI-e x8 sloten.

Vraag je ook af of de games die je speelt baat hebben bij CF. Meestal doet het meer kwaad dan goed.

Zolang je nog niet de snelste single gpu hebt is het gebruik van 2 kaarten en de nadelen die dat met zich mee brengt niet aan te raden. Nadelen zijn oa: microstuttering, hoger stroomverbruik dus zwaardere voeding nodig, meer warmteontwikkeling zodat een behuizing met betere koeling en airflow nodig is en de vaak beperkte ondersteuning door software/games.

• Jarn00bje
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-07-2025
oke bedankt ik wou het gewoon weten

J.H

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:01

Thomg

Aww yiss

480 en 470 kunnen wel samen.
http://wccftech.com/rx-480-rx-470-crossfire/

Als vanouds staat AMD nog steeds toe om cut-down varianten te gebruiken met de full-size modellen.
Zelfde met de 290 en 290X, 390 en 390X, 280 en 280X, etc.

Natuurlijk is dit niet de intelligentste aanpak aangezien de betere kaart zich gaat gedragen als de mindere.
( En ACB onderstreept ook alle nadelen, maar dat is meer algemeen ).

[ Voor 28% gewijzigd door Thomg op 02-10-2016 20:47 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

het is btw vooral uit nieuswgierig heid omdat ik misschien later een slechtere gpu wil toevoegen voor extra preformance
Je gaat maximaal twee keer de performance van de slechtste presteren, min overhead voor Crossfire. Mag je zelf bedenken hoe zinnig dat is (al helemaal uitgedrukt in FPS/Watt).

En dat had je prima zelf kunnen vinden, als ik even op "Crossfire verschillende kaarten" zoek vind ik letterlijk honderden topics. Uit niets blijkt dat je zelfs die minimale moeite gedaan hebt. Maar goed, dan moet je ook de moeite nemen het correct te spellen... Dicht ivm te weinig eigen inzet.

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 02-10-2016 23:51 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.