Wanhoop nabij: Airplanemode permanent aan na Win10 update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grottoman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-10-2022
Beste tweakers,

Ik heb hulp nodig. Na de gedwongen Windows 10 update eergisteren die ik niet kon uitstellen of tegenhouden (waardoor ik werk ben kwijtgeraakt), is mijn wifi verbinding verdwenen. Als ik vervolgens op netwerk klik zie ik soms (en soms niet) een grote button met airplane staat, dus ik weet bijna zeker dat dat het probleem is. Maar als ik erop klik gebeurt er helemaal niks, de knop gaat niet aan of uit, er is geen visual feedback.

Ik heb dit probleem gegoogled en het is veelvoorkomend, ik heb de verschillende instructies gevolgd voor mogelijke oplossingen, maar het lukt maar niet. Ik heb zelfs geprobeerd te vloeken naar het scherm en dat heeft ook niks uitgeholpen. Ik kom er meestal zelf uit, maar dit is een van de weinige problemen die ik heb gehad met windows waar ik de wanhoop nabij ben.

Mijn netwerkadapter is Linksys AE6000. De laatste drivers zijn van juni, updaten heeft dus geen zin. Het apparaat werkte nog perfect en de computer geeft ook met een geluid aan dat deze in de usb poort is aangesloten.

Is dit probleem vaker voorgekomen op de forums? Kan iemand mij specifiek vertellen wat ik zou kunnen doen?

Groet,

S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:51
Ik heb een keer een laptop van iemand gerepareerd met hetzelfde probleem. Die was van windows 7 geupdate naar 10. Uiteindelijk bleek de driver corrupt te zijn. Die heb ik er uiteindelijk helemaal uit moeten slopen (dus ook echt totaal verwijderen) en daarna pas de nieuwste driver van de fabrikant installeren om het te laten werken. Gewoon de driver updaten werkte niet, hij moest er echt helemaal uit.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik ben ook wel benieuwd. Na die laatste update eergisteren gaat mijn laptopje ook niet meer lekker, ook wifi wil niet meer echt lekker werken.
Windows10 begint nu toch wel langzaamaan een grote ergernis factor worden op mijn oudere hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:00
zie je je netwerkadapter nog wel in je configuratiescherm staan onder netwerk ? en onder apparaatbeheer ?

Wat hierboven gemeld is kan je ook even proberen, drivers verwijderen, rebooten en opnieuw installeren ?

[ Voor 33% gewijzigd door HKLM_ op 02-10-2016 18:30 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-09 12:40
reset de bios, werkt vrijwel altijd op één of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
supayoshi schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 18:30:
reset de bios, werkt vrijwel altijd op één of andere manier.
want de bios heeft iets te maken met een Windows driver + usb dongel ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grottoman
Downloader_NL schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 18:30:
zie je je netwerkadapter nog wel in je configuratiescherm staan onder netwerk ? en onder apparaatbeheer ?
Ja! Hij is enabled. En ook bij apparaatbeheer staat deze er gewoon netjes tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je hebt niet toevallig één of ander schakelaartje of knopje op je laptop om WiFi uit te zetten die toevallig verkeerd staat? Zou ook niet voor het eerst zijn ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-09 12:40
Downloader_NL schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 18:31:
[...]

want de bios heeft iets te maken met een Windows driver + usb dongel ?
Ja, echt. Op een of andere manier denken sommige BIOS versies dat de netwerkkaart disabled is, en in Windows staat die gewoon aan.
Probeer het, niet geprobeerd is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Grottoman schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 18:31:
[...]

Ja! Hij is enabled. En ook bij apparaatbeheer staat deze er gewoon netjes tussen.
Oké, heb je de driver al een keer helemaal verwijderd

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grottoman
RobIII schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 18:32:
Je hebt niet toevallig één of ander schakelaartje of knopje op je laptop om WiFi uit te zetten die toevallig verkeerd staat? Zou ook niet voor het eerst zijn ;)
Ik werk met een desktop. Ik heb geen wifi knop die ik kan aan en uit zetten op mijn toetsenbord :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grottoman
Downloader_NL schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 18:33:
[...]

Oké, heb je de driver al een keer helemaal verwijderd
Nee ik was bang dat dat alleen maar het probleem zou verergeren. Dus jij bedoelt naar Linksys in apparaatbeheer, en dan de driver verwijderen en opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
ja dat bedoel ik

ik weet niet of je al dingen had geprobeerd maar op deze site staan ook nog wat opties

http://www.howto-connect....ode-issues-in-windows-10/

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Grottoman schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 18:34:
[...]

Ik werk met een desktop. Ik heb geen wifi knop die ik kan aan en uit zetten op mijn toetsenbord :(
Geef eerst eens aan hoe/wat je verbindt met WiFi ? PCI card , dongle, onboard ? (zo ja, welke moederboard, welke firmware, welke drivers gebruik je ? etc, etc)

pricewatch: Linksys Wireless Mini USB Adapter AC 580 Dual Band dus..

en de drivers zijn dan : http://www.linksys.com/us/support-article?articleNum=148508

Windows® 10 Driver

Ver. 5.01.25.0
Latest Date: 06/23/2016
Download 2.5 MB

Linksys Consumer Products, LLC

Product: Linksys AE6000
Classification: Driver Release Notes
Release Date: June 23, 2016

============================================================================

Driver version: 5.01.25.0 (Windows 10)

- Added Windows 10 Support

============================================================================

Driver version: 5.01.21.0 (Windows XP, Vista, 7, 8 and 8.1)

- Updated Windows 5.1.21.0 driver which pass CE adaptivity test.
- Updated EULA and warranty document.

==========================================================================

Driver version: 5.0.7.0 (Windows XP, Vista, 7 and 8)
Release Date: Feb 1, 2013

- Initial release

[ Voor 67% gewijzigd door Breezers op 02-10-2016 18:44 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
Breezers schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 18:37:
[...]

Geef eerst eens aan hoe/wat je verbindt met WiFi ? PCI card , dongle, onboard ? (zo ja, welke moederboard, welke firmware, welke drivers gebruik je ? etc, etc)
hij gebruikt de Linksys AE6000 usb dongel als netwerk kaart

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grottoman
Downloader_NL schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 18:36:
ja dat bedoel ik

ik weet niet of je al dingen had geprobeerd maar op deze site staan ook nog wat opties

http://www.howto-connect....ode-issues-in-windows-10/
1 Ik heb geen power management tab op de linksys tabbladen.
2 Heb geen fysieke knop
3 Dit had ik ook al gedaan, geen oplossing helaas.
4 kon ik niet direct doen want ik heb geen verbinding, ik ging er automatisch vanuit dat het ook geen zin heeft de drivers te updaten omdat ik al de meest recente drivers heb. maar het kan geen kwaad dit te proberen.
5. Deze begrijp ik niet helemaal. er staat uninstall adapter, maar als je geen adapter hebt dan kun je toch ook geen verbinding maken? Neem aan dat ze bedoelen opnieuw installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Grottoman op 02-10-2016 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
je kan proberen de Windows 10 drivers opnieuw te installeren zoals Breezers je laat zien

en anders de driver verwijderen en de Windows 10 driver opnieuw installeren ?

Ze bedoelen bij 5 je driver verwijderen en opnieuw installeren en je hebt toch een adapter dat is je USB ding ;)

[ Voor 21% gewijzigd door HKLM_ op 02-10-2016 18:51 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grottoman
@ downloader. Hoewel ik al de meest recente drivers heb, ga ik dit proberen aangezien ik geen andere keus meer heb. Maar dit hele probleem lijkt mij echt iets specifiek ergens in de registry te zitten ofzo. Ik ben alleen niet kundig genoeg om dat te achterhalen. Ik zal eerst even de reinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grottoman
Oke.....OPGELOST!

Maar dit is echt heel erg vreemd. Ik ben naar apparaatbeheer gegaan en heb de linksys drivers gedeinstalleerd. Vervolgens deed hij het. Ik heb dus niets opnieuw hoeven te installeren. Niet eens de computer opnieuw gestart.

Je zou denken dat de drivers verdwijnen en de adapter uitgeschakeld is, maar direct na het uninstallen had ik weer verbinding met het netwerk. Weet niet wat de verklaring is maar ik ben in iedergeval blij !!

Thanks voor alle hulp en suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
waarschijnlijk had je drivers geïnstalleerd voor Windows 7 of 8 (waar je vandaan kwam) en werken deze niet goed onder w10

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grottoman
Ja zou goed kunnen! Ik heb de adapter wel al geinstalleerd toen ik windows 7 had. Alleen ik heb nu al een paar maanden windows 10, het was echt pas sinds de update van eergister dat linksys niet meer werkte.

Toch een goede les voor de toekomst. Het is meestal een driver problem.
Pagina: 1