Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

heb mijn Samsung HD TV type LE40B620R3PXXN voorzien van een firmware update en nu blijft hij in een soort loop hangen.
TV gaat aan en ik kan in het menu komen enz maar hij sluit automatisch af na ong 10 seconden.

TV weg gebracht naar een reparateur , 45 euro lichter met de melding , voeding is kapot en kost je ong 275.
Reparatiekosten zijn te hoog gezien leeftijd TV, is ong 8 jaar oud.
Ik twijfel sterk aan het verhaal want TV gaat wel gewoon aan.

Zijn er nog andere mogelijkheden ?
opnieuw firmware er overheen zetten lukt me niet gezien de tijd voor hij afsluit.

Bron firmware:
http://www.samsung.com/nl/support/model/LE40B620R3PXXN

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Samsung bellen? of een andere shop naar de tv laten kijken?

39

Verwijderd

Topicstarter
Samsung bellen heb ik nog niet gedaan vooral omdat de tv ver buiten garantie is.
Andere reparateur kan maar de pest is dat ze vaak 45 onderzoekskosten tellen en dat kan ik prima volgen maar dan moet het verhaal wel hout snijden en daar twijfel ik in deze aan.

Ik weet dat een firmware update altijd een risico is, maar heb geen tv kennis om te weten wat er nu waarschijnlijk kapot is. Bij een PC/Laptop weet je dat dan de bios hebt verkloot maar bij deze tv zeggen ze de voeding en die vat ik niet.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2016 17:03 ]

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 16:42
Als tv 8 jaar oud is kan voeding wel een probleem zijn(bol staande caps).

Dat firmware verkloot is zou kunnen, maar daarvoor heeft Samsung en andere backup firmware voor inzitten die hij gebruikt bij verkeerd gaande flash.

Zou zeggen schroef ding zelf open en kijk naar bol staande caps, staan die bol is dat het probleem, kan je eventueel zelf vervangen als je handig genoeg bent.

Verwijderd

Topicstarter
Topic kan dicht.

De uitkomst is dat ik het moederbord vervangen heb en de TV weer prima werkt. De reparateur in Helmond zat er nogal langs zullen we maar zeggen, Samsung zelf wilde het moederbord laten vervangen voor ruim 200 en heb dat ook maar niet gedaan. Heb bij een leverancier van TV onderdelen een moederbord gekocht voor nog geen 60,00 en heb dat in nog geen 10 minuten vervangen en hij werkt weer als vanouds. Voor een ieder ter lering zullen we maar zeggen.