Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Koperdraad koppelen/verlengen

Pagina: 1
Acties:

• Ridiski
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-11 14:24
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje last van een klapperende ADSL/VDSL verbinding.
Na vele belletjes met de telfort servicedesk en monteurs over de vloer ben ik vandaag zelf maar eens aan de slag gegaan.
Beide monteurs gaven aan dat een specifieke kabel er niet echt goed uitzag. Dit vind ik zelf ook en heb deze vandaag vervangen. Het gaat om een koperkabel naar een extra aansluitpunt.

Vervangen van de kabel ging vrij simpel. De nieuwe aan de oude geknoopt en rustig er door heen getrokken.
Alleen het aansluiten / koppelen is even wat lastiger. Een van de monteurs heeft alle koperkabels gelast(hierdoor zouden de klachten minder moeten zijn):

Voorbeeld: https://www.dropbox.com/s/mkveup92ntyo271/IMG_5358.JPG?dl=0

Kabels zijn nu gestript en in elkaar gedraaid, dit lijkt redelijk te werken maar is natuurlijk geen echte oplossing, en zeker niet voor een klapperende verbinding :P
Aangezien ik die las oplossing wel prima vind ging ik opzoek naar deze dingetjes. Online zijn ze alleen in bulk te bestellen en om er nou gelijk 500 van te hebben vind ik ook zo wat.

Wat zijn de beste alternatieven om deze kabels aan elkaar te koppelen?

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Gewoon soldeerboutje erop en een krimpkousje erover ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-11 20:35

lier

MikroTik nerd

Kan je je modem niet wat dichter bij het ISRA punt plaatsen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Ridiski
@lier
Erg lang verhaal.
Deze opmerking heb ik natuurlijk ook van KPN en Telfort gehad.

Het feit is alleen, waar ik mijn modem ook aansluit ik heb altijd een klapperende verbinding. Het rare is alleen dat het soms weken weg kan zijn, maar als het er is, is het ook op alle aansluitingen(ook op ISRA punt).
KPN en Telfort willen dit volgens mij niet horen.

De kabel waar ik nu mee bezig ben is ooit aangelegd door de vorige bewoners en was inderdaad niet van al te beste kwaliteit.
Ik doe deze vervanging dus eigenlijk voor de zekerheid en om aan te tonen dat het geen verschil maakt.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:54

Nox

Noxiuz

Ridiski schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:49:
@lier
Erg lang verhaal.
Deze opmerking heb ik natuurlijk ook van KPN en Telfort gehad.

Het feit is alleen, waar ik mijn modem ook aansluit ik heb altijd een klapperende verbinding. Het rare is alleen dat het soms weken weg kan zijn, maar als het er is, is het ook op alle aansluitingen(ook op ISRA punt).
KPN en Telfort willen dit volgens mij niet horen.

De kabel waar ik nu mee bezig ben is ooit aangelegd door de vorige bewoners en was inderdaad niet van al te beste kwaliteit.
Ik doe deze vervanging dus eigenlijk voor de zekerheid en om aan te tonen dat het geen verschil maakt.
Beter laat je je modem op je isra. Ook dit is extra demping. Nu blijf je een excuus voor de providers in stand houden met 'het zit vast in die kabel meneer'.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
NoxiuZ schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 18:07:
[...]

Beter laat je je modem op je isra. Ook dit is extra demping. Nu blijf je een excuus voor de providers in stand houden met 'het zit vast in die kabel meneer'.
Precies. Aansluiten op het IS/RA en dan maar weer bellen voor een monteur.

• Ridiski
ja dat is inderdaad een een goede.
Alleen een beetje jammer dat het ISRA punt midden in me woonkamer zit. Ver weg van PC of switch.
Maar om aan te tonen wat er speelt zit er misschien niks anders op.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Precies. Zodra alles geregeld is kun je je modem weer op afwijkende plek zetten.

Dat gezegd, maakt toch weinig uit of er een lange Cat5/6 Ethernet UTP van je modem bij ISRA naar een switch gaat danwel een lange Cat3 telefonie UTP van je ISRA naar je modem bij de switch gaat? Voordeel van dat eerste is in eerste plaats geen discussie meer met providers, ten tweede heb je nul verlies ivm afstand bij Ethernet (althans, <100m), waar je dat wel kunt hebben bij PSTN/DSL.

[ Voor 25% gewijzigd door dion_b op 03-10-2016 00:12 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik begrijp het ook niet: je hebt een nieuwe kabel gekocht, door de leiding getrokken en nu issie toch nog tekort? Waarom niet meteen een kabel van de juiste lengte gekocht?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Ridiski
Ik zal het even wat verduidelijken.

Ik heb 2 "standaard" telefoon aansluitingen in mijn huis(aangelegd bij de bouw). Een ISRA punt en een tweede aansluiting.
Het ISRA punt zit midden in de woonkamer op de meest onhandige plek ooit.
Er zijn geen mogelijkheden tot wegwerken kabels of modem. Toen ik problemen had heb ik tijdelijk mijn modem aan het ISRA punt gehangen en geconstateerd dat daar het probleem ook speelt.

Monteur is langs geweest en gaf zelf ook aan dat het ISRA punt op een onhandige plek zit. Hij heeft dit punt nu ook door gelast naar mijn tweede punt. Vanaf mijn tweede punt lus ik hem met een vrij korte kabel (3 meter max) door naar een kast waar mijn modem, nas en switch staan. Dit is de kabel waar ik het in eerste instantie over had, deze kabel is dus nu vervangen.

• Ridiski
Overigens om terug te komen op mijn originele vraag.
Een collega heeft nog een doos met laskokertjes liggen.

Morgen ga ik alles dus netjes aansluiten.

• Ridiski
Uiteindelijk bleek er toch wat in de wijkkast aan de hand te zijn...
Pagina: 1