Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb een beetje een moeilijk geval waar ik al een jaar mee rommel, maar het lukt me maar niet..

De situatie:
Mijn enige audio bron is mijn PC, en ik heb 3 outputs; Een bas transducer (buttkicker), een receiver (Yamaha 361), en een USB headset (Corsair 2100).

Wat wil ik bereiken:
Ik wil graag dat de buttkicker altijd een signaal krijgt, terwijl ik kan wisselen tussen headset of receiver.

Ik heb momenteel een karrige oplossing die eigenlijk niet lekker werkt. De receiver krijgt zijn signaal via optische TOSlink, de buttkicker hangt aan een gewone 3.5mm jack, en mijn USB headset heeft ook zijn eigen ding. Normaal kan windows maar 1 bron tegelijk voorzien (vervelend!), maar met een slecht werkend stukje software (virtual audio cable) krijg ik het zaakje min of meer aan de praat. Maar het programma vertikt het om op alle kanalen 5.1 te produceren. Ik zit dus vast aan stereo als ik mijn buttkicker wil gebruiken.

Ik kan een gewone studio headset kopen en hem in mijn receiver prikken, maar ik heb een gloeiende hekel aan kabels aan mijn headset..

Wat zou de beste oplossing zijn om headset + speakers + bastransducer samen te laten werken?
Gewoon alles tegelijk het zelfde 5.1 signaal geven zou het mooiste zijn.
Bestaat er iets beters dan VAC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Heeft die buttkicker een eigen versterker dan? Of anders verwoord: zit er een stekker aan :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jag schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:17:
Heeft die buttkicker een eigen versterker dan? Of anders verwoord: zit er een stekker aan :)?
Deze heeft inderdaad een eigen versterkertje met een paar lowpass/cutoff functies.

De handleiding vermeld dat je hem met de meegeleverde Y-splitter op het bas kanaal tussen PC en receiver moet pluggen, maar dan werkt hij natuurlijk niet op mijn headset. Ook heb ik liever dat de receiver gewoon via optic zijn signaal krijgt. Via multichannel aansluiting verlies je geloof ik een boel kwaliteit?

Eigenlijk nog niet aan gedacht; Zijn er goede draadloze headsets die je gewoon in je receiver kunt pluggen?
Want dan ben ik natuurlijk zo klaar. Dan wisselt mijn receiver gewoon tussen speakers en headset met de scene knopjes. Buttkicker krijgt zijn signaal toch wel, om dattie voor de receiver hangt. Licht kwaliteit verlies neem ik dan maar voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

De oplossing lijkt me eigenlijk heel simpel dan. De receiver optisch aan je computer. De buttkicker op de sub pre out (vd receiver). En de draadloze koptelefoon steek je in de headphone uitgang van He receiver.