Toon posts:

4k op laptop?

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort een 4k scherm aan te gaan schaffen.
Ik twijfel alleen of mijn laptop dit type wel ondersteunt.
Het gaat om een redelijk oude laptop.
Lenovo Y580 ideapad.

Heeft iemand een idee of dit samen gaat?

Alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je notebook heeft een VGA- en HDMIoutput. Via VGA gaat het sowieso niet lukken. Via HDMI zou het kunnen, maar daarvoor is 't handig om even te kijken welke HDMIversie je hebt.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-01 00:00

M2M

medicijnman

TERW_DAN schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 15:48:
Je notebook heeft een VGA- en HDMIoutput. Via VGA gaat het sowieso niet lukken. Via HDMI zou het kunnen, maar daarvoor is 't handig om even te kijken welke HDMIversie je hebt.
en daarna even je videochip door google halen. De max res van de HDMI versie zegt niet altijd wat over de max res van de chip. Daar zit soms nog wat verschil tussen.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er in ieder geval achter dat de HDMI versie 1.4 is.
Op buitenlandse fora lees ik dat de Lenovo y580 toch wel een moeilijk ding is als het gaat om resoluties buiten de full HD resolutie.
Ik zag ook een post voorbij komen van iemand die op een resolutie van 1440 al terug moest naar 55HZ .
Als de frequentie er met 4K nog meer onderuit zou gaan(als het al kan) dan denk ik dat ik toch eerst maar eens ga kijken of ik als alternatief eerst een desktop ga aanschaffen met een modernere videokaart .

De GPU van de laptop is trouwens een GTX6600M.

Bedankt voor jullie reacties!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2016 16:01 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Overige Hardware is geen dumpbak. Vragen over videokaarten (ook als ze in je laptop zitten) en beeldschermen horen gek genoeg in... Videokaarten & Beeldschermen.

Move OH -> VB

2) Overal op GoT verwachten we meer eigen inzet dan je hier toont. GoT is om je verder te helpen nadat je zelf gedaan hebt wat je kunt. "Kan dit?" zonder zelf enige zoekwerk voldoet daar in ieder geval niet aan. In je tweede post heb je het over "buitenlandse fora", maar dat schijnen er ook nogal wat te zijn. Dicht ivm te weinig info/inzet.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.