iPhone 6 - Touch IC problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heren (en dames).

Een paar maandjes geleden begon ik problemen te ondervinden met mijn iPhone 6.
Mijn touchscreen werkt niet altijd even goed, het is soms echt sporadisch dat je niks meer kunt intypen.

Als ik dan mijn telefoon "lock" en "unlock" schijnt het weer eventjes te werken. Soms heb ik er een dag of twee geen last van en dan komt het probleem ineens weer opduiken.

Wat heb ik gedaan?
- Telefoon gereset (home + uitknop)
- Instellingen gereset
- Telefoon leeggemaakt en geherinstalleerd.

Ik ben toch wat gaan onderzoeken of hier meer mensen problemen mee hebben en kom ineens dit tegen:

(hier nog meer leesvoer: http://ifixit.org/blog/83...gray-flicker-touch-death/)

Zoals het in de video word uitgelegd is exact het probleem wat ik dus heb (behalve dan die grijze bovenbalk, die heb ik niet).

Ik heb gelukkig nog garantie en zou hem kunnen opsturen. Het probleem alleen is dat ik dan waarschijnlijk een refurbished ga terug krijgen met exact dezelfde flaws.

Wat kunnen reparateurs verder eigenlijk nog doen? Die vervangen tegenwoordig toch alleen maar? Zolang Apple koppig blijft en het probleem niet durft te erkennen :/

Voor de overige iPhone 6 (plus) gebruikers hier, wat hebben jullie gedaan?

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik zou ten alle tijden voor een vervang toestel gaan. Ik zou overigens niet met dit probleem blijven lopen.
Een refurbished toestel betekend niet dat deze slechter is. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
frankym schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 15:32:
Ik zou ten alle tijden voor een vervang toestel gaan. Ik zou overigens niet met dit probleem blijven lopen.
Een refurbished toestel betekend niet dat deze slechter is. 😉
Nou, ik trek mijn twijfels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Aluhoedjes zijn weer bezig zie ik.

Mensen zoals Louis Rossman hebben al dikwijls laten zien dat zelfs wat waterschade geen probleem hoeft te zijn. Het enige wat je dan even moet doen is een goeie schoonmaakbeurt en een rondje flux en 99/100 keer merk je er niets meer van. Het is of een telefoon die helemaal is nagekeken en gegarandeerd werkt met mogelijk gebruikte onderdelen (scherm en behuizing zijn overigens altijd nieuw, aldus Apple's beleid) of een met brakke touch, aan jou de keuze ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
nelizmastr schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:44:
[...]

Aluhoedjes zijn weer bezig zie ik.

Mensen zoals Louis Rossman hebben al dikwijls laten zien dat zelfs wat waterschade geen probleem hoeft te zijn. Het enige wat je dan even moet doen is een goeie schoonmaakbeurt en een rondje flux en 99/100 keer merk je er niets meer van. Het is of een telefoon die helemaal is nagekeken en gegarandeerd werkt met mogelijk gebruikte onderdelen (scherm en behuizing zijn overigens altijd nieuw, aldus Apple's beleid) of een met brakke touch, aan jou de keuze ;)
Toch gek dat je voor een dure telefoon, tweedehands gebruikte artikelen terug krijgt.
Wettenlijk gezien mag je een nieuwe telefoon eisen of een reparatie van het probleem (die goedkoper is dan het vervangen) smh.
Wat Apple doet is eigenlijk een beetje krom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-08 23:07
AyeAyeCaptain! schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:58:
[...]
Wettenlijk gezien mag je een nieuwe telefoon eisen
Helemaal nergens in de wet staat dat. Wat apple doet is jou snel helpen door al vooraf gerepareerde toestellen met een nieuwe behuizing, schermglas en accu klaar te hebben liggen. Deze kunnen ze je zonder morren meegeven. Of had je liever je huidige toestel na een rondje reparateur wat minstens 3 weken kost retour, met alle butsen en krassen die je er al op had? Geef mij dan maar een als nieuw uitziend en nagekeken refurbished exemplaar...

http://emiellensink.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Van de week contact gehad met een reparateur in Zwolle. Mijn 6 Plus is tweedehands, expres gekocht met dit probleem. Ik kan er mee leven, alleen bij lang gebruik gaat die storen. Omdat ik het toestel zo goedkoop heb gekocht kan ik het laten maken. De betreffende reparateur vraagt €130 en begint over een paar weken met metalen plaatjes op/onder de chip om het herhalen van het probleem te voorkomen.

Een andere optie dan een nieuwe chip solderen is geen optie. Logic boards omwisselen levert vroeg of laat het zelfde probleem op. Omwisselen bij Apple, binnen garantie, is ook geen optie om de zelfde reden.

Het probleem is Apple, zij hebben het probleem nog niet erkend en hebben er dus nog geen extended warranty program op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Even een schopje.

Ik heb mijn iPhone 4 april onder garantie laten repareren (er zat immers nog twee maanden garantie op!).

Op 19 april teruggekregen. Hele schern is vervangen!

Tot op de dag vandaag heb ik er geen touchscreen problemen meer mee gehad.

//Case closed (so far)

[ Voor 6% gewijzigd door Zakkenwasser op 21-04-2017 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
AyeAyeCaptain! schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:32:
Even een schopje.

Ik heb mijn iPhone 4 april onder garantie laten repareren (er zat immers nog twee maanden garantie op!).

Op 19 april teruggekregen. Hele schern is vervangen!

Tot op de dag vandaag heb ik er geen touchscreen problemen meer mee gehad.

//Case closed (so far)
Een iPhone 6 met een mogelijke fabricage fout heeft volgens mij niets te maken met Iphone 4 scherm die je onder garantie hebt laten vervangen, dus begrijp niet waarom je het topic een "schopje" zou willen geven hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:08
Breezers schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 17:59:
[...]

Een iPhone 6 met een mogelijke fabricage fout heeft volgens mij niets te maken met Iphone 4 scherm die je onder garantie hebt laten vervangen, dus begrijp niet waarom je het topic een "schopje" zou willen geven hiervoor ?
Hij geeft aan '4 april', niet IPhone 4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
securitymayo schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 18:01:
[...]

Hij geeft aan '4 april', niet IPhone 4 ;)
Ah, inderdaad verkeerd gelezen :$

Pagina: 1