Ongeveer 3 jaar geleden heb ik een Sony SA-NS 410 speaker gekocht. De speaker zou kunnen worden gebruikt middels IOS en Android toestellen (werd destijds met beide geadverteerd, tevens op de verpakking). De speaker ondersteund onder andere Airplay en DLNA en werkte op zich prima met onze Iphone. Nu hebben wij thuis allebei een nieuwe telefoon (Android) en is het onmogelijk om een connectie met de speaker te maken. Met de Sony App kan je connectie maken met de speaker, maar door de zeer gebrekkige ondersteuning kan je er helemaal niks mee afspelen.
Afgelopen week heb ik contact gezocht met de service afdeling van Sony. Hierin werd geadviseerd om de speakerset te updaten (laatste update is van 3,5 jaar geleden
) en deze was uiteraard al vanaf de aankoop geïnstalleerd. De daarop volgende mail wisseling werd afgesloten met onderstaande;
Uiteraard kan ik een Chromecast audio aanschaffen, maar dan koop ik liever een nieuwe speaker van een ander merk. Nu ben ik benieuwd wat de rechten zijn als consument en de plichten voor Sony in deze kwestie?
Afgelopen week heb ik contact gezocht met de service afdeling van Sony. Hierin werd geadviseerd om de speakerset te updaten (laatste update is van 3,5 jaar geleden
Met deze melding gaat dus uiteraard niks gebeurenIk ga een melding voor u maken. Ik hoop dat het wordt opgepakt en wellicht bij een volgende update wordt aangepast.