Streamen audio vanaf mac mini naar "domme" versterker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een draadloze oplossing om de music van mijn mac naar mijn versterker in de woonkamer te sturen.
Ik heb dus al een versterker en speakers die ik hier graag voor wil gebruiken.

Is de beste oplossing hiervoor om een airport express te halen en deze via de 3,5 mm audio uitgang aan te sluiten met tulpstekkers op de lijningang van de versterker?

Zie ik nog dingen over het hoofd?

Of kan ik het beter anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-05 18:30
Chromecast audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

Chromecast is een optie, maar die heeft als nadeel dat het versturen van het geluid over wordt gelaten aan de afspelende applicatie. Mijn keus zou dus een apparaat zijn dat gewoon als een audiodevice herkent wordt. Een huisgenoot van me heeft een pricewatch: Logitech Bluetooth Audio Adapter en is daar erg tevreden over. Ik weet niet of dat een optie is?

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Niet online
Werkt dit niet alleen via een Chrome browser in mac os?
Ik gebruik nmlk. geen Chrome browser.
En als ik muziek draai via de muziekspeler ( VLC ) is dat dan ook te streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-05 18:30
Momenteel alleen nog via een omweg, vlc is er nog mee bezig dus als je de chromecast wil gebruiken dan kan dat alleen via 3rd party. Ik merk wel dat veel apps nog geen chromecast intergratie hebben op osx. Ik gebruik dan ook vrijwel altijd mijn telefoon om met de chromecast te streamen. Ik denk dat het in jouw geval dan niet zo'n goede optie is tenzij je chrome installeert, die streamt alles.

[ Voor 7% gewijzigd door RaijRaij op 02-10-2016 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Chomecast ondersteunt vziw ook geen airplay. Google vs Apple, soms merk je het gewoon ;)
Nadeel van een chromecast is ook dat ie niet helemaal DLNA compatible is.

Als je echt wilt streamen zou ik een mediaspeler kopen en iets als Plex of een andere dlna server op je mac gaan draaien. Gaat het om alleen audio, dan is de Music Box wellicht een optie: https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/160784/music-box/

Of gewoon een kabel trekken ntuurlijk :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Niet online
Ik gebruik dus voor de duidelijkheid geen Spotify o.i.d.
Het gaat eigenlijk puur om het streamen van mijn lokale mp3 collectie en af en toe 3FM via een tabblad in Safari.
Dit wil ik zonder tussenkomst van iOS apparaat kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
AirPort Express?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Niet online
Ja, daar zat ik in eerste instantie ook aan te denken (zie openingspost)
Als het daarmee kan, dan zou dat natuurlijk het mooiste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Mijn laatste ervaring met een AirPort Express is alweer meer dan tien jaar geleden en toen functioneerde dat niet als een standaard audio-uitgang. Het was alleen mogelijk om vanuit bepaalde applicaties audio naar de AirPort te sturen. Misschien is dat inmiddels allang veranderd, dat weet ik niet.
Toch zou ik zelf nog steeds kiezen voor een universelere oplossing.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Niet online
Canaria schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:10:
Mijn laatste ervaring met een AirPort Express is alweer meer dan tien jaar geleden en toen functioneerde dat niet als een standaard audio-uitgang. Het was alleen mogelijk om vanuit bepaalde applicaties audio naar de AirPort te sturen. Misschien is dat inmiddels allang veranderd, dat weet ik niet.
Toch zou ik zelf nog steeds kiezen voor een universelere oplossing.
Ik ben ook voor universeel, maar omdat ik het puur met de mac gebruik, en zo'n AirPort express redelijk betaalbaar is, zou ik dat ook een prima optie vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-05 08:44

BCGraaf

BC

Een airport express werkt goed. Zelf heb ik er 2 in huis en gebruik ze allebei om er muziek naar toe te sturen. Het enigste nadeel van de express is dat je deze niet kan bedienen. Je zal altijd naar je mac toe moeten om een ander liedje op te zetten. Als je liever bediening er bij wil kan je ook kijken naar een apple tv in combinatie met thuis deling. De airport express heeft ook een mini toslink uitgang (achter de 3,5mm jack).

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Niet online
Oké, dat is goed om te horen.

Ik kan dan op de mac kiezen voor AirPlay als uitgangsbron, of werkt het alleen als een programma het ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-05 08:44

BCGraaf

BC

sssensss schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:18:
Oké, dat is goed om te horen.

Ik kan dan op de mac kiezen voor AirPlay als uitgangsbron, of werkt het alleen als een programma het ondersteund?
Je kan al je geluiden via de airplay laten verlopen en door met de optie knop ingedrukt op de luidspreker te drukken boven in je scherm zie https://afbeelding.im/iGolnBrC

Of als je programma het ondersteund bv iTunes dan kan je vanuit daar ook airplay gebruiken zie https://afbeelding.im/uPlJbX8H

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Niet online
Top!
Bedankt voor de info, dit is precies wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-05 16:05
Wat BCGraaf zegt.

Ik heb dit als vaste setup omdat ik geen kabel kan trekken naar mn receiver.

Wat je ook kan proberen is airfoil. Icm receiver app voor iOS kan je dan ook je iPhine als audio device gebruiken. Best wel handig als je filmpje wil kijken maar familie al op bed ligt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:18

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Prima ervaringen met dit ding:
pricewatch: Logitech Bluetooth Audio Adapter

-edit- Was al genoemd, dus. Kan prima audio streamen vanaf Macbook, iPhone, iPad naar m'n Creek versterker op deze manier, met iTunes, Spotify, Xs4All WebTV, alle apps eigenlijk...

[ Voor 35% gewijzigd door LePlatDuJour op 03-10-2016 11:23 ]

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Pagina: 1