Toon posts:

Mediabox Ziggo: uitbreiden netwerk internet via COAX?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik heb een Ziggo Horizon Mediabox. De box staat onder mijn TV in de woonkamer op de 1e verdieping en zendt het WIFI signaal door het hele huis. Op de 2e verdieping is het signaal echter te zwak om überhaupt maar te kunnen internetten of zelfs te verbinden met het netwerk.

Ik wil op de 2e verdieping natuurlijk ook graag goed bereik hebben. Wat zijn mijn opties om dit voor elkaar te krijgen?

- Ik wil geen extra kabels trekken. Het verspreiden van het internetsignaal via de TV kabel is daarom denk ik ook geen optie, omdat ik dan een kabel van mijn Mediabox onder de TV naar de meterkast moet trekken. Klopt dat? Of kan ik die kabel ook trekker naar het dichtsbijzijnde TV-punt in mijn woonkamer (dus niet helemaal naar de meterkast?).

- Daarnaast las ik dat Ziggo het onmogelijk heeft gemaakt om het internsignaal uit de Mediabox te verspreiden via die MOCA kastjes.. (http://www.cablers.nl/echobox).

- Wat zijn mijn opties? Via het stopcontact? Of toch via de TV kabels?

Veel dank voor de tips en hulp alvast!

Jelle

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Beste optie zou dan denk ik idd via het stopcontact zijn, of gewoon een fatsoenlijke Access Point kopen. Heb zelf een Ubiquiti AP gekocht en die voorziet het hele huis van een sterk en snel 5GHz AC signaal. pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:15

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Kan je niet beter een tweede mediabox kopen? Moca werkt niet omdat ze dat gebruiken om tussen de mediaboxen te communiceren. Je kan hem misschien als extender gebruiken?
https://www.ziggo.nl/klan...stellen-als-access-point/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mr_gadget schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:02:
Kan je niet beter een tweede mediabox kopen? Moca werkt niet omdat ze dat gebruiken om tussen de mediaboxen te communiceren. Je kan hem misschien als extender gebruiken?
https://www.ziggo.nl/klan...stellen-als-access-point/
Nee, helaas is het MoCA-deel van Horizon volledig dichtgetimmerd en alleen bruikbaar om video richting die tweede mediabox te krijgen.
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 13:44:
[...]

- Daarnaast las ik dat Ziggo het onmogelijk heeft gemaakt om het internsignaal uit de Mediabox te verspreiden via die MOCA kastjes.. (http://www.cablers.nl/echobox).
Wat een bullshitverhaaal. Er is welgeteld één reden waarom je niet de Horizon MoCA en deze doosjes op zelfde coaxnet kan gebruiken en dat is omdat ze allebei in de MoCA D-band op kanaal D1 (1150MHz) werken. Nu, dat je de Horizon-zooi niet zelf in kunt stellen is bekend, maar er is geen enkele reden waarom andere MoCA setjes niet op andere frequenties, zoals bijvoorbeeld D3 (1250MHz) of D5 (1350MHz) zouden kunnen werken.

Maar blijkbaar hebben deze Asheridge/Teleste ASH-EOC-03 doosjes ook geen enkele manier om frequentie in te stellen, en zijn daarmee geen haar beter dan de Horizon waar ze over klagen :(

Het zou cablers.nl sieren als ze eerlijk dat zouden zeggen, en nog veel meer als ze adapters zouden aanbieden die wel op andere frequenties kunnen werken. Technisch kan de Entropic EN2510 dat namelijk prima.

Sterker nog, zooi verkopen dat alleen op 1150MHz kan werken is totaal niet future-proof. EuroDOCSIS 3.1 is op komst en naast veranderingen op vlak van modulatie en error correction gaat het ook veel hoger dan huidige EuroDOCSIS 3.0, namelijk tot 1200MHz. Alles wat onder 1200MHz werkt riskeert dus om volledig weggeblazen te worden zodra ED3.1 aangezet wordt. Geen idee wanneer Ziggo dat gaat invoeren, maar gezien moederbedrijf Liberty Global er al mee experimenteert zal het geheid niet zo lang duren. En dan heb je een probleem met alle MoCA spullen die hardcoded op een enkel kanaal zitten...

Vergelijk het met WiFi, dit is alsof je apparatuur verkocht dat alleen op kanaal 1 kon werken :X

Oplossing: ga op zoek naar MoCA apparatuur wat wel op andere frequenties werkt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de reacties. Helaas ben ik niet zo technisch onderlegd als jullie dus voor mij is het soms niet helemaal te volgen. Als ik het goed begrijp heb ik de volgende opties:

- via stopcontact: welk apparaat zou dan en goede optie zijn en wat zijn de nadelen en voordelen hiervan?

- een access point kopen: wat is en AP precies? Is dat gewoon een modem dat wifi signaal uitzendt die ik moet aansluiten op de Mediabox, die dan ipv de Mediabox het Wifi signaal gaat uitzenden? Wat zijn hiervan de nadelen en voordelen?

- een MOCA apparaat zoeken dat wel kan samenwerken met de Mediabox van Ziggo: klopt het dat dat MOCA apparaat dan gebruikt maakt van de bestaande tv kabels die al in mijn huis liggen?

Ik vind het trouwens wel echt bagger dat die Mediabox nauwelijks bereik heeft. Hemelsbreed is het denk ik nog geen 20 meter tussen me Mediabox en het punt waar ik al geen wifi bereik meer heb. Daartussen zit dan niet eens een muur maar gewoon een open trap. Is dat normaal of is die Mediabox gewoon kapot? Het lijkt me persoonlijk wel heel erg zwak...

Veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:44
De ziggo internet via stopcontact werken bij mij heel goed. Goede ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zwakke signaal kan aan je woning liggen. Zit er veel metaal in de woning ?
Dikke muren, gewapend beton, vloerverwarming...noem maar op !

Inderdaad zou een optie zijn om zgn. homeplugs te gebruiken voor het internetten via het stopcontact.
Devolo bijvoorbeeld.
Maar het moet ergens een reden hebben dat je Wifi signaal te zwak is.

Kijk eens naar een artikel wat ik opgesteld heb met wat tips :
http://www.icttipsandtric...slecht-wifi-bereik-thuis/

Misschien is het probleem redelijk eenvoudig op te lossen (behalve als je woning zelf de oorzaak is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij weinig metaal, veel gipsmuren. Ik zie ook dat de internet- sterke achteruit keldert als ik naar boven loop.

Weet iemand een goede Powerplug om via stopcontacten wifi uit te zenden?

Als ik een accesspoint koop, dan moet ik die neem ik aan met een kabel aan de Horizon Mediabox aansluiten? Dat ziet er natuurlijk niet uit aangezien die midden in mijn woonkamer staat, of kan dit ook anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom kan ik trouwens niet een extra mediabox aansluiten op het COAX punt boven?

Immers, nu heb ik toch ook mijn Horizon mediabox aangesloten op het COAX punt beneden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:33
20 meter is wel normaal voor WiFi. Hierna loopt de snelheid snel terug. Dus de box is niet kapot. Je kan ''gewoon'' een extra mediabox aansluiten op het coax punt boven. Echter hier komt geen internet/telefonie/WiFi uit. Dit lost je probleem dus niet op.

Ik zou deze aanschaffen:

https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/via-stopcontact/

De kleine bij de Horizon en de grote boven. Het liefst achter dezelfde aardlekschakelaar beide zetten. Even zoeken dus welke stopcontacten achter welke aardlekschakelaar zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Jim423 op 02-10-2016 18:31 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat lijkt me inderdaad ook een simpele optie via de elektriciteit!

Ik bedacht me nog de volgende optie die misschien nog beter is:

In de meterkast wordt de tv kabel gesplit. Een tvkabel gaat naar de woonkamer in waar hij aansluit op de mediabox die het signaal verder uitzendt.

De andere tvkabel gaat naar boven. Kan ik daar dan niet een Echobox aansluiten die wifi uitzend vanaf boven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Dat kan. Echter heb je achter je Horizon een tweede Echobox nodig om het signaal voor de Echobox op de kabel te zetten. Dit doet de Horizon niet voor je. Ook moet je een MoCa stop in de kabel opnemen naar de Horizon toe. Dit zodat het MoCa signaal van je Horizon niet stoort met het MoCa signaal van je Echobox. Een Horizon mini box is boven dan niet meer mogelijk vanzelfsprekend. Al met al lijkt me de powerline een eenvoudigere optie. Let ook op dat de splitter in de meterkast tot 1200Mhz loopt, dit omdat die Echobox op 1125Mhz en hoger opereert.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Veel dank! Wat is een moca stop precies?

En welke powerline plug zou je aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:00:
Veel dank! Wat is een moca stop precies?
Een low pass filter die alles onder de 1GHz doorlaat maar boven de 1GHz tegenhoudt.
En welke powerline plug zou je aanraden?
Volgens mij raadt hij een MoCA 2.0 bridge aan. Er zijn er twee in NL redelijk verkrijgbaar:
- Asheridge ASH-EOC-03 (waar hierboven naar gelinkt is)
- Hirschmann MOKA-32

Beide hebben exact zelfde PCB en zelfde Entropic EN2510 chip erin, ze verschillen dus alleen qua plastic behuizing en zijn volledig uitwisselbaar. Neem de goedkoopste/makkelijkst voor jou te krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is denk ik voor de MOCA plug?

Maar welke is aan te raden voor over de elktriciteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor powerline is Devolo sinds jaar en dag wel de meest bekende denk ik (voor mij in ieder geval dan ;) )
Kijk in de PW
Er zijn er met een ingebouwde accespoint. Ik heb geen idee hoe goed het signaal van die ingebouwde AP's is.

Hou bij powerline ook rekening met een behoorlijke vermindering van de snelheid (300Mb/s waar mee geadverteerd wordt ga je never nooit halen) Ook is over het algemeen de latency behoorlijk hoger.
Ik heb zelf behoorlijk lang een Devolo powerline gebruikt maar heb uiteindelijk toch een netwerkkabel getrokken. Dat blijft toch vele malen stabieler en sneller.

En je hebt altijd minimaal 2 plugs nodig. 1 Bij je modem/router, en 1 op de plek waar je het netwerksignaal naar toe wil brengen (in jouw geval boven). Meer plugs is ook mogelijk. Je zou dan per verdieping een plug kunnen gebruiken.

Als laatste: Er zijn 'mini' plugs die geen eigen stopcontact bevatten. Dan verlies je op die plek een stopcontact aansluiting. De 'gewone'plugs geven in feite het stopcontact door zodat je in de plug nog een stekker kan steken voor andere apparatuur.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2016 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 01:53
Heb zelf Devolo en haal aardige snelheden mee. (1200+ kit heb ik). Wel via geaarde stopcontacten, want anders kwam ik niet verder dan 100mbit. Wat ook eigenlijk nog snel is. Nu zit ik rond de 600.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:32:
Voor powerline is Devolo sinds jaar en dag wel de meest bekende denk ik (voor mij in ieder geval dan ;) )
Kijk in de PW
Hou bij powerline ook rekening met een behoorlijke vermindering van de snelheid (300Mb/s waar mee geadverteerd wordt ga je never nooit halen)
Volgens mij haalt die van Ziggo wel over de 300Mb/s hoor. Moeten ze wel beide in een geaard stopcontact zitten en niet door een aardlekschakelaar heen. De heer boven mij haalt zelfs 600Mb/s zie ik met de Devolo 1200 kit. Dat je de geadverteerde snelheid niet haalt klopt. Dat is een beetje hetzelfde verhaal als met WiFi.
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:20:
Dat is denk ik voor de MOCA plug?

Maar welke is aan te raden voor over de elktriciteit?
Dat link ik toch boven je? Nogmaals:
https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/via-stopcontact/

De echobox achter je Horizon (als je voor de MoCa oplossing gaat) heeft een doorlussing naar je Horizon. (Zodat je niet in de woonkamer hoeft te splitten). Op deze doorlusaansluiting naar je Horizon moet dus zo'n MoCa stop gedraaid worden zodat de 2 apparaten niet storen op elkaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Jim423 op 03-10-2016 18:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:32:
[...]

En je hebt altijd minimaal 2 plugs nodig. 1 Bij je modem/router, en 1 op de plek waar je het netwerksignaal naar toe wil brengen (in jouw geval boven). Meer plugs is ook mogelijk. Je zou dan per verdieping een plug kunnen gebruiken.
Hou er wel rekening mee dat het een gedeeld medium is, meer adapters toevoegen betekent bij gelijktijdig gebruik dat de bandbreedte per adapter daalt.
Als laatste: Er zijn 'mini' plugs die geen eigen stopcontact bevatten. Dan verlies je op die plek een stopcontact aansluiting. De 'gewone'plugs geven in feite het stopcontact door zodat je in de plug nog een stekker kan steken voor andere apparatuur.
Ja en nee. In NL zijn wanddozen met twee stekkerblokken dicht bij elkaar gebruikelijk. De adapters met doorlus zijn zonder uitzondering zo groot dat de tweede stekkergat onbruikbaar wordt waardoor je zelfs met doorlus een stopcontact kwijtraakt. Dat gezegd, veel van de MiMo adapters zonder doorlus zijn ook zo lomp waardoor je er twee kwijtraakt...
WeHoDo schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:35:
Heb zelf Devolo en haal aardige snelheden mee. (1200+ kit heb ik). Wel via geaarde stopcontacten, want anders kwam ik niet verder dan 100mbit. Wat ook eigenlijk nog snel is. Nu zit ik rond de 600.
Jim423 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:28:
[...]

Volgens mij haalt die van Ziggo wel over de 300Mb/s hoor. Moeten ze wel beide in een geaard stopcontact zitten en niet door een aardlekschakelaar heen. De heer boven mij haalt zelfs 600Mb/s zie ik met de Devolo 1200 kit. Dat je de geadverteerde snelheid niet haalt klopt. Dat is een beetje hetzelfde verhaal als met WiFi.
Hoe meten jullie die "600Mb/s" precies :?

Heb je het over de link rate, of daadwerkelijk over netto throughput met UDP of (multi-stream) TCP?

Dat laatste lijkt me erg onwaarschijnlijk - ik heb dergelijke sets getest op een volledig gefilterd stuk stroomkabel, dus geheel vrij van verstoring en met lage demping. Ik haalde daar met de beste sets (waaronder die van Devolo en Ziggo) nipt 400Mbps echte throughput (8 TCP streams), maar bij een veel hogere link rate. IRL ga je meer demping hebben dan mijn halve meter kabel en nagenoeg altijd meer verstoring, dus dan zou het me ten zeerste verbazen als je anderhalf keer zoveel data er in praktijk overheen weet te jagen.

Trouwens, Kabelaar, bedenk dat dit absoluut best-case scenario's zijn, dus met weinig verstoring en weinig demping. Ergens tussen de 50Mbps en 150Mbps is gangbaarder (bijv: hier in huis haalt een TP-Link set met zelfde specs als de Devolo1200+ 65Mbps van meterkast naar kinderkamer of 75Mbps van meterkast naar studeerkamer), en het kan nog minder: in m'n vorige huis haalde ik met een Devolo1200+ naar zolder slechts 25Mbps :o

Komt bij punt van stabiliteit: de 25Mbps in vorig huis was 100% stabiel, maar die 75Mbps naar m'n studeerkamer gaf eens per 5 min een paar seconden packetloss. Kwam vast van verstoring door het een of ander. Er ligt nu Cat5e en ik heb >800Mbps limiet van m'n testsetup thuis aan verbinding, 100% stabiel.

Sowieso, de hogere snelheden en betrouwbaarheden ga je alleen halen als je op beide locaties werkende randaarde hebt. Is dat bij jou niet zo? Dan zou ik wederom afraden om PLC te overwegen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ga denk ik voor de meest eenvoudige optie, zoals door velen aangeraden, de powerplug.

- Ik neem aan dat die PowerPlug niet in een stekkerdoos kan worden geplugd, maar dat je wel een stekkerdoos in je PowerPlug kunt stoppen?

Het is niet nodig dat er een supersnelle verbinding wordt behaald. Mijn abonnement bij Ziggo is sowieso maar 150mb download, 15mb upload dus ik hoef niet de beste van de beste powerplug te hebben denk ik?

Ik zal zelf te kijken naar de volgende powerplugs:

- TP-Link AV500 Passthrough Powerline Wi-Fi Extender Kit (pricewatch: TP-Link AV500 Passthrough Powerline Wi-Fi Extender Kit voor EUR 70

- Sitecom Wi-Fi Homeplug 500Mbps Dual Pack (NL/EU-stekker) (pricewatch: Sitecom Wi-Fi Homeplug 500Mbps Dual Pack (NL/EU-stekker) voor EUR 74.

- Devolo dLAN 1200+ WiFi ac Starter Kit. Die kan ik vinden voor wel EUR 177, maar ook voor slechts EUR153.

- Ziggo Power Kit (https://www.ziggo.nl/internet/wifi-punt/via-stopcontact/) EUR 99, zoals door een aantal posters aangerdan.

Ik vraag me zelf af of voor mijn wensen nodig is die van Ziggo te kopen of Devolo, of dat ik kan volstaan met de goedkopere van Sitecom of TP Link. Maar ik laat me graag overhalen natuurlijk als iemand mij dit afraad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Punt is dat je van tevoren geen idee hebt 1) of het bij jou gaat werken en 2) zo ja, welke performance je haalt.

Een MiMo set zoals de genoemde Devolo en Ziggo oplossingen zal zeker beter presteren dan de SiSo legacy AV1.1 sets. Hoeveel beter hangt af van randaarde. Ik heb het twee keer genoemd maar je negeert het nog steeds dus ik zeg het weer: de meerwaarde van MiMo haal je vooral met randaarde. Heb je dat?

Zo ja: dan haal je rustig twee of drie keer zoveel met de MiMo sets en is dat een veel veiliger idee.
Zo nee: dan raad ik PLC sowieso af, want meeste verstoring zit op fase-nul.

De 150Mbps die je noemt zit zoals ik al aangaf aan de hoge kant van wat je met de beste adapters kunt verwachten. Onder dezelfde omstandigheden mag je blij zijn als je 50Mbps haalt met de AV1.1 apparaten. Maar stel nou dat het bij jou minder fris is op het stroomnet - dan haal je misschien maar 50Mbps met de MiMo apparaten en misschien hooguit 15Mbps met de SiSo gevallen. Of het is zo brak op fase-nul dat je geen betrouwbare verbinding hebt....

Wat dan ook je kiest, zorg dat je een retourgarantie hebt voor als het bij jou niet werkt. Het kan prima zijn dat een set waar een ander 200Mbps mee haalt bij jou totaal niet (stabiel) werkt namelijk, je gaat pas ontdekken hoe het is als je het uitprobeert.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 01:53
dion_b schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:17:
[...]

Hou er wel rekening mee dat het een gedeeld medium is, meer adapters toevoegen betekent bij gelijktijdig gebruik dat de bandbreedte per adapter daalt.

[...]

Ja en nee. In NL zijn wanddozen met twee stekkerblokken dicht bij elkaar gebruikelijk. De adapters met doorlus zijn zonder uitzondering zo groot dat de tweede stekkergat onbruikbaar wordt waardoor je zelfs met doorlus een stopcontact kwijtraakt. Dat gezegd, veel van de MiMo adapters zonder doorlus zijn ook zo lomp waardoor je er twee kwijtraakt...
[...]

[...]

Hoe meten jullie die "600Mb/s" precies :?

Heb je het over de link rate, of daadwerkelijk over netto throughput met UDP of (multi-stream) TCP?

Dat laatste lijkt me erg onwaarschijnlijk - ik heb dergelijke sets getest op een volledig gefilterd stuk stroomkabel, dus geheel vrij van verstoring en met lage demping. Ik haalde daar met de beste sets (waaronder die van Devolo en Ziggo) nipt 400Mbps echte throughput (8 TCP streams), maar bij een veel hogere link rate. IRL ga je meer demping hebben dan mijn halve meter kabel en nagenoeg altijd meer verstoring, dus dan zou het me ten zeerste verbazen als je anderhalf keer zoveel data er in praktijk overheen weet te jagen.

Trouwens, Kabelaar, bedenk dat dit absoluut best-case scenario's zijn, dus met weinig verstoring en weinig demping. Ergens tussen de 50Mbps en 150Mbps is gangbaarder (bijv: hier in huis haalt een TP-Link set met zelfde specs als de Devolo1200+ 65Mbps van meterkast naar kinderkamer of 75Mbps van meterkast naar studeerkamer), en het kan nog minder: in m'n vorige huis haalde ik met een Devolo1200+ naar zolder slechts 25Mbps :o

Komt bij punt van stabiliteit: de 25Mbps in vorig huis was 100% stabiel, maar die 75Mbps naar m'n studeerkamer gaf eens per 5 min een paar seconden packetloss. Kwam vast van verstoring door het een of ander. Er ligt nu Cat5e en ik heb >800Mbps limiet van m'n testsetup thuis aan verbinding, 100% stabiel.

Sowieso, de hogere snelheden en betrouwbaarheden ga je alleen halen als je op beide locaties werkende randaarde hebt. Is dat bij jou niet zo? Dan zou ik wederom afraden om PLC te overwegen.
Intern van NAS (meterkast) naar een PC (zolder) kopiëren (DVD iso file)

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb randaarde in al mn stopcontacten!

Dus je raadt een mimo set aan maar geen plc set. Wat is het verschil? Zijn de powerplugs van devolo en ziggo mimo en die van tp link en sitecom plc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 19:59:
Ja ik heb randaarde in al mn stopcontacten!

Dus je raadt een mimo set aan maar geen plc set. Wat is het verschil? Zijn de powerplugs van devolo en ziggo mimo en die van tp link en sitecom plc?
PLC = Power Line Communication, verzamelnaam voor alles wat data over het stroomnet stuurt.

Daar vallen meerdere standaarden onder, zoals HomePlug AV1.1 (die "500Mbps" gevallen), HomePlug AV2.0 ("1200Mbps" enzo) en G.hn (de Ziggo adapters). G.hn en AV2.0 zijn in prakijk technisch nagenoeg identiek al krijg je ongeveer een halfuur gezeik aan je kop als je dat durft te vertellen aan een engineer van een van de chipsets in kwestie :+

AV1.1 kan alleen een enkele datastroom aan, over fase vs nul. Dat noemen we achteraf 'SiSo'.
AV2.0 en G.hn kunnen ook twee datastromen bieden, eentje over fase vs nul en nog een over aarde vs nul. Dat heet "MiMo".

Maar... standaard is 1, implementatie is 2. Er bestaan helaas veel AV2.0 en G.hn apparaten waar alleen een datastroom geimplementeerd is, dus alsnog SiSo zijn, al ondersteunt de standaard MiMo.

Je moet dus gericht op zoek naar MiMo, iets wat je bemoeilijkt wordt doordat de fabrikanten in alle toonaarden zwijgen over dit simpel verschil. In plaats daarvan moet je het uit de 'snelheidsaanduiding' halen:

"200Mbps" = de originiele AV1.1 standaard
"500Mbps" = uitbreiding op AV1.1 standaard van Sigma Designs, met ongeveer twee keer de max snelheid.
"600Mbps" = AV2.0 in SiSo implementatie met Qualcomm-chipset
"1000Mbps" = AV2.0 in SiSo implementatie met Broadcom-chipset
"1200Mbps" = AV2.0 in MiMo implementatie met Qualcomm-chipset
"2000Mbps" = AV2.0 in MiMo implementatie met Broadcom-chipset

Let op dat de AV2.0 chipsets in beginsel identiek presteren, dus het verschil is puur dat de marketingafdeling van Broadcom een nog hoger - onrealistisch - getal op hun product wilde plakken. Betaal dus geen cent meer voor "2000Mbps" vs "1200Mbps".

Ziggo's adapters zijn dus G.hn devices, en presteren identiek aan de "1200Mbps"/"2000Mbps" AV2.0 gevallen. Ik heb ze onder normale omstandigheden nooit boven de 250Mbps gezien en zelfs onder labomstandigheden niet boven de 400Mbps, maar zoals hierboven te lezen valt heeft iemand met een Devolo AV2.0 MiMo set 600Mbps gehaald. Indrukwekkend, maar reken er niet op dat jij dat gaat halen, dat zegt veel meer over z'n stroomnet dan over de gebruikte adapters.

Dus: haal MiMo PLC apparaten, ongeacht of dat nu "1200Mbps", "2000Mbps" of Ziggo dingen zonder snelheidsaanduiding zijn. En dan nog: zorg dat je ze kunt retourneren als het voor jou tegenvalt. Dat mag iig bij Ziggo, maar zou bij de andere ook moeten kunnen onder retourrecht als je ze online koopt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-10 17:46

ComputerHoed

Electronica <3

Ik zou doen:
- Powerline (mits "nieuw huis", jaren 70 of ouder kan ervoor zorgen dat powerline-snelheden lager zijn dan verwacht).
- Op je router dd-wrt/open-wrt zetten en de output verhogen
- een AC-router kopen

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, PowerColor Red Devil 5700 XT, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ComputerHoed schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 00:13:
Ik zou doen:
- Powerline (mits "nieuw huis", jaren 70 of ouder kan ervoor zorgen dat powerline-snelheden lager zijn dan verwacht).
Valt heel erg mee mbt leeftijd. Ik heb ooit een trial gedaan bij zo'n 86 mensen thuis. Mijn aanname was juist omgekeerd: nieuwe installaties hebben vaker meerdere fases en filters tussen groepen e.d., dus verwachtte ik te zien dat eenvoudigere, oudere electriciteitsnetten juist beter zouden presteren.

Resultaat: nul verschil qua leeftijd, de groep <1940 presteerde identiek aan 1940-1980 en >1980.
[q]- Op je router dd-wrt/open-wrt zetten en de output verhogen[]
HARD SCHREEUWEN helpt weinig als je probleem is de piepstemmetjes van je clients horen. Je hebt meer ontvangstgevoeligheid nodig, niet meer zendvermogen.
- een AC-router kopen
Nope. WiFi-ac biedt alleen voordeel bij goed signaal. En router? Het probleem zit in de WiFi, niet op layer 3...

Wat je wilt is meer antenna diversity (om beter te kunnen ontvangen), dus een AP die beter kan luisteren door meer antennes. Ga dus voor een 3x3 of 4x4 apparaat. Dan kom je vanzelf bij WiFi-ac uit, maar dat is juist minst relevante, je hebt ook "AC750" ondingen met maar enkele 5GHz antenne :X

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan is de kogel eindelijk door de kerk:

Het wordt of die van Ziggo of de Devolo 1200mbps. En gezien de prijs ga ik dan voor Ziggo's powerplug. Allen dank voor de hulp!
Pagina: 1