Al sinds lange tijd draai ik een op een computer een Plex server en gebruik ik TightVNC vanop een andere computer om dingen aan te passen, nooit problemen met gehad.
Nu probeer ik deze computer te gebruiken met scherm en hij blijft "crashen" soms krijg ik rare artifacts en een raar geluid door de audiouigang en soms valt hij gewoon uit en herstart hij met het "windows is niet correct afgesloten" scherm. De crashes zijn random, maar kunnen geforceerd worden door een spel zoals bv. League Of Legends te openen. Soms werkt het spel voor enkele seconden maar zijn de kleuren oranje-achtig maar meestal crasht het direct.
Specs:
moederbord: msi h67ma-e35
cpu: intel core i3 2100T
Wat heb ik al geprobeerd:
ram: getest met memtest86, geen problemen na +- 24 uur te draaien
PSU: ook verschillende geprobeerd, geen verschil.
Bios: geupdatet, naar standaard instellingen gereset.
OS: Verschillende windows 7 en windows 10 installaties.
Ik ben er dus zeker van dat het iets met de graphics te maken heeft. Maar nu is de vraag is het moederbord of de iGPU ( cpu ) defect? En als ik een GPU er in plaats en het werkt dan wel ben ik dan zeker dat het de iGPU ( cpu ) is?
PS: ik heb geen reserve mobo/cpu van hetzelfde socket
Nu probeer ik deze computer te gebruiken met scherm en hij blijft "crashen" soms krijg ik rare artifacts en een raar geluid door de audiouigang en soms valt hij gewoon uit en herstart hij met het "windows is niet correct afgesloten" scherm. De crashes zijn random, maar kunnen geforceerd worden door een spel zoals bv. League Of Legends te openen. Soms werkt het spel voor enkele seconden maar zijn de kleuren oranje-achtig maar meestal crasht het direct.
Specs:
moederbord: msi h67ma-e35
cpu: intel core i3 2100T
Wat heb ik al geprobeerd:
ram: getest met memtest86, geen problemen na +- 24 uur te draaien
PSU: ook verschillende geprobeerd, geen verschil.
Bios: geupdatet, naar standaard instellingen gereset.
OS: Verschillende windows 7 en windows 10 installaties.
Ik ben er dus zeker van dat het iets met de graphics te maken heeft. Maar nu is de vraag is het moederbord of de iGPU ( cpu ) defect? En als ik een GPU er in plaats en het werkt dan wel ben ik dan zeker dat het de iGPU ( cpu ) is?
PS: ik heb geen reserve mobo/cpu van hetzelfde socket