Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe laptop tussen de 400 en max 500 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Nadat ik heel veel en goed advies heb gekregen op mijn desktop !!! Dank daarvoor. Hij is nog niet besteld maar de lijst heb ik wel vastgesteld en ga binnenkort naar de winkel om te bestellen.

Zal nog maar even wachten tot de problemen met de windows update weer voorbij zijn met de bootloop. Maar dan zal er wel weer een ander probleem komen. WIst niet dat je windows 10 update niet kon uitzetten dat heeft mijn man altijd ingesteld bij me in windows 7 en pas na week of 3 de nieuwe updates erop als er geen problemen mee waren.

Maar goed de laptop

Zoonlief heeft toch liever ook een laptop. En denk dat het ook beter is dan dat hij bij mij op de desktop moet.
Nu is het budget niet zo heel erg hoog en de eisen ook niet. Hy heeft gisteren zelf even wat rondgekeken en kwam met de volgende opties aan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Lenovo IdeaPad 300-15ISK 80Q701E0MH€ 479,-€ 479,-
1Medion Akoya E6421 (30020549)€ 399,-€ 399,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 878,-

De 3e laptop is deze maar die stond nog niet in de pricewatch en had hij maar bij 1 winkel gezien
http://www.asus.com/nl/Notebooks/E403SA/

Specs zijn: Full HD, 4gb, Pentium n3700 en 128gb Emmc ( volgens zoonlief was het full hd op de nederlandse site staat hd, maar misschien dat hij ook in full hd er is )

Denk zelf dat ie voor de Lenovo moet gaan, maar weet niet of het aanbieding is van Wehkamp want normaal kost hij 550 euro. Dan is hij denk ik weer redelijk aan de prijs.

Werkzaamheden: email, skype, surfen, youtube, filmpje downloaden

Bedankt alvast weer

Of zeggen jullie deze laptops zijn kwalitatief niet best? En moederlief moet maar even aardig zijn en 100 euro bij leggen voor iets veel beters?

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus AsusPro Essential P2520LA-DM1022T€ 548,90€ 548,90
1HP Pavilion x360 13-u090nd€ 579,-€ 579,-
1Lenovo IdeaPad 300-15ISK 80Q701DTMH€ 596,14€ 596,14
1Lenovo Ideapad 500S 80Q3007NMH€ 549,-€ 549,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.273,04

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2016 12:49 ]

• Crust
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-01 11:05
De medion is niet zo makkelijk te pakken te krijgen aan 399. Hij lijkt niet meer te vinden te zijn aan 399, ik heb zelf ook al gekeken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik , maar dat komt omdat hij volgens mij net uit is. Dus ik denk dat hij er binnenkort wel zal gaan komen. Uit de best buy guide kwam hij heel goed uit, maar ik weet niet hoe hij staat in vergelijking met mijn lijstje. Maar Medion is wel aantrekkelijk inderdaad

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Je kan ook deze laptop overwegen: pricewatch: HP 15-ba027nd

Full HD resolutie, AMD A8-7410 met geïntegreerde graphics en 8GB geheugen. De laptop beschikt over een 256GB SSD. Start lekker snel en zal prima zijn voor genoemde taken. De SSD is twee keer zo groot als van de laptops die je al had gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad ziet er ook goed uit. Die had ik gemist in de lijst. Grote van SSD is trouwens niet van heel groot belang hoor. Gaat meer om de kwaliteit van de notebook in zijn geheel

Even wat reviews lezen bij coolblue

• Crust
Zijn die reviews wel te vertrouwen? Veel SSD maar waarin is dan bespaart vraag je je af he. }:O }:O }:O

[ Voor 50% gewijzigd door Crust op 02-10-2016 14:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eh geen idee volgens mij moet je wel het produkt gekocht hebben voor dat je een review op coolblue kan plaatsen. De Hp komt er niet slecht uit maar wel mensen met wifi problemen.

• Crust
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:51:
Eh geen idee volgens mij moet je wel het produkt gekocht hebben voor dat je een review op coolblue kan plaatsen. De Hp komt er niet slecht uit maar wel mensen met wifi problemen.
Persoonlijk zou ik HP nooit nog kopen. Finaal klaar met HP.

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:31:
Grote van SSD is trouwens niet van heel groot belang hoor.
128GB SSD zit vrij snel vol als je geen andere opslag hebt. 128GB zal voor het OS 119GB effectief betekenen, waarvan dan vermoedelijk iets van 30GB gereserveerd zal zijn voor de recovery partitie. Indien je die wil behouden heb je dan nog maar ~90GB voor jezelf hebt, waarvan ook al een deel verbruikt zal worden door Windows + applicaties.

Zo'n 256GB exemplaar is dan wel prettiger.
Crust schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:51:
Zijn die reviews wel te vertrouwen? Veel SSD maar waarin is dan bespaart vraag je je af he. }:O }:O }:O
De CPU is bij deze laptop de bezuiniging, een AMD A8 is niet echt een strepentrekker. Maar goed, Intel Pentium CPU's zijn dat ook niet. AMD is wel goedkoper waardoor de prijs lager kan zijn. Ten opzichte van de genoemde laptops met Pentium en i3 processoren maakt het weinig uit voor de prestaties.

Voor de eerder genoemde werkzaamheden is de CPU niet heel erg belangrijk. Je kan dan beter kijken naar een Full HD scherm en een zo groot mogelijke SSD voor je geld.

Verder moet je ook beseffen dat het kwaliteitsniveau van een laptop van 500 euro anders is dan die van eentje die 1000 of misschien wel 2000 euro kost. Bij 500 euro heb slap plastic als behuizing, bij 2000 euro een aluminium behuizing.
Crust schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:52:
Persoonlijk zou ik HP nooit nog kopen. Finaal klaar met HP.
Ik mis een stukje onderbouwing. Leuk dat je dit schrijft, maar het voegt in deze vorm weinig toe aan de discussie.

• Crust
CMD-Snake schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 15:12:
[...]

128GB SSD zit vrij snel vol als je geen andere opslag hebt. 128GB zal voor het OS 119GB effectief betekenen, waarvan dan vermoedelijk iets van 30GB gereserveerd zal zijn voor de recovery partitie. Indien je die wil behouden heb je dan nog maar ~90GB voor jezelf hebt, waarvan ook al een deel verbruikt zal worden door Windows + applicaties.

Zo'n 256GB exemplaar is dan wel prettiger.

[...]

De CPU is bij deze laptop de bezuiniging, een AMD A8 is niet echt een strepentrekker. Maar goed, Intel Pentium CPU's zijn dat ook niet. AMD is wel goedkoper waardoor de prijs lager kan zijn. Ten opzichte van de genoemde laptops met Pentium en i3 processoren maakt het weinig uit voor de prestaties.

Voor de eerder genoemde werkzaamheden is de CPU niet heel erg belangrijk. Je kan dan beter kijken naar een Full HD scherm en een zo groot mogelijke SSD voor je geld.

Verder moet je ook beseffen dat het kwaliteitsniveau van een laptop van 500 euro anders is dan die van eentje die 1000 of misschien wel 2000 euro kost. Bij 500 euro heb slap plastic als behuizing, bij 2000 euro een aluminium behuizing.

[...]

Ik mis een stukje onderbouwing. Leuk dat je dit schrijft, maar het voegt in deze vorm weinig toe aan de discussie.
De onderbouwing is 'persoonlijk'. Is klaar en duidelijk neem ik aan. ;)

Goed je argumenten zijn sterk. Kanp.

Iig veel succes met de zoektocht Marieken.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel is lastige keus inderdaad haha. Zoveel keus en bij ene is dit niet goed en bij andere dat niet goed. Maar ga geen laptop van 800 euro kopen voor zoonlief.

Dus als ik beetje goed redeneer heb je van de 128ssd na installatie van windows ongeveer 60gb over? Dat is inderdaad niet heel erg veel maar, zoonlief download weleens een film maar kijkt die dan vaak gelijk en gooit hem er weer af. Verder hoeft hij geen spelletjes te installeren. Foto's staan allemaal op een externe harde schijf en we hebben hier ook nog een 128gb SDcard. Die is niet heel erg snel natuurlijk, maar zorgt wel weer voor ruimte.

De Asus Pro Essentail moet doorgaan voor een zogenaamde zakelijke pc, maar weet niet of dat bij deze uitvoering ook echt zo is. De 510 met i3 is niet heel erg goed te krijgen maar heb je wel laptop van dit jaar.

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 15:27:
Dus als ik beetje goed redeneer heb je van de 128ssd na installatie van windows ongeveer 60gb over?
Ongeveer, Windows zal natuurlijk al geïnstalleerd zijn op die laptop.
Dat is inderdaad niet heel erg veel maar, zoonlief download weleens een film maar kijkt die dan vaak gelijk en gooit hem er weer af. Verder hoeft hij geen spelletjes te installeren. Foto's staan allemaal op een externe harde schijf en we hebben hier ook nog een 128gb SDcard. Die is niet heel erg snel natuurlijk, maar zorgt wel weer voor ruimte.
Het is enkel ter overweging. Indien je geen externe opslag hebt kan een kleine SSD een probleem worden. Maar als je voldoende opslag elders hebt hoeft het geen probleem te zijn.
De Asus Pro Essentail moet doorgaan voor een zogenaamde zakelijke pc, maar weet niet of dat bij deze uitvoering ook echt zo is. De 510 met i3 is niet heel erg goed te krijgen maar heb je wel laptop van dit jaar.
De AsusPro is de zakelijke lijn van Asus, maar maakt dat uit in dit geval? Omdat het een instap model is vermoed ik dat de meeste zakelijke features zullen ontbreken. Dat maakt het uiteraard niet tot een slechte laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Maakt ook niet uit dat de asus zakelijk is. Misschien dat de behuizing daarom juist wat steviger is. De onderdelen in laptops zyn toch allemaal zelfde, maar behuizing en koeling is vaak beter in 1 als andere. Wat zyn zakelijke features voor een laptop dan?

Verwijderd

Gister toevallig ook iemand deze pricewatch: Asus K756UA-TY167T geadviseerd. Voor het geld super fijn ding. Heb zelf een soortgelijke van 4 jaar oud, niet kapot te krijgen en staat zeker 14 uur per dag aan.

SSD en lekker ruimte voor opslag op de HD. Ik zeg doen. (En geen slap plastic, degelijk gebouwd)

NB: blijf weg van Acer en HP. Rampenbakken weet ik uit eigen ervaring.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2016 16:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:16:
Maakt ook niet uit dat de asus zakelijk is. Misschien dat de behuizing daarom juist wat steviger is. De onderdelen in laptops zyn toch allemaal zelfde, maar behuizing en koeling is vaak beter in 1 als andere. Wat zyn zakelijke features voor een laptop dan?
Onderdelen hetzelfde??? Niet dus. Netwerkkaarten, scherm, hd's, ssd's, scharnieren het kan allemaal verschillen. Mijn Acer en HP waren allebei binnen 2 jaar door verschillende redenen dood. Mijn Asus doet het nog steeds en vertoont aan keyboard en scharnieren totaal geen slijtage.

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:16:
Wat zyn zakelijke features voor een laptop dan?
Trusted Platform Module, smartcard lezers en zaken als remote beheer ook in de UEFI (vPro). Zaken die je allemaal niet nodig hebt.

Onderdelen voor zakelijke laptops zijn ook langer dan normaal leverbaar, net als service en garantie opties.
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:34:
NB: blijf weg van Acer en HP. Rampenbakken weet ik uit eigen ervaring.
Mijn ervaringen met HP zijn best goed. Elitebook en ZBook series zijn allemaal van zeer hoge kwaliteit, maar dat mag ook wel voor de prijskaartjes die eraan hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou zijn niet veel onderdelen hetzelfde:

bij moederborden heb je vaak : msi, asus, asrock, gigabyte enz
processors vaak: amd of intel
harde schijven: Western Digital of Seagate enz.

Bedoel dat er toch vaak maar een paar merken zijn qua componenten. En natuurlijk kan je daar heel veel verchillende mixen van maken maar heel veel onderdelen in laptops zijn toch hetzelfde?

Een i5 in een Lenovo is zelfde als in de Asus. Een SSD van Kingston of Crucial maakt ook weinig uit denk ik.

Maar het gaat denk ik meer om hoe de componenten met elkaar samenwerken en of ze voldoende koeling krijgen en sterkte van de behuizing. Maar kan er totaal naast zitten maar dat bedoelde ik met vaak zelfde onderdelen

Verwijderd

Topicstarter
Chromebook ook alternatief nog of is dat een opleving geweest die machines? Daar kan je ook nog steeds geen volledige skype op draaien volgens mij of wel?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:48:
Nou zijn niet veel onderdelen hetzelfde:

bij moederborden heb je vaak : msi, asus, asrock, gigabyte enz
processors vaak: amd of intel
harde schijven: Western Digital of Seagate enz.

Bedoel dat er toch vaak maar een paar merken zijn qua componenten. En natuurlijk kan je daar heel veel verchillende mixen van maken maar heel veel onderdelen in laptops zijn toch hetzelfde?

Een i5 in een Lenovo is zelfde als in de Asus. Een SSD van Kingston of Crucial maakt ook weinig uit denk ik.

Maar het gaat denk ik meer om hoe de componenten met elkaar samenwerken en of ze voldoende koeling krijgen en sterkte van de behuizing. Maar kan er totaal naast zitten maar dat bedoelde ik met vaak zelfde onderdelen
Als je er dan zoveel kennis van hebt, waarom vraag je dan advies? ;) Typ gewoon in de pricewatch dan in wat je zoekt, processor, scherm etc etc. Maak wat vergelijk en bestel. Simpel lijkt me. Succes.

Verwijderd

CMD-Snake schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:47:
[...]

Mijn ervaringen met HP zijn best goed. Elitebook en ZBook series zijn allemaal van zeer hoge kwaliteit, maar dat mag ook wel voor de prijskaartjes die eraan hangen.
Geloof ik graag maar niet rond de €500,-. Weggooi spul.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er geen verstand van maar ik heb een desktop hier laten samenstellen en dan komt alles langs qua merken enz. Dan zie ik dat er maar een paar zijn. Ik heb er verder geen verstand van.

Beetje kort door de bocht die reactie. Als ik het inderdaad allemaal zo goed wist zou ik hier geen advies gaan vragen.

Ik heb geen ervaring hoe de merken de laptops in elkaar zetten. Wie koeling vaak best in orde heeft , bouwkwaliteit enz enz. Dat is nou net wat ik dus vraag het totaalplaatje.
En je kan ook nog netwerkcontrollers enz enz qua merken waar ik nog nooit van gehoord heb en of die goed zijn enz.

Maar een processor is bij mij een processor of die nu in een asus of een Lenovo zit. Maar misschien is hij beter verwerkt in bijv de Asus of heeft hij daar betere koeling. enz enz

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:49:
Chromebook ook alternatief nog of is dat een opleving geweest die machines? Daar kan je ook nog steeds geen volledige skype op draaien volgens mij of wel?
Chromebooks zijn een slag apart. Ze moeten altijd online zijn voor volledige functionaliteit. Daarnaast moet je vooral gebruik maken van het ecosysteem van Google.

Eventueel kan je ook kijken naar refurbished hardware. Je kan dan wat meer kopen voor hetzelfde geld. Bijvoorbeeld: https://www.hardware4sale...70b-452.html#.V_EhXYVOLcs

Een HP Probook 6570B met een Core i5 3230M, 4GB RAM en een 120GB SSD. Voor drie tientjes extra zetten ze er een 240GB exemplaar in. Wel dan een 720p resolutie scherm, maar goed, dit is wel een luxere laptop dan alles wat je nieuw kan kopen voor dat budget.

Of deze: https://www.hardware4sale...ad-t530.html#.V_EjC4VOLcs

Lenovo Thinkpad T530, Core i5 3320M, 8GB RAM, 320GB harde schijf en 1600*900 resolutie.
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 16:56:
Geloof ik graag maar niet rond de €500,-. Weggooi spul.
Dat is het dan allemaal eigenlijk wel, niet waar? Het ligt aan je verwachtingen. Als deze laptop de hele dag op dezelfde plek staat maakt die slappe behuizing weinig uit.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja zoals gezegd gebruikt zoonlief ( 13 jaar ) hem alleen maar voor email en surfen en voor skype maar skype wordt al een lastig verhaal op de chromebooks heb ik gelezen. Het downloaden van films zou ook leuk zijn maar geen must. Vandaar mijn vraag over de chromebooks maar daar zitten dus haken en ogen aan. Alleen lijkt mij het besturingssysteem stabieler dan windows 10.

ja refurbished sta ik niet zo open voor. Geen reden waarom niet hoor maar koop liever iets wat echt nieuw is daar heb ik wat meer vertrouwen in. Is niet altijd terecht dat weet ik maar is dus meer het gevoel.

Na wat schrappen denk ik dat het maar 1 van deze 3 moet gaan worden:

pricewatch: Asus AsusPro Essential P2520LA-DM1022T
pricewatch: Lenovo Ideapad 500S 80Q3007NMH
pricewatch: Lenovo IdeaPad 300-15ISK 80Q701E0MH

De laatste is goedkoopste en qua specs vergelijkbaar. Bouwkwaliteit zal wel iets minder zijn denk ik.
De Medion blijft ook nog wel aantrekkelijk maar ik weet niet hoe het met de beschikbaarheid komt en hoe het precies zit qua processor. Als de processor echt veel slechter is dan in deze laptops dan valt hij af.

De Asus heeft wel een i3 - 5005u dat is wat oudere processor volgens mij.

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:25:
Alleen lijkt mij het besturingssysteem stabieler dan windows 10.
Dat is onzin. Windows 10 is stabiel. Ik snap werkelijk niet waarom mensen zo krampachtig moeten doen over nieuwere Windows versies.
De CPU is de Asus is een generatie ouder, dat is Broadwell en de Lenovo's hebben Skylake generatie. Het verschil ga je echt niet merken. Dat zal een paar procent zijn in benchmarks, maar in de dagelijkse praktijk is het verwaarloosbaar.

Verder zijn de laptops redelijk gelijk aan elkaar. De Asus is dan de goedkoopste van de drie zo te zien.

Verwijderd

Topicstarter
Nee de Lenovo Ideapad 300 is de goedkoopste de onderste die is 480 euro !! de andere 2 rond de 550 euro.

Nou ja las net weer een windows driver update die weer voor heel veel problemen zorgt. computer start dan steeds opnieuw op. Nou ik als leek heb dan geen idee wat te doen.

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:36:
Nee de Lenovo Ideapad 300 is de goedkoopste de onderste die is 480 euro !! de andere 2 rond de 550 euro.
Er is praktisch geen verschil, dus kies welke laptop je het meeste aanspreekt.

Verwijderd

Topicstarter
Okey, dan zal ik toch nog eens even in de winkel kijken naar hoe de produkten er in het echt uitzien.

Als is dat natuurlijk ook meer kwestie van gevoel dan kan echt niet zien of de ene beter gebouwd is als de ander. Kan hem beetje indrukken en beeldscherm open en dichtdoen even proberen wat te typen en kijken of ik zo wat verschil in beeldscherm kan zien als ze zelfde erop hebben staan.

Bedankt tot nu toe

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:25:
Nou ja zoals gezegd gebruikt zoonlief ( 13 jaar ) hem alleen maar voor email en surfen en voor skype maar skype wordt al een lastig verhaal op de chromebooks heb ik gelezen. Het downloaden van films zou ook leuk zijn maar geen must. Vandaar mijn vraag over de chromebooks maar daar zitten dus haken en ogen aan. Alleen lijkt mij het besturingssysteem stabieler dan windows 10.

ja refurbished sta ik niet zo open voor. Geen reden waarom niet hoor maar koop liever iets wat echt nieuw is daar heb ik wat meer vertrouwen in. Is niet altijd terecht dat weet ik maar is dus meer het gevoel.

Na wat schrappen denk ik dat het maar 1 van deze 3 moet gaan worden:

pricewatch: Asus AsusPro Essential P2520LA-DM1022T
pricewatch: Lenovo Ideapad 500S 80Q3007NMH
pricewatch: Lenovo IdeaPad 300-15ISK 80Q701E0MH

De laatste is goedkoopste en qua specs vergelijkbaar. Bouwkwaliteit zal wel iets minder zijn denk ik.
De Medion blijft ook nog wel aantrekkelijk maar ik weet niet hoe het met de beschikbaarheid komt en hoe het precies zit qua processor. Als de processor echt veel slechter is dan in deze laptops dan valt hij af.

Totdat hij er ook op wil gaan gamen. Wordt hij echt ongeluk van je keuze. O-)

Voor wat hij nu wil snap ik niet dat je je zorgen maakt over welke processor dan ook. Die doen allemaal wat jij wil dat ze moeten doen. Een laptop van 5 jaar geleden met langzamere processoren doen dat zelfs met twee vingers in de neus.

En Win 10....Hier thuis 4 systemen erop. Geen centje pijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2016 18:13 ]

• Crust
mss is deze ook wel wat voor jouw marieke. Ik denk persoonlijk zo eentje te nemen.

http://www.campusshop.be/...sa-dm171t-be/details.aspx

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:41

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica