Toon posts:

Acer predator betere video kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een acer aspire predator g3-605 I9816. Graag wil ik mijn games in 1440 p spelen, maar dat doet het niet vloeiend. Iemand enig idee hoe ik dit kan verbeteren( nieuwe videokaart?). De pc specs zijn

Windows 10 64 bit
Processor Intel(R) Core(TM) i7-4770 CPU @ 3.40GHz, 3401 MHz, 4 core('s), 8 logische processor(s)
Geïnstalleerd fysiek geheugen (RAM) 8,00 GB
Totaal fysiek geheugen 7,92 GB
Beschikbaar fysiek geheugen 2,46 GB
Totaal virtueel geheugen 10,9 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 2,14 GB
Ruimte voor wisselbestand 2,95 GB
AMD Radeon R7 Series / HD 9000 Series
SSd 230 gb
Hardeschijf 1 tb
Vermogen (power) 500w (484 max w)

Als er nog info mist vraag het aan mij, ik heb ook al naar ingame settings gekeken maar kon daar niks uit halen..

gr
jurjen

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:01

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 10:58:

Als er nog info mist vraag het aan mij, ik heb ook al naar ingame settings gekeken maar kon daar niks uit halen..
Het belangrijkste ontbreekt hier, en dat kreeg je nota bene automatisch voorgeschoteld toen je het topic opende, wat is je budget? En wat heb je zelf al gevonden? Tweakers werkt altijd op basis van eigen input en uitzoekwerk. Zomaar je vraag dumpen (want zo komt het nu over) is er hier niet bij :).

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
br00ky schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 11:01:
[...]

Het belangrijkste ontbreekt hier, en dat kreeg je nota bene automatisch voorgeschoteld toen je het topic opende, wat is je budget? En wat heb je zelf al gevonden? Tweakers werkt altijd op basis van eigen input en uitzoekwerk. Zomaar je vraag dumpen (want zo komt het nu over) is er hier niet bij :).
offtopic:
Die eerste vraag heeft hij niet voorgeschoteld gekregen gezien dat dit een vraag is, daar komt die tekst niet erbij

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Een nvidia gtx 1070 zal wel volstaan op 1440p. Een AMD rx480 / gtx1060 zullen wat te kort komen in wat spellen, maar als daar je budget zit zijn ze ook mooie upgrades!

Zit er een reepje geheugen in je pc ? Dan kan je goedkoop een 2e latje van 8GB erbij zetten. Niet dat je het heel erg zal merken met games, maar een enkel zwaar spel zal er baat bij hebben.

[ Voor 61% gewijzigd door ToFast op 02-10-2016 11:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nartuurlijk zelf ook wat rond zitten te kijken
Ik heb dit gevonden
MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1
MSI GeForce GTX 1060 GAMING X 3G
Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC

Het mag ook een andere video kaart wezen als je zelf nog tips hebt.

Mijn budged is tussen 200-350 voor de video kaart euro, aangezien dat ik maar een 500 w voeding heb gok ik dat er ook nog een betere voeding in moet?

Verwijderd

Topicstarter
ToFast schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 11:21:
Een nvidia gtx 1070 zal wel volstaan op 1440p. Een AMD rx480 / gtx1060 zullen wat te kort komen in wat spellen, maar als daar je budget zit zijn ze ook mooie upgrades!

Zit er een reepje geheugen in je pc ? Dan kan je goedkoop een 2e latje van 8GB erbij zetten. Niet dat je het heel erg zal merken met games, maar een enkel zwaar spel zal er baat bij hebben.
Je zegt dat de MSI GeForce GTX 1060 6GT OC wat te kort komt, maar ook bij 1440p? Als ik zegmaar een videokaart wil voor 1440p moet het wel tussen de 400-500 eu kosten denk je?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2016 17:59 ]

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:38

PinusRigida

I put the p in pool.

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:26:
[...]

Wat bedoel je precies met een 2e latje van 8 gb, (ben niet zo technisch)..
https://tweakers.net/categorie/545/geheugen-intern/

'RAM-latjes' (Random Access Memory) = "geheugenlatjes" of kortweg latjes.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:26:
[...]
Je zegt dat de MSI GeForce GTX 1060 6GT OC wat te kort komt, maar ook bij 1440p? Als ik zegmaar een videokaart wil voor 1440p moet het wel tussen de 400-500 eu kosten denk je?
Dat klopt, de GTX 1060 of een RX480 zijn prima voor 1080p, en voor veel games (oude, misschien enkele nieuwe) op 1440p (en hoger) ook wel. Maar je haalt niet in elk spel zeg maar een hoog genoege FPS (60 fps en dat stabiel). Het is aan jezelf om je budget te overschrijden (gtx 1070 is dan interessant, nog sneller zoals een gtx1080 kan je beter een nieuwe generatie cpu+mobo+ram al nemen) of genoegen nemen met minder FPS in bepaalde (nieuwe) spellen op 1440p. Je kan natuurlijk altijd de resolutie etc omlaag gooien in games, mocht je meer fps willen. Ik zou lekker bij je budget blijven.

Een 500 watt voeding zegt niks, al zet je er een 2000watt voeding in. Het gaat om wat hij stabiel kan leveren en van goede kwaliteit is. Je zou voldoende hebben aan een kwaliteitsvoeding van 350watt met die componenten. Een gare voeding of een van erg slechte kaliteit (ms-tech, Q-tec etc) kunnen je componenten zelfs slopen (hoge ripple, geen stabiele voltlijnen dus) en leveren vaak de helft van het vermogen wat erop staat. Over de levensduur nog maar niet te spreken. Welke voeding heb je nu in bezit (merk en type)?

[ Voor 5% gewijzigd door ToFast op 05-10-2016 15:10 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:49
Het is natuurlijk wat je er van verwacht, als je tevreden bent met een framerate tussen 30 en 60 fps en de settings misschien niet helemaal op ultra op 1440p, dan kom je wel toe met een RX480 of GTX1060. Vergeleken met wat je nu hebt (een R9 255?), is dat al een enorme sprong vooruit. Op zich voldoet je huidige kaart eigenlijk al niet voor 1080p.

Suggeren dat je minimaal een GTX 1070 nodig hebt voor 1440p is een beetje onzin, het zou zo zijn als jij een compromisloze oplossing zocht, maar je wilt gewoon vloeiend kunnen spelen. Over welke games het gaat, doet er ook nog wel toe, maar je kunt wel stellen dat zowel de GTX 1060 als de RX 480 ook de zwaarste games speelbaar en met redelijk wat grafische pracht kunnen tonen op 1440p.

[ Voor 4% gewijzigd door MacPoedel op 05-10-2016 17:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
ToFast schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:58:
[...]

Dat klopt, de GTX 1060 of een RX480 zijn prima voor 1080p, en voor veel games (oude, misschien enkele nieuwe) op 1440p (en hoger) ook wel. Maar je haalt niet in elk spel zeg maar een hoog genoege FPS (60 fps en dat stabiel). Het is aan jezelf om je budget te overschrijden (gtx 1070 is dan interessant, nog sneller zoals een gtx1080 kan je beter een nieuwe generatie cpu+mobo+ram al nemen) of genoegen nemen met minder FPS in bepaalde (nieuwe) spellen op 1440p. Je kan natuurlijk altijd de resolutie etc omlaag gooien in games, mocht je meer fps willen. Ik zou lekker bij je budget blijven.

Een 500 watt voeding zegt niks, al zet je er een 2000watt voeding in. Het gaat om wat hij stabiel kan leveren en van goede kwaliteit is. Je zou voldoende hebben aan een kwaliteitsvoeding van 350watt met die componenten. Een gare voeding of een van erg slechte kaliteit (ms-tech, Q-tec etc) kunnen je componenten zelfs slopen (hoge ripple, geen stabiele voltlijnen dus) en leveren vaak de helft van het vermogen wat erop staat. Over de levensduur nog maar niet te spreken. Welke voeding heb je nu in bezit (merk en type)?
Dank voor het reageren,

Een Gtx 1060 of een rx480 is wel een goede keuze denk ik, maar als ik rond de 400 eu wil met mijn budget wat raad je dan ongeveer aan? Ik hou er namelijk wel van om goede fps te hebben om 1440p..
Zelf heb ik dit gevonden wat rond de 400 eu kost:
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming

Past dit wat in mijn pc denk je?

Mijn voeding: https://www.amazon.com/Ga...pply-DX4885/dp/B00LSUGQOU

(specs boven aan topic)

Gr
Jurjen

Verwijderd

Topicstarter
MacPoedel schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:30:
Het is natuurlijk wat je er van verwacht, als je tevreden bent met een framerate tussen 30 en 60 fps en de settings misschien niet helemaal op ultra op 1440p, dan kom je wel toe met een RX480 of GTX1060. Vergeleken met wat je nu hebt (een R9 255?), is dat al een enorme sprong vooruit. Op zich voldoet je huidige kaart eigenlijk al niet voor 1080p.

Suggeren dat je minimaal een GTX 1070 nodig hebt voor 1440p is een beetje onzin, het zou zo zijn als jij een compromisloze oplossing zocht, maar je wilt gewoon vloeiend kunnen spelen. Over welke games het gaat, doet er ook nog wel toe, maar je kunt wel stellen dat zowel de GTX 1060 als de RX 480 ook de zwaarste games speelbaar en met redelijk wat grafische pracht kunnen tonen op 1440p.
Bedankt voor het reageren,

Ja ik heb nu een r9 255 videokaart, ben er niet erg blij mee omdat ik in 1080p veel games (rainbow 6 siege/ gta5) op erg lage kwaliteit moet zetten..
Denk je dat ik met een gtx1060 of een rx 480 wel goede fps krijg?

Gr
Jurjen

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ja, gtx 1060 of rx 480 hebben voldoende power om op 1080p goede graphics + fps op je scherm te toveren

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 19:35:
Ja, gtx 1060 of rx 480 hebben voldoende power om op 1080p goede graphics + fps op je scherm te toveren
Ook voor 1440 op medium / high quality met een redelijk goede fps?

Verwijderd

Zou ook even uitzoeken of de BIOS van het moederbord een nieuwe GPU wel pakt. Dit belooft niet veel goeds (quote van review van coolblue):
Bij aanschaf van de computer was ik erg tevreden. een mooi systeem werkt goed en snel. Ik vond alleen de videokaart wat achtergesteld en wou deze upgraden. LET OP DIT KAN MET VEEL KAARTEN NIET! Het moederboard in deze PC kan niet overwerk met nieuwe videokaarten, dit vanwege een probleem in de bios (ook na update). Let dus op als je deze pc wilt upgraden dat je dan ook een nieuw moederboard zal moeten aanschaffen Naast de voeding van 500W dit voor de nieuwe kaarten niet voldoende is. (Acer geeft als reactie dat ze geen third party hardware ondersteunen en zullen ook geen bios update uitbrengen die wel werkt met de kaarten).
Bron: http://www.computerstore....redator-g3-605-i9816.html

Kan verder niet heel veel vinden over dit specifieke model Acer en videokaart upgrades. Wellicht eens Acer een mailtje sturen?

• Usernameistaken
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-01 07:46
Een 480 of een 1060 is geen slechte keuze, maar voor 1440p zou ik ook serieus een R9 Fury overwegen binnen jouw budget. Deze kaart laat de voorgaande twee namelijk ver achter zich op 1440p qua prestaties. Het enige nadeel is het stroomgebruik.

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-01 16:16
Als je hier of bij de buren (hardwareinfo) wat reviews leest over de kaarten die hier opgesomd worden, kan je exact zien wat de benchmarks zijn in verschillende games en wat eventueel in de toekomst voor en nadelen kunnen zijn. Bijvoorbeeld deze: https://nl.hardware.info/...-benchmarks-battlefield-4 of deze https://nl.hardware.info/...-benchmarks-battlefield-4

[ Voor 16% gewijzigd door DjaRoel op 06-10-2016 18:09 ]

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-01 01:02
Qua voeding zal het denk wel goed zitten, dat is geen brakke voeding die het vermogen niet kan leveren (als ik dit topic mag geloven: https://community.acer.co...ade-Thank-You/td-p/322686). Hierin staat dat het om een 500W 80+ Gold voeding gaat, prima dus.

Qua compatibele videokaarten kan ik weinig vinden, in het eerder genoemde topic had degene een ZoTac GTX 970 erin gezet met succes, maar dat is niet echt een interessante kaart meer. Ik denk dat je met een RX 480 of GTX 1060 de gok moeten nemen, gezien de kaart redelijk nieuw is en er een kleine kans is dat er ergens een lijst staat met compatibele kaarten waarin deze twee ook zijn meegenomen. Acer zelf mailen is je beste optie.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Koen179 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 19:15:
Qua voeding zal het denk wel goed zitten, dat is geen brakke voeding die het vermogen niet kan leveren (als ik dit topic mag geloven: https://community.acer.co...ade-Thank-You/td-p/322686). Hierin staat dat het om een 500W 80+ Gold voeding gaat, prima dus.
500W en 80PLUS Gold zegt om precies te zijn he-le-maal niks over of een voeding goed of slecht is. Het is daarnaast geen ATX voeding maar een eigen standaard van Lenovo dus de voeding vervangen zal sowieso niet zo maar gaan.

Maar dat is ook niet nodig, de voeding heeft twee PEG connectors en kan daarmee een flinke high-end videokaart aan met een hoog verbruik. Relatief zuinige videokaarten zoals de RX 480 of GTX 1060 kunnen gemakkelijk.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-01 01:02
-The_Mask- schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 20:43:
[...]

500W en 80PLUS Gold zegt om precies te zijn he-le-maal niks over of een voeding goed of slecht is. Het is daarnaast geen ATX voeding maar een eigen standaard van Lenovo dus de voeding vervangen zal sowieso niet zo maar gaan.

Maar dat is ook niet nodig, de voeding heeft twee PEG connectors en kan daarmee een flinke high-end videokaart aan met een hoog verbruik. Relatief zuinige videokaarten zoals de RX 480 of GTX 1060 kunnen gemakkelijk.
Ik ben wel benieuwd waarop je dan baseert dat het een goede voeding is? 80+ Bronze of 80+ Gold maakt dus in principe niets uit? Er zit toch wel degelijk prijsverschil in. Ik weet dat het te maken heeft met de efficiency van een voeding, maar het zegt dus niks over de kwaliteit?

• -The_Mask-
  • Niet online
Koen179 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 20:48:
[...]

Ik ben wel benieuwd waarop je dan baseert dat het een goede voeding is?
Ik zeg niet dat die goed is, maar goed genoeg zal die wel zijn. Dikke rommel met 80PLUS Gold logo heeft FSP namelijk niet in het assortiment. Wel matig (Aurum: Active Clamp Reset Forward + Synchrone Rectificatie) tot uitstekend (Xilenser: Half bridge, LLC resonant converter + Synchrone rectificatie met DC-DC)
80+ Bronze of 80+ Gold maakt dus in principe niets uit?
Alleen in het rendement, 80PLUS Bronze is normaal gesproken efficiënter, maar niet perse. Een voeding met een rendement van altijd boven de 95% behalve op 100% belasting en daar komt die maar tot 86% dan is het als nog maar een 80PLUS Silver voeding. Had die echter op 100% ook op 95% uit gekomen dan was het een 80PLUS Titanium voeding.

Een voeding met een rendement van 87%, 90% en 87% bij 20, 50 en 100% belasting krijgt echter een 80PLUS Gold certificaat omdat die precies aan de minimale eisen van een 80PLUS Gold certificaat voldoet.
Er zit toch wel degelijk prijsverschil in.
Ja klopt je hebt duurdere componenten nodig om een efficiëntere voeding te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 06-10-2016 21:23 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb reactie gekregen van acer zelf, zei zeggen;

Geachte meneer Attema,

We hebben uw vraag nagekeken.

Als de nieuwe kaart EFI ondersteund zou het in theorie gewoon moeten werken, maar er is een mogelijkheid dat onze BIOS de nieuwe kaart niet ondersteund.

Dit gebeurt niet vaak, maar koop de kaart voor de zekerheid bij een bedrijf aan waar u deze kan retourneren mocht het niet werken.

Verder wil ik het volgende nog doorgeven:

Er zit een 500W PSU in uw systeem en de grafische kaart heeft hier ook eisen aan, dus let hier op bij aanschaf.

Dus ik koop wel een videokaart waar aantal dagen retour op zit en dan zie ik het vanzelf :)

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 13:28:
Dus ik koop wel een videokaart waar aantal dagen retour op zit en dan zie ik het vanzelf :)
In principe geld dat voor elke videokaart welke je online koopt. Als de webshop het weigert overtreden ze namelijk de wet.

https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand
https://www.rijksoverheid...is-belangrijk-om-te-weten

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:02:
[...]

In principe geld dat voor elke videokaart welke je online koopt. Als de webshop het weigert overtreden ze namelijk de wet.

https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand
https://www.rijksoverheid...is-belangrijk-om-te-weten
Dan kom ik er wel uit denk ik !, dank allen voor de adviezen
Pagina: 1