Toon posts:

Windows 10 Enterprise update niet naar Anniversary 1607

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik run momenteel Windows 10 Enterprise Build 1511 en ik zou graag willen updaten naar de 1607 Anniversary update, maar windows updater weergeeft hem niet. Tot dusver had ik nooit problemen om updates te krijgen maar Build 1607 laat hij niet zien.

Ik heb de updater tool van Windows geprobeerd, maar die werkt niet met Enterprise.
En de Enterprise ISO update werkt ook niet voor mij.

Ik heb geprobeerd om via de registry in
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion en
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Wind­ows NT\CurrentVersion, zowel ProductName en EditionID naar Professional / Windows 10 Professional te zetten om zo de update te forceren, maar helaas werkt dat niet bij mij. Na een reboot blijft mijn PC gewoon Enterprise ipv Professional aangeven. ( Dit werkte wel bij een vriend van me )

Hebben jullie misschien een idee hoe ik de update kan forceren ? Of krijg ik de update vanzelf een keer binnen ? Is er misschien iets wat de update tegen zou kunnen houden? Ik heb Spybot Anti-Beacon uitgezet en Defer updates staat uit maar dat geeft ook niet het gewenste resultaat.

Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Enterprise kan je niet updaten naar 1607 via een losse update. Je zal een volledige Windows 10 Enterprise 1607 moeten downloaden en daarmee de upgrade doen. Dit komt omdat Enterprise bedoeld is voor bedrijven en daar regelt de systeembeheerder de upgrade. Ik heb dit laatst ook zo gedaan.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Waarom draai je überhaupt de Enterprise Edition?

Enterprise versies zijn eigenlijk totaal ongeschikt voor thuisgebruik, laten we wel wezen, alle Enterprise functies zal je waarschijnlijk niet gebruiken. Maar je krijgt wel dit soort problemen.
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 03:51:
Hallo, Ik run momenteel Windows 10 Enterprise Build 1511 en ik zou graag willen updaten naar de 1607 Anniversary update, maar windows updater weergeeft hem niet. Tot dusver had ik nooit problemen om updates te krijgen maar Build 1607 laat hij niet zien.

Ik heb de updater tool van Windows geprobeerd, maar die werkt niet met Enterprise.
En de Enterprise ISO update werkt ook niet voor mij.

Ik heb geprobeerd om via de registry in
HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion en
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Wind­ows NT\CurrentVersion, zowel ProductName en EditionID naar Professional / Windows 10 Professional te zetten om zo de update te forceren, maar helaas werkt dat niet bij mij.
Enterprise is een aparte editie van Windows 10, dus deze truc is zinloos.

Een beter idee is om Enterprise te verwijderen en Professional te installeren. Je hebt dan nog een deel van de functies zoals Bitlocker tot je beschikking. Maar wel kan je eenvoudig meegaan in de nieuwe builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CMD-Snake schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 06:44:
Waarom draai je überhaupt de Enterprise Edition?

Enterprise versies zijn eigenlijk totaal ongeschikt voor thuisgebruik, laten we wel wezen, alle Enterprise functies zal je waarschijnlijk niet gebruiken. Maar je krijgt wel dit soort problemen.
Omdat je dan (bij LTSB iig) een schone installatie krijgt en niet een met niet (makkelijk) te verwijderen apps vervuilde installatie zoals bij Home en Pro?

Als je niet geeft om nieuwe snufjes, alleen een Windows-installatie dat doet wat het moet doen, dan is de keus snel gemaakt ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-10 11:19
Thuisgebruiker icm een Enterprise editite doen bij mij altijd alle alarmbellen rinkelen mbt de legaliteit van de licentie (aangezien Enterprise in feite alleen via een Volume License te verkrijgen is en dan moet je dus minstens 5 stuks afnemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:06

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Microsoft raadt het gebruik van LTSB versies af, tenzij het om zeer specifieke omgevingen gaat.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Killah_Priest schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:14:
Thuisgebruiker icm een Enterprise editite doen bij mij altijd alle alarmbellen rinkelen mbt de legaliteit van de licentie (aangezien Enterprise in feite alleen via een Volume License te verkrijgen is en dan moet je dus minstens 5 stuks afnemen).
Dat is een heel ander verhaal, maar daar gaat het hier niet over ;)
CAP-Team schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:14:
Microsoft raadt het gebruik van LTSB versies af, tenzij het om zeer specifieke omgevingen gaat.
Bron met argumenten? O-)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Ik denk dat de eenvoudigste manier is om je Windows 10 Enterprise te downgraden naar Windows 10 Pro. Zie hiervoor dit bericht.
Let op: Inhoud van het bericht is Engels.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-10 20:56

his.dudeness

The Dude Abides.

CMD-Snake schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 06:44:
Enterprise is een aparte editie van Windows 10, dus deze truc is zinloos.
wat je zegt klopt niet, maar die methode werkt alleen bij Win10 Enterprise, en niet bij Enterprise LTSB (ik heb het zelf getest in VM)

Je kan gewoon de nieuwe build installeren als update zonder dat je bestanden kwijt raakt, moet je wel de installer hebben van "Enterprise LTSB Build 14393"

[ Voor 19% gewijzigd door his.dudeness op 03-10-2016 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Alsnog is het vreemd dat een thuisgebruiker - teminste dit vermoed ik - gebruik maakt van de Enterprise versie van Windows 10.

Enterprise is een versie die speciaal bedoeld is voor bedrijven, wat ook eerder is vermeld. Dit is ook een reden dat een computer met Windows 10 standaard voorzien is van de Home versie (en soms de Pro versie). Enterprise versies zijn zo ingericht dat ze later bepaalde updates krijgen en die worden dan door de systeembeheerder automatisch geïnstalleerd.

Nu krijg ik zelf de twijfels of het hier allemaal wel legaal is.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• his.dudeness
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-10 20:56

his.dudeness

The Dude Abides.

JustxMeg schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:43:
Alsnog is het vreemd dat een thuisgebruiker - teminste dit vermoed ik - gebruik maakt van de Enterprise versie van Windows 10.

Enterprise is een versie die speciaal bedoeld is voor bedrijven, wat ook eerder is vermeld. Dit is ook een reden dat een computer met Windows 10 standaard voorzien is van de Home versie (en soms de Pro versie). Enterprise versies zijn zo ingericht dat ze later bepaalde updates krijgen en die worden dan door de systeembeheerder automatisch geïnstalleerd.

Nu krijg ik zelf de twijfels of het hier allemaal wel legaal is.
waarom moet dit alweer gezegd worden? iemand anders heeft dat al gemeld, en als je het mij vraagt is dat niet aan ons, en moet hij dat zelf weten, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Raven schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 07:50:
Omdat je dan (bij LTSB iig) een schone installatie krijgt en niet een met niet (makkelijk) te verwijderen apps vervuilde installatie zoals bij Home en Pro?

Als je niet geeft om nieuwe snufjes, alleen een Windows-installatie dat doet wat het moet doen, dan is de keus snel gemaakt ;)
Dit is echt kul.

Van Windows 10 Home of Pro krijg je met de ISO van Microsoft ook een schone installatie. Die apps vallen reuze mee en je kan ze ook weer verwijderen. Ze nemen niet veel ruimte in en je PC wordt er ook niet slomer van zoals sommigen graag beweren. De meeste apps zitten namelijk ook in de image van Windows 10 Enterprise.

Je geeft niet om de snufjes, maar je kiest wel de versie die de meeste snufjes heeft? Dat is ronduit tegenstrijdig. Het klinkt hartstikke stoer Enterprise Edition, maar het is meer een blok aan je been dan dat je er voordeel van hebt.

Mijn advies blijft om naar Pro te downgraden. Stuk minder gedoe. Of dit moet weer zo'n Enterprise Edition zijn die via illegale manieren is geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CMD-Snake schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:34:
Van Windows 10 Home of Pro krijg je met de ISO van Microsoft ook een schone installatie. Die apps vallen reuze mee en je kan ze ook weer verwijderen. Ze nemen niet veel ruimte in en je PC wordt er ook niet slomer van zoals sommigen graag beweren. De meeste apps zitten namelijk ook in de image van Windows 10 Enterprise.
Dat kan niet zonder Powershell en die apps worden er vaak (als het verwijderen tenminste is gelukt) automatisch er weer op gezet door de apps store. In Enterprise (LTSB) heb je helemaal geen appsstore en dus dat hele probleem niet.
CMD-Snake schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:34:
Je geeft niet om de snufjes, maar je kiest wel de versie die de meeste snufjes heeft? Dat is ronduit tegenstrijdig. Het klinkt hartstikke stoer Enterprise Edition, maar het is meer een blok aan je been dan dat je er voordeel van hebt.
Ik bedoel snufjes a la Edge, Cortana, dat soort dingen. Snufjes van het soort waar je bijna maandelijks updates/bugfixes voor krijgt.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:13

TheVMaster

Moderator WOS
Raven schreef op Monday 03 October 2016 @ 13:40:
[...]

Dat is een heel ander verhaal, maar daar gaat het hier niet over ;)

[...]

Bron met argumenten? O-)
Daar zijn geen argumenten voor nodig, dat is gewoon hoe Microsoft de LTSB in de markt heeft gezet. Wat mij betreft zouden ze die versie er zelfs uit mogen gooien, maar er zijn nu eenmaal kritische systemen (en dat zijn geen thuiscomputers) die er baat bij hebben.
CMD-Snake schreef op Wednesday 05 October 2016 @ 18:34:
[...]

Dit is echt kul.

Mijn advies blijft om naar Pro te downgraden. Stuk minder gedoe. Of dit moet weer zo'n Enterprise Edition zijn die via illegale manieren is geactiveerd.
Ik heb dit ook al in een aantal topics aangehaald. De Enterprise versie is niet beschikbaar voor thuisgebruik, aangezien hij alleen via Enterprise Agreements verkocht wordt....dus inderdaad....die installaties zijn per definities illegaal....maar om weer on-topic te gaan. De Enterprise versie wordt niet via Windows Update bijgewerkt....dat zal inderdaad via bijvoorbeeld ConfigMgr gepusht kunnen worden...of door de ISO te mounten en de setup te starten :9

[ Voor 57% gewijzigd door TheVMaster op 05-10-2016 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

TheVMaster schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:52:
[...]

Daar zijn geen argumenten voor nodig, dat is gewoon hoe Microsoft de LTSB in de markt heeft gezet. Wat mij betreft zouden ze die versie er zelfs uit mogen gooien, maar er zijn nu eenmaal kritische systemen (en dat zijn geen thuiscomputers) die er baat bij hebben.
MS had beter de keus bij de gebruiker kunnen neerleggen, wil je extra apps en de store of niet. Iedereen blij, want genoeg Tweakers die helemaal niet zitten te wachten op Candy crush en andere rotzooi. Gooi het onder de custom settings die ze al onzichtbaar hebben gemaakt voor de kleur blinden, zodat er ook geen klachten komen van mensen die niet weten wat ze moeten kiezen, want die gaan toch al voor de express settings.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hero of Time schreef op Wednesday 05 October 2016 @ 20:58:
[...]

MS had beter de keus bij de gebruiker kunnen neerleggen, wil je extra apps en de store of niet. Iedereen blij, want genoeg Tweakers die helemaal niet zitten te wachten op Candy crush en andere rotzooi. Gooi het onder de custom settings die ze al onzichtbaar hebben gemaakt voor de kleur blinden, zodat er ook geen klachten komen van mensen die niet weten wat ze moeten kiezen, want die gaan toch al voor de express settings.
Ehh....je hoeft Windows 10 niet te installeren he....en als je het installeert, tja...dan krijg je Candy Crush..big deal hoor....met 2 muiskllikken verwijdert en hoe erg zit zo'n app je in de weg?
Maar goed...ik ga bv. ook niet Notepad, Calculator verwijderen gewoon omdat ik ze nooit gebruik......Don't care....Candy crash heb ik wel gedeinstalleerd btw...maar goed....paar muisklikken werk...en dat eenmalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 13:25

Wimmel

Hello

Ik draai zelf ook de Enterprise versie maar weet eigenlijk niet meer of ik hem nu via het web of middels een ISO een update heb gegeven. Wat gebeurt er wanneer je deze tool start? http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=799445 (of is dat dezelfde updater die je al geprobeert hebt?)

En Enterprise draaien betekent niet automatisch dat het een niet legale versie is.

[ Voor 8% gewijzigd door Wimmel op 05-10-2016 21:20 ]

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

TheVMaster schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:04:
[...]

Ehh....je hoeft Windows 10 niet te installeren he....en als je het installeert, tja...dan krijg je Candy Crush..big deal hoor....met 2 muiskllikken verwijdert en hoe erg zit zo'n app je in de weg?
Maar goed...ik ga bv. ook niet Notepad, Calculator verwijderen gewoon omdat ik ze nooit gebruik......Don't care....Candy crash heb ik wel gedeinstalleerd btw...maar goed....paar muisklikken werk...en dat eenmalig.
Voor mij, en een aantal in mijn directe omgeving, zijn de 'apps' alleen maar vervuiling. Groove Music, weg ermee. Photo app? De fax & picture viewer doet het prima (en imo beter). En meer van dat soort zaken die meer in de weg zitten dan nut hebben op een desktop.

Het verwijderen moet via powershell en is per gebruiker. Dus gooi ik de Xbox app weg, dan zou m'n vader die nog gewoon hebben.

Maar het gaat wat offtopic hiermee. Mijn punt is gewoon dat MS meer moet kijken naar de power user, en niet alles moet bepalen zoals Apple dat al doet. Daar heb je al helemaal geen controle over het OS. Aan de andere kant moet het omdat de gebruiker steeds 'dommer' wordt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Hero of Time schreef op Wednesday 05 October 2016 @ 21:19:
[...]

Voor mij, en een aantal in mijn directe omgeving, zijn de 'apps' alleen maar vervuiling. Groove Music, weg ermee. Photo app? De fax & picture viewer doet het prima (en imo beter). En meer van dat soort zaken die meer in de weg zitten dan nut hebben op een desktop.

Het verwijderen moet via powershell en is per gebruiker. Dus gooi ik de Xbox app weg, dan zou m'n vader die nog gewoon hebben.

Maar het gaat wat offtopic hiermee. Mijn punt is gewoon dat MS meer moet kijken naar de power user, en niet alles moet bepalen zoals Apple dat al doet. Daar heb je al helemaal geen controle over het OS. Aan de andere kant moet het omdat de gebruiker steeds 'dommer' wordt.
Tja...je pa maakt geen foto's met z'n smartphone...? Het is toch juist enorm gebruiksvriendelijk dat je die dan gelijk in je Photo app beschikbaar hebt...? Ik snap het spastische gedrag niet zo van de mensen die dat allemaal wegslopen. De PowerUser kan het toch allemaal weghalen...? Voor de 'gemiddelde' computergebruiker is het noodzakelijk, omdat die zaken toch vaak niet snappen...die willen gewoon dat iets werkt....en dat doet bv. de Photo app gewoon...even OneDrive op je Android of iPhone installeren..en klaar ben je..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

[...]

Ik heb dit ook al in een aantal topics aangehaald. De Enterprise versie is niet beschikbaar voor thuisgebruik, aangezien hij alleen via Enterprise Agreements verkocht wordt....dus inderdaad....die installaties zijn per definities illegaal....maar om weer on-topic te gaan. De Enterprise versie wordt niet via Windows Update bijgewerkt....dat zal inderdaad via bijvoorbeeld ConfigMgr gepusht kunnen worden...of door de ISO te mounten en de setup te starten :9
Enterprise is ook onderdeel van MS Action Pack dus voor mij is hij gewoon legaal. Goed om te weten dat ik die dus niet moet installeren als ik van Windows Update gebruik wil maken.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Microkid schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 06:45:
Enterprise kan je niet updaten naar 1607 via een losse update. Je zal een volledige Windows 10 Enterprise 1607 moeten downloaden en daarmee de upgrade doen. Dit komt omdat Enterprise bedoeld is voor bedrijven en daar regelt de systeembeheerder de upgrade. Ik heb dit laatst ook zo gedaan.
geldt dit probleem ook met win 10 education eigenlijk? Ik kom wel eens ergens waar ze nu met een gedeelte van de systemen issues hebben met deze upgrade. Al zijn er wel systemen die gewoon met de windows update upgrade automagisch over gegaan zijn..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Canaria schreef op Wednesday 05 October 2016 @ 21:33:
[...]

Enterprise is ook onderdeel van MS Action Pack dus voor mij is hij gewoon legaal. Goed om te weten dat ik die dus niet moet installeren als ik van Windows Update gebruik wil maken.
:+ Tja...maar ik vermoed dat de thuisgebruikers hier hem niet op die manier hebben aangeschaft, volgens mij kun je die als consument ook niet zomaar aanschaffen...maar goed :+ de Enterprise versie heb je eigenlijk ook niet nodig....het meeste kan je ook gewoon met de Pro versie en die krijgt de updates wel gewoon via Windows Update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xRjiJYjrGO6FkM9HUQ97vGA8/full.png

Zo kan het ook nog..

[ Voor 13% gewijzigd door Wimmel op 05-10-2016 21:47 ]

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Nou nee, eigenlijk niet. Want MSDN is bedoeld voor evaluatie, demo, test, ontwikkel omgevingen en de licentie is persoonsgebonden. Topicstarter draait Win10 gewoon "productie" op z'n machine, dus MSDN gebruiken is dan niet volgens de voorwaarden van Microsoft.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel

Wimmel

Hello

U heeft helemaal gelijk.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Voorheen (voor Windows 10) kon je volgens mij als consument via een onderwijs instantie nog wel legaal aan Enterprise komen : sinds de komst van education is dat niet meer het geval.

Zoals het nu is kun je voorzover ik het na kan gaan Enterprise alleen via VL krijgen en dat is dan een minimale afname van 5 stuks. Ik heb bij mijn vorige werkgever ook gemerkt dat ik bv geen MAK keys in de VLSC had staan voor Win10 Enterprise (alleen KMS stond ertussen, hoewel 1 mailtje naar MS ervoor zorgt dat je ook de MAK erbij krijgt). Uiteraard kun je via bv de use at home rechten volgens mij ook nog wel aan enterpriss komen thuis maar dan gaat het toch echt via de VL van de werkgever.

Al met al is het als consument lastig om legaal aan een enterprise editie te komen, consumenten met een enterprise editie zijn simpelweg in 99% van de gevallen niet legaal. Het gebruik van activation cracks kunnen vervolgens weer gevolgen hebben voor de mogelijkheid om te updaten waardoor het geen zin heeft om deze mensen te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Killah_Priest schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 07:54:
Voorheen (voor Windows 10) kon je volgens mij als consument via een onderwijs instantie nog wel legaal aan Enterprise komen : sinds de komst van education is dat niet meer het geval.
Nee die werknemers kregen gewoon een retail versie van een home of pro versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
noguru schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:34:
[...]

Nee die werknemers kregen gewoon een retail versie van een home of pro versie.
dan is het helemaal simpel, Enterprise bij een thuisgebruiker is dan vrijwel zeker weten illegaal.

Ik draaide vroeger (win7) op mijn werklaptop enterprise (ivm Bitlocker). Daarna Windows 8 Enterprise - vervolgens kon ik niet updaten naar 8.1 zonder een upgrade / clean install te doen. Omdat Bitlocker in de Pro editie was gekomen inmiddels en ik geen DirectAccess, BrancheCache of Applocker gebruikte ben ik lekker overgegaan op de OEM pro licentie welke bij mijn PC kwam (geen reden voor de werkgever om extra kosten te maken voor features welke ik toch niet gebruik).

Overigens laat de TS eigenlijk ook niets meer van zich horen in dit topic.

[ Voor 47% gewijzigd door Killah_Priest op 06-10-2016 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
Raven schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:44:
Ik bedoel snufjes a la Edge, Cortana, dat soort dingen. Snufjes van het soort waar je bijna maandelijks updates/bugfixes voor krijgt.
Elke product van Microsoft krijgt maandelijks updates. Een deel daarvan zijn beveiligingspatches en een deel bugfixes. Zo vreemd is dat niet, dit geldt ook voor de Enterprise edition.
De Enterprise versie wordt niet via Windows Update bijgewerkt....dat zal inderdaad via bijvoorbeeld ConfigMgr gepusht kunnen worden...of door de ISO te mounten en de setup te starten :9
De Enterprise edition kan wel zijn maandelijkse patchrondes krijgen via Windows Update. Dat is geen probleem. Enkel bij nieuwe builds heb je pech. Die krijgen alleen Home en Pro via Windows Update.

Hoe dan ook is voor de poweruser thuis Professional ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:51
CMD-Snake schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 19:13:
[...]

Elke product van Microsoft krijgt maandelijks updates. Een deel daarvan zijn beveiligingspatches en een deel bugfixes. Zo vreemd is dat niet, dit geldt ook voor de Enterprise edition.

[...]

De Enterprise edition kan wel zijn maandelijkse patchrondes krijgen via Windows Update. Dat is geen probleem. Enkel bij nieuwe builds heb je pech. Die krijgen alleen Home en Pro via Windows Update.

Hoe dan ook is voor de poweruser thuis Professional ruim voldoende.
Ik heb dit eens getest met een Enterprise versie. Ik kreeg gewoon de feature update binnen via windows update. Testomgeveing draait nu dus build 1607.
Pagina: 1