Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Vraag
Alle reacties
Hmm dat zou hem best wel eens kunnen zijn. Wel waardeloos want je kunt updates niet uitschakelen in Windows 10 Pro. Wat wel kon was het herstarten uitstellen maar daar koop ik niets voor (!).
Daar koop je wel iets voor: tijd. 'k Bedoel, microsoft gaat ècht niet z'n flagship operating system drie maanden lang ongecontroleerd laten rebooten. Daar gaat binnen een week een fix voor komensdk1985 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 00:55:
Hmm dat zou hem best wel eens kunnen zijn. Wel waardeloos want je kunt updates niet uitschakelen in Windows 10 Pro. Wat wel kon was het herstarten uitstellen maar daar koop ik niets voor (!).
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Hoezo zou je updates niet uit kunnen schakelen? Is het opeens niet meer toegestaan om de wuauclt service te stoppen en uitschakelen?
Commandline FTW | Tweakt met mate
Dat kan nog wel idd. Maar dan krijg je helemaal geen updates meer. Wat was er mis met de manier waarop het in Windows 8 ging? Dat je selectief updates kon installeren of weigeren? Dit is precies de reden dat ik de systemen die ik beheer nog niet naar Windows 10 migreer, daar komt vroeg of laat gedonder van...Hero of Time schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 01:11:
Hoezo zou je updates niet uit kunnen schakelen? Is het opeens niet meer toegestaan om de wuauclt service te stoppen en uitschakelen?
Wat er mis was met de oude manier was dat je alsnog vatbaar bent als je een update weigert. Daarnaast zijn de updates nu cumulatief, wat betekend dat een update meerdere fixes bevat. Daar ligt ook een beetje het probleem.PhilipsFan schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 01:30:
[...]
Dat kan nog wel idd. Maar dan krijg je helemaal geen updates meer. Wat was er mis met de manier waarop het in Windows 8 ging? Dat je selectief updates kon installeren of weigeren? Dit is precies de reden dat ik de systemen die ik beheer nog niet naar Windows 10 migreer, daar komt vroeg of laat gedonder van...
Dat je met het uitschakelen van de service helemaal geen updates krijgt is logisch. Maar wat heb je liever, geen updates of constant herstarten van je computer omdat er eentje mislukt totdat MS het oplost? Houd gewoon de FP in de gaten en het forum voor berichten over deze update. Tot die tijd schakel je de service uit om een werkend systeem te houden.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Uitschakelen van de update service is mij onbekend.
Overigens begon mijn probleem donderdag. Maar ik zie dat de KB3194496 uit het artikel inderdaad 29 september is uitgebracht. Toch zou het in theorie nog iets anders kunnen zijn omdat die machine minstens een week geen reboot heeft gehad. Maar ik ga het in de gaten houden... Het beschreven probleem komt namelijk precies overeen.
Het systeem waarbij je zelf individuele KB's kon terugdraaien en uitsluiten beviel mij een stuk beter. Voor Jan modaal maakt dat geen verschil, die kreeg de KB's gewoon automatisch. Voor wie wat meer controle wil biedt dit systeem eigenlijk alleen maar nadelen. Ik had van te voren begrepen dat je bij Windows 10 Pro updates x weken zou kunnen uitstellen. Maar dat heb ik nu ik daadwerkelijk Pro heb, heb ik dat toch nergens kunnen ontdekken.
Overigens begon mijn probleem donderdag. Maar ik zie dat de KB3194496 uit het artikel inderdaad 29 september is uitgebracht. Toch zou het in theorie nog iets anders kunnen zijn omdat die machine minstens een week geen reboot heeft gehad. Maar ik ga het in de gaten houden... Het beschreven probleem komt namelijk precies overeen.
Probleem met die redenatie is dat het een oplossing is voor een theoretisch probleem. Ik ben al een jaar of 20 virus vrij op mijn eigen systeem. Vroeger had je geen internet, later hielp een goede antivirus suite veel meer dan de laatste Windows fixes.Hero of Time schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 12:48:
[...]
Wat er mis was met de oude manier was dat je alsnog vatbaar bent als je een update weigert. Daarnaast zijn de updates nu cumulatief, wat betekend dat een update meerdere fixes bevat. Daar ligt ook een beetje het probleem.
Dat je met het uitschakelen van de service helemaal geen updates krijgt is logisch. Maar wat heb je liever, geen updates of constant herstarten van je computer omdat er eentje mislukt totdat MS het oplost? Houd gewoon de FP in de gaten en het forum voor berichten over deze update. Tot die tijd schakel je de service uit om een werkend systeem te houden.
Het systeem waarbij je zelf individuele KB's kon terugdraaien en uitsluiten beviel mij een stuk beter. Voor Jan modaal maakt dat geen verschil, die kreeg de KB's gewoon automatisch. Voor wie wat meer controle wil biedt dit systeem eigenlijk alleen maar nadelen. Ik had van te voren begrepen dat je bij Windows 10 Pro updates x weken zou kunnen uitstellen. Maar dat heb ik nu ik daadwerkelijk Pro heb, heb ik dat toch nergens kunnen ontdekken.
[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 02-10-2016 15:52 ]
Je kan op de site van microsoft ook ene tooltje downloaden om updates te verbergen. Daarmee heb ik een HP update uitgezet die elke keer mislukte. Ik weet eigenlijk niet of het alleen voor driver updates werkt of dat je er ook andere updates mee kan verbergen.
https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/3073930
https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/3073930
Pagina: 1