Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455524

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een week een nieuwe Macbook Pro (mid 2015, 15-inch). Het probleem is dat hij de hele tijd blaast. Zelfs als enkel Chrome openstaat met 3 tabs open. Weet er iemand hoe dit komt en kan verhelpen? Er is Mac OS Sierra op geïnstalleerd.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:20

-SaveMe-

-klik-

En hoe warm wordt de macBook ?

Probeer anders eens het programmatje smcFanControl. Dan kun je de fan zelf instellen en je ziet hoe warm je mac wordt ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Dit probleem had ik ook vanaf de eerste dag. Ik heb toen een Apple Hardware Test (AHT) gedaan en daaruit kwamen wat hardware fouten.

Ik heb de laptop persoonlijk teruggebracht en kreeg meteen een nieuwe in doos. Dit was bij Coolblue.

Je kunt hier zien hoe je een AHT kunt uitvoeren:
https://support.apple.com/nl-nl/HT201257

[ Voor 8% gewijzigd door Khallouki op 01-10-2016 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:51

Frits Flits

SOUND! Designer

Heb je nog extra randapparatuur, zoals een monitor via HDMI, er aan hangen?
Draai je Flash als hij zo hard blaast?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Wat staat er in Activity Monitor / Activiteiten Weergave en in Console? Wat zegt Apple Diagnostics? (D inhouden tijdens opstarten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehvc
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-04 18:59
Wat voor soort site bekijk je op dat moment?
Ik herken het probleem op mijn Mac als ik een site met flash draai en Hardware acceleration aan heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-06 13:07

page404

Website says no

johnkeates schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 21:36:
Wat staat er in Activity Monitor / Activiteiten Weergave en in Console? Wat zegt Apple Diagnostics? (D inhouden tijdens opstarten)
Dat is de eerste actie ja. Kijken of er iets cpu staat te vreten en dat dan afsluiten.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
In ieder geval was het lange tijd zo (nu zou het als ik het goed begreep beter gaan) dat chrome veel cpu en geheugen vrat. Blaast hij ook als je geen chrome open hebt staan? En gebruik je flash? Die staat ook om een hoog cpu-gebruik bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mundatin
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18-06 17:48
Waar het probleem ligt is altijd lastig.

Ik heb laatst mijn Macbook weer helemaal leeggegooid en alleen de programma's geïnstalleerd die ik echt nodig had. Hieronder valt dus niet Chrome, omdat Safari goed genoeg is (voor mij). Ook heb ik applicaties, zoals Dropbox, etc. die altijd maar aan, er niet meer op.

Sindsdien zijn mijn batterijprestaties echt top, omdat de processor minder verbruikt en dus veel minder hoeft te koelen. Mijn fan draait dan ook eigenlijk heel weinig, en maakt geen lawaai.

Mijn tip:Gebruik zoveel mogelijk applicaties van Apple en vermijd applicaties die altijd aan staan en nooit gebruikt. Dit zorgt voor minder processor verbruik en je laptop hoeft minder te koelen met de fan.

Succes!

[ Voor 19% gewijzigd door Mundatin op 02-10-2016 18:00 . Reden: Aangepast voor meer on-topic ]

Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:48
dit is een bericht van een jaar oud:
http://www.theverge.com/2...rome-macbook-battery-life
Maar komt erop neer dat de batterij bij een Macbook 12" 13 uur en 18 minuten mee gaat met Safari en slechts 9 uur en 45 minuten met Chrome.

Chrome is een vreselijke batterij vreter en kan je het beste vermijden. Dus niet vreemd dat de Macbook blaast met Chrome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-06 16:42
Pendora schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:44:
dit is een bericht van een jaar oud:
http://www.theverge.com/2...rome-macbook-battery-life
Maar komt erop neer dat de batterij bij een Macbook 12" 13 uur en 18 minuten mee gaat met Safari en slechts 9 uur en 45 minuten met Chrome.

Chrome is een vreselijke batterij vreter en kan je het beste vermijden. Dus niet vreemd dat de Macbook blaast met Chrome
De laatste versie van chrome (53 volgens mij) verbruikt nu nog steeds ruim 500 mb per tab voor het laden van een pdf. Als ik dus 4 artikelen open heb staan die ik nog moet doornemen dan ben ik al ruime 2GB kwijt aan RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
supersnathan94 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 10:39:
[...]

De laatste versie van chrome (53 volgens mij) verbruikt nu nog steeds ruim 500 mb per tab voor het laden van een pdf. Als ik dus 4 artikelen open heb staan die ik nog moet doornemen dan ben ik al ruime 2GB kwijt aan RAM.
Opzich maakt het RAM verbruik niet echt uit. Het is meer de tijd per pagina die die nodig heeft om te renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-06 16:42
Pendora schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:01:
[...]

Opzich maakt het RAM verbruik niet echt uit. Het is meer de tijd per pagina die die nodig heeft om te renderen.
Nee maar het is wel indicatie voor de waardeloze optimalisaties binnen chrome die zorgen voor belachelijke drive usage en buitenproportioneel cpu gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
supersnathan94 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:29:
[...]

Nee maar het is wel indicatie voor de waardeloze optimalisaties binnen chrome die zorgen voor belachelijke drive usage en buitenproportioneel cpu gebruik.
Eens. Het is absurd wat Chrome verbruikt. Ik snap ook niet waarom mensen dat gebruiken op een Macbook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Zou handig zijn als TS wat van zich liet horen. Chrome heb ik geinstalleerd, maar gebruik het weinig. Puur als backup browser wanneer Safari raar gaat doen. Voor de rest geen last van blazende capriolen op mijn MBpr

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-06 20:12

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Gebruik ook altijd Safari, maar als die niet wil pak ik Firefox. Chrome en Mac is geen winnende combinatie, komt er bij mij niet (meer) op.

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Gewoon terug blazen! Maar helaas is het wel een veel voorkomende issue met Flash.

www.gevoeligeplaten.nl

Pagina: 1