Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FenjoEB
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-07-2022
Hallo

Ik ben al heel lang opzoek naar een goede film camera waar ik zo af en toe ook mooie foto's mee kan maken. Ik ben van plan om vooral landschap en snel bewegende objecten te gaan filmen. Ik ben nog een beginner en heb nog nooit een dslr aangeraakt maar weet al veel over instellingen en denk dat ik het snel op zal pikken hoe het apparaat werkt, dus dat is geen probleem. Ik denk dat de nikkon een betere camera is maar canon kan weer magic lantern erop hebben en heeft een betere gebruikers interface. Wat raden jullie aan en wat is jullie ervaring met deze camera's??

Gr Fenno, 15 Jaar.

Ps. De prijs maakt niet uit. :P

Beste antwoord (via FenjoEB op 01-10-2016 22:18)

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik raad je aan om in ieder geval de review van de 650d van de camertastoretv op youtube te bekijken. Zij geven in elke review ook een reactie op de filmkwaliteit. Ook meer recente spiegelreflexcamera en mirrorless camera's worden goed getest.

Wat ik weet dat inmiddels belangrijk is, is:
Wordt het beeld goed gestabiliseerd;
Is er een microfooninput aanwezig (de interne microfoon is vaak niet zo goed)
Op welk formaat wordt de video opgeslagen, (soms wel een gb per minuut)
Hoelang gaat de accu mee.
Hoe reageert de camera op snelle bewegingen.
Hoe is het uiteindelijke beeld.

Dat zijn dus een hoop dingen die belangrijk voor je kunnen zijn. Je kan zelf nagaan welke voor jou belangrijk zijn.

Bij de canon wordt bijvoorbeeld aangegeven dat je al snel handmatig zal moeten focussen. Dat moet je dan wel willen. Of de camera full hd kan of 4k zegt niet zoveel als de focus er vaak naast zit. Van de nikon weet ik het niet. Wat ik wel weet is dat veel videomakers gelukkig worden van een panasonic gh4, maar dat is niet je vraag :)

succes.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FenjoEB
Hallo

Ik ben al heel lang opzoek naar een goede film camera waar ik zo af en toe ook mooie foto's mee kan maken. Ik ben van plan om vooral landschap en snel bewegende objecten te gaan filmen. Ik ben nog een beginner en heb nog nooit een dslr aangeraakt maar weet al veel over instellingen en denk dat ik het snel op zal pikken hoe het apparaat werkt, dus dat is geen probleem. Ik denk dat de nikkon een betere camera is maar canon kan weer magic lantern erop hebben en heeft een betere gebruikers interface. Wat raden jullie aan en wat is jullie ervaring met deze camera's?

Gr Fenno, 15 Jaar.

Ps. De prijs maakt niet uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
Ik heb gehoord dat RED erg mooie film camera's maakt.

On: Als de voornaamste reden voor de camera video's maken is, zou ik gaan voor een Panasonic DMC-G7 daar moeten echter lenzen bij gekocht worden, en dan is het prijstechnisch misschien interessanter om voor de Panasonic DMC-FZ1000 te gaan. Deze is nu goedkoper aangezien de opvolger binnenkort te koop komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59
Ik zou zeggen, ga naar een winkel en pak beide modellen eens op. De ergonomie is ook erg belangrijk en qua filmen kun je inderdaad beter een Canon nemen. Niet alleen ivm. Magic Lantern maar ook omdat je het diafragma tijdens het filmen aan kan pasen. Ik meen dat dit bij Nikon niet kon, of dit bij de D5300 ook nog is durf ik niet te zeggen.

Maar goed, ga naar een winkel en/of huur er een voor een dagje ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FenjoEB
De canon lijkt wel minder scherp te zijn kan dit kloppen of is dat onzin? Ik heb de nikon d3300 en d5200 al in mijn handen gehad. De canon kan alleen maar 30fps 1080p ik denk dat de nikon dan beter is met zijn 60fps 1080p of maakt dit niet uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Ligt er natuurlijk helemaal aan met wat voor lens je 'm wilt gaan gebruiken hoe scherp het gaat zijn :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FenjoEB
Ik denk gewoon de kitlens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
Swagger schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 18:40:
Ik heb gehoord dat RED erg mooie film camera's maakt.

On: Als de voornaamste reden voor de camera video's maken is, zou ik gaan voor een Panasonic DMC-G7 daar moeten echter lenzen bij gekocht worden, en dan is het prijstechnisch misschien interessanter om voor de Panasonic DMC-FZ1000 te gaan. Deze is nu goedkoper aangezien de opvolger binnenkort te koop komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FenjoEB
Red camera's zijn te duur voor mij en ik ben echt van plan om met een van deze 2 cameras te gaan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik raad je aan om in ieder geval de review van de 650d van de camertastoretv op youtube te bekijken. Zij geven in elke review ook een reactie op de filmkwaliteit. Ook meer recente spiegelreflexcamera en mirrorless camera's worden goed getest.

Wat ik weet dat inmiddels belangrijk is, is:
Wordt het beeld goed gestabiliseerd;
Is er een microfooninput aanwezig (de interne microfoon is vaak niet zo goed)
Op welk formaat wordt de video opgeslagen, (soms wel een gb per minuut)
Hoelang gaat de accu mee.
Hoe reageert de camera op snelle bewegingen.
Hoe is het uiteindelijke beeld.

Dat zijn dus een hoop dingen die belangrijk voor je kunnen zijn. Je kan zelf nagaan welke voor jou belangrijk zijn.

Bij de canon wordt bijvoorbeeld aangegeven dat je al snel handmatig zal moeten focussen. Dat moet je dan wel willen. Of de camera full hd kan of 4k zegt niet zoveel als de focus er vaak naast zit. Van de nikon weet ik het niet. Wat ik wel weet is dat veel videomakers gelukkig worden van een panasonic gh4, maar dat is niet je vraag :)

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
De Canon 700D heeft een andere 18-55mm lens er bij dan de 650D. De nieuwere heeft een STM motor, waardoor deze beter en stiller is voor video.
Dus dat is iets om die keuze al te maken binnen de Canon's.
Pagina: 1