Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FenjoEB
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-07-2022
Hallo

Ik ben al heel lang opzoek naar een goede film camera waar ik zo af en toe ook mooie foto's mee kan maken. Ik ben van plan om vooral landschap en snel bewegende objecten te gaan filmen. Ik ben nog een beginner en heb nog nooit een dslr aangeraakt maar weet al veel over instellingen en denk dat ik het snel op zal pikken hoe het apparaat werkt, dus dat is geen probleem. Ik denk dat de nikkon een betere camera is maar canon kan weer magic lantern erop hebben en heeft een betere gebruikers interface. Wat raden jullie aan en wat is jullie ervaring met deze camera's??

Gr Fenno, 15 Jaar.

Ps. De prijs maakt niet uit. :P

Beste antwoord (via FenjoEB op 01-10-2016 22:18)

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik raad je aan om in ieder geval de review van de 650d van de camertastoretv op youtube te bekijken. Zij geven in elke review ook een reactie op de filmkwaliteit. Ook meer recente spiegelreflexcamera en mirrorless camera's worden goed getest.

Wat ik weet dat inmiddels belangrijk is, is:
Wordt het beeld goed gestabiliseerd;
Is er een microfooninput aanwezig (de interne microfoon is vaak niet zo goed)
Op welk formaat wordt de video opgeslagen, (soms wel een gb per minuut)
Hoelang gaat de accu mee.
Hoe reageert de camera op snelle bewegingen.
Hoe is het uiteindelijke beeld.

Dat zijn dus een hoop dingen die belangrijk voor je kunnen zijn. Je kan zelf nagaan welke voor jou belangrijk zijn.

Bij de canon wordt bijvoorbeeld aangegeven dat je al snel handmatig zal moeten focussen. Dat moet je dan wel willen. Of de camera full hd kan of 4k zegt niet zoveel als de focus er vaak naast zit. Van de nikon weet ik het niet. Wat ik wel weet is dat veel videomakers gelukkig worden van een panasonic gh4, maar dat is niet je vraag :)

succes.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FenjoEB
Hallo