Toon posts:

Aansluiten aan de Harman Kardon AVR 505

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Harman Kardon receiver de AVR 505 die heeft geen HDMI aansluitingen..
Nu wil ik daar een Blu Ray de Samsung BD - H6500 op aansluiten die heeft een HDMI en een Optische aansluiting
Ik gebruik alleen maar twee front boxen en wil als extra geluid daar een soundplate voor gebruiken.
De Sony HT-XT100 die heeft een HDMI en een Optische aansluiting.
Wij hebben een Sony tv met vier HDMI aansluitingen hoe kan ik alles met me kaar verbinden.
Zelf dacht ik de Blu Ray speler en de Soundbar te verbinden met de TV door een HDMI aansluiting en met een optische kabel te verbinden met de Harman Kardon
Nu is mijn vraag kan dat ik ben echt een leek op dit gebied van aansluitingen.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2016 19:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:02

FeaR

In GoT we trust

Waarom zou je een receiver én soundplate aan willen sluiten? Wil je alleen de rear speakers behouden en de fronts vervangen door een soundplate? Je kan bijvoorbeeld niet alleen de center speaker vervangen door een soundplate.

Op GoT verwachten we wat eigen inzet. Een deel hiervan valt al onder het noemen van de aansluitingen die de apparatuur heeft. Nu snap ik dat je van een nog te kopen device niet 100% weet welke in- dan wel uitgangen deze heeft, maar je kan wel een merk + type noemen je die aan zou willen schaffen zodat je een beeld krijgt van de aansluitingen. Nu is het voor ons ook gissen. Zeker aangezien er nu wordt gesproken over een receiver én een sound plate moet je zeker weten welke in- dan wel uitgangen beide devices hebben en wat het doel wordt.

Een Blu-rayspeler zal in 99,9% van de gevallen naast een HDMI-uitgang (die jij dus alleen kan gebruiken voor beeld en audio rechtstreeks naar de TV) ook beschikken over een andere uitgang om audio uit te voeren. Veelal optische toslink en/of digitale coax. Beide zijn beschikbaar op de Harman Kardon dus dat zal het probleem niet zijn. Hoe je dit weer aan moet sluiten op de soundplate is nu niet te zeggen doordat we niet weten welke er mogelijk gaat komen en of al het geluid altijd over de soundplate moet of niet.

Met het leeg laten van het kopje "Wat ik al gevonden of geprobeerd heb" mag het duidelijk zijn dat die eigen inzet op dit moment niet voldoende is. Vul het topic via de wijzig-knop bovenaan de post aan als je zou willen.
Met vriendelijke groet

Maan 2011
Die mag je achterwege laten. Zie Het algemeen beleid #groeten

[ Voor 26% gewijzigd door FeaR op 01-10-2016 18:35 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.