Finder vervanger: Wat is de beste file manager voor macOS?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:41
De kogel is door de kerk! Ik ben Finder nu echt zat en dus op zoek naar een goede vervanger. Voor windows ben ik al jaren erg gecharmeerd van explorer2. Zoiets wil ik ook graag voor macOS. Wat rond googlen levert een aantal opties op, maar ben eigenlijk wel benieuwd of, en zo ja welke, file management tool jullie gebruiken ...

EDIT
Betaald of free maakt mij niet uit, zolang het maar een goede full featured client is. Ik zit nu te kijken naar Nimble Commander Pro

[ Voor 10% gewijzigd door -SaveMe- op 01-10-2016 17:53 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Beste antwoord (via -SaveMe- op 02-10-2016 12:56)

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10 21:57

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Wat vindt je slecht aan Finder en wat moet het alternatief kunnen?

Een ander suggestie is Pathfinder.
Maar het zou makkelijk zijn als je aangeeft wat je zoekt aan functionaliteit

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10 21:57

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Wat vindt je slecht aan Finder en wat moet het alternatief kunnen?

Een ander suggestie is Pathfinder.
Maar het zou makkelijk zijn als je aangeeft wat je zoekt aan functionaliteit

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Qua functionaliteit zoek ik een programma ala dat explorer2 voor Windows: Bij voorkeur multiple tabs, naar keuze 2 horizontale of verticale helften om gemakkelijk heen en weer te kunnen schuiven. Queing bij verplaats en kopieer opdrachten, uitgebreide zoek mogelijkheden, rename fuctionaliteit, ingebouwde ftp, etc, etc.

Gewoon alles wat ik nodig heb voor het dagelijks managen van mijn bestanden en folders ...

Ik ga eens naar Pathfinder kijken! Thanks!

EDIT
Dat Pathfinder ziet er ook wel ok uit, wellicht maar eens de demo proberen. Mere mensen die deze gebruiken, of andere ?

[ Voor 12% gewijzigd door -SaveMe- op 01-10-2016 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Forklift is ook wel populair volgens mij.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Ik gebruik al jaren pathfinder van cocoatech. Prima programma met bakken mogelijkheden voor de power user. Sowieso twee directories naast elkaar (dual pane), makkelijk switchen tussen verborgen mappen / directories, alle directories bovenaan (ala windows) ga zo maar door.

Alhoewel ik sinds de tabs mogelijkheid en directories bovenaan (mac OS) in de finder ook veel beter met finder overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:44

page404

Website says no

-SaveMe- schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 18:35:
Qua functionaliteit zoek ik een programma ala dat explorer2 voor Windows: Bij voorkeur multiple tabs, naar keuze 2 horizontale of verticale helften om gemakkelijk heen en weer te kunnen schuiven. Queing bij verplaats en kopieer opdrachten, uitgebreide zoek mogelijkheden, rename fuctionaliteit, ingebouwde ftp, etc, etc.

Gewoon alles wat ik nodig heb voor het dagelijks managen van mijn bestanden en folders ...

Ik ga eens naar Pathfinder kijken! Thanks!

EDIT
Dat Pathfinder ziet er ook wel ok uit, wellicht maar eens de demo proberen. Mere mensen die deze gebruiken, of andere ?
Ik gebruik Path Finder al een paar jaar. Net wat fijner dan Finder omdat het wat veelzijdiger is dan Finder. Wel irriteer ik me soms dat hij andere toetscombi's gebruikt dan Finder. Daar was ik nu eenmaal aan gewend.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Pathfinder it is! Bedankt voor alle tips en antwoorden. Ik ga eerst de trail proberen en waarschijnlijk daarna wel de full version kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
Wat mij betreft doe je hier een prima aankoop mee. En voor de mensen die van windows naar mac geswitched zijn: ctrl+X werkt in pathfinder net als onder windows (niet dat ik het gebruik, maar goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eitot
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Zonnetje83 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:28:
En voor de mensen die van windows naar mac geswitched zijn: ctrl+X werkt in pathfinder net als onder windows (niet dat ik het gebruik, maar goed).
Je bedoelt voor het ‘knippen en plakken’ van bestanden? Dat werkt toch vrijwel hetzelfde in Finder?

[ Voor 6% gewijzigd door Eitot op 02-10-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
Klopt, vrijwel. Maar knippen is in mac OS niet ctrl+x of cmd+x. Je moet in mac OS een bestand eerst kopiëren en dan op plaats van bestemming shift+ plakken. Of shift + verslepen. Als je Windows gewend bent kunt je in pathfinder dat dus 'gewoon' doen met de X op je toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Zonnetje83 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 12:09:
Ik gebruik al jaren pathfinder van cocoatech. Prima programma met bakken mogelijkheden voor de power user. Sowieso twee directories naast elkaar (dual pane), makkelijk switchen tussen verborgen mappen / directories, alle directories bovenaan (ala windows) ga zo maar door.

Alhoewel ik sinds de tabs mogelijkheid en directories bovenaan (mac OS) in de finder ook veel beter met finder overweg kan.
Is het ook zo dat als ik het nu koop het ook gewoon bij de volgende major OS update werkt en blijft werken, of moet je het telkens opnieuw kopen (zoals bij bijvoorbeeld Parallels) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
Ik kan natuurlijk niets met zekerheid over de toekomst zeggen maar mijn versie 7 gebruik ik al 2 of 3 jaar, dus ook over mac OS versies heen. Hij werkte onder capitan, nu op siërra en als ik het goed heb ook op Mavericks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ooit (op Windows) verknocht was aan Total Commander zou ik eens een kijkje nemen wat Commander One zou kunnen betekenen voor jou.

Freeware
De betalende versie kan iOS devices mounten, heeft een FTP manager en Dropbox-, Google Drive- en One Drive-functionaliteit...

Ik gebruik het nu al een tijdje en voor mij komt hij een heel eind in de buurt van het machtige Total Commander....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
Zonnetje83 schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 20:02:
Ik kan natuurlijk niets met zekerheid over de toekomst zeggen maar mijn versie 7 gebruik ik al 2 of 3 jaar, dus ook over mac OS versies heen. Hij werkte onder capitan, nu op siërra en als ik het goed heb ook op Mavericks.
Ok, das mooi! Niks zo iiritant als het elk jaar opnieuw te moeten kopen ...
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 20:57:
Als je ooit (op Windows) verknocht was aan Total Commander zou ik eens een kijkje nemen wat Commander One zou kunnen betekenen voor jou.

Freeware
De betalende versie kan iOS devices mounten, heeft een FTP manager en Dropbox-, Google Drive- en One Drive-functionaliteit...

Ik gebruik het nu al een tijdje en voor mij komt hij een heel eind in de buurt van het machtige Total Commander....
Die had ik ook even op het oog. Moet zeggen dat Onedrive integratie wel lelker is, weet niet of pathfinder dat ook heeft....

Pagina: 1