Nieuwe DAW audio PC stoort over USB met CPU load

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Hi,

Ik heb een nieuwe PC gekocht. Mooie krachtige en vooral stille PC. Maar nu merk ik dat de PC stil is maar er ruis/storing via mijn Native Instruments Komplete Audio 6 USB geluidskaart naar mijn actieve KRK Rockit G3 studio speakers komt. Het gekke is dat het zachtjes begint maar luider wordt wanneer ik mijn audio software opstart. Momenteel gebruik ik voornamelijk Native Instruments Maschine 2 en zodra ik dat opstart neemt de storing flink toe. De volumeknop op de audio interface heeft geen invloed, zowel super zacht als vol volume geeft dezelfde ruis. Het lijkt echt via de USB binnen te komen. Het geluid is niet constant maar varieert een beetje. Wanneer ik de HDD's loskoppel (behalve de SSD) heb ik nog steeds last hiervan. Ik denk dat het CPU ruis is. 8)7

Alle componten zijn met geaarde stekkerdozen verbonden. De interface met gebalanceerde XLR kabels naar de speakers. Ik heb de PC op een ander wandcontactdoos dan de speakers. Ik heb de onboard audio in de BIOS disabled. Enig idee wat hier de oorzaak kan zijn eb hoe ik dit kan fixen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 345,95€ 345,95
1Gigabyte GA-H170-D3HP€ 116,28€ 116,28
2Samsung HD204UI, 2TB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R5 Titanium€ 104,50€ 104,50
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
1Corsair RM550x€ 94,80€ 94,80
1Crucial BX200 240GB€ 69,-€ 69,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 824,43

A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
Controleer even of je de juiste drivers hebt en goed ingesteld (24 bit, 192 KHz) dit kan in de geluidsinstellingen van Windows en/of op die van je geluidskaart. Verder kan je met Windows 10 in de energie opties je PC op maximale prestaties zetten. Als dit niet helpt is er ook een setting waarmee je PC meer prioriteit geeft aan programmas op de achtergrond, audio drivers e.d. waar deze zit kan ik me niet zo precies meer herinneren. Kijk ook even in je DAW op welke settings je geluidsinstellingen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Audio staat op 48.000 en 192 samples. Lijkt prima, wat heeft dit eigenlijk met ruis te maken?

Ik heb high-performance power plan aan staan. En background services prio gegeven. Niks geholpen helaas...

Er is nieuwere BIOS beschikbaar. Zou dat kunnen helpen?

[ Voor 25% gewijzigd door koekeeghan op 02-10-2016 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
Ik had een tijdje geleden in Windows mijn audio output op 44.1 kHz/16 bit staan en daarbij had ik last van gekraak, dit werd verholpen toen ik de native setting van mijn geluidskaart gebruikte (in mijn geval 96 kHz/24 bit). Van jou geluidskaart is het ook 96 kHz/24 bit, dus zou ik het toch proberen hoger te zetten. Het klonk vervolgens ook beter, of in ieder geval luider.

Verder zou ik je BIOS updaten, en misschien je ASIO4ALL drivers. Het zou ook kunnen zijn dat je geen goede kabels hebt, en nu praat ik niet over zilveren kabels gesmeed in het maanlicht maar degelijke afgeschermde kabels met goede connectors. Maar dit zou meer resulteren in een brom. Probeer het eens met de kabels scheiden te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03
Heb je er ook last van op de koptelefoon uitgang van je Audio 6 (dus met een koptelefoon), andere USB aansluiting proberen omdat de 3.1 USB ook problemen kan geven, beter de 2.0 USB aansluiting proberen.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekeeghan
Headphone out is zuiver. Geen issues daar.

Ik heb meerdere USB poorten geprobeerd en allemaal storen ze. Ik krijg er geen grip op welke de ' beste' is omdat de storing variabel is.

Ik ben nu aan het testen en krijg de indruk dat het minder stoort..... Ik heb weleens gelezen dat het lichtnet s' avonds schoner is. Misschien speelt dat ook een rol. Zal daarvoor wat vaker later in de avond moeten testen.

[ Voor 38% gewijzigd door koekeeghan op 04-10-2016 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-10 13:50

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

Je zou de KRK's eens op hetzelfde blok als je PC kunnen zetten, en eventueel dan nog het blok in de andere wandcontactdoos die daardoor vrij komt steken.
Er zit nog een groundlift op de KRK's, wissel die eens van stand en kijk wat het doet :)

Het zou ook nog in de KRK's zelf kunnen zitten, de voedings- en amp-print is een en dezelfde, niets is gescheiden in die apparaten helaas.

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03
Als je headphone zuiver is lijkt het me meer aan de KRK's te liggen en dan denk ik aan een aardlus.
Zoals FrreLighting als schreef probeer allles eens op een stekkerdoos te plaatsen.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Pagina: 1