Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBeke
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-06 10:10
Iemand vraagt me raad met de aankoop van een hartslag meter voor dagelijks gebruik, om medische redenen.
Hij moet van de dokter trachten de hartslag onder een bepaalde limiet te houden, zowel bij inspanningen als bij dagdagelijkse dingen.
Een hartslagmeter met borstband lijkt me hiervoor niet echt aangewezen omdat het omslachtig is om die continu te dragen. Ik dacht dus aan een smartwatch met polssensor voor de hartslag.

Persoon in kwestie heeft een iPhone, maar is geen held in computers/smartphones. De iPhone wordt enkel gebruikt om wat sms'en te sturen en email te checken. Soms blijft de iPhone ook gewoon thuis liggen.
Nu zie ik dat veel van die smartwatches wel een smartphone vereisen, dus weet ik niet goed wat er allemaal al dan niet goed gaat werken voor hem.

TL;DR ik zoek een smartwatch (zonder borstband) die een melding geeft als de hartslag boven een bepaalde limiet gaat. De smartwatch moet daarnaast simpel te bedienen zijn. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:52
Heeft de dokter daar geen advies voor gegeven dan? Smartwatches zijn lang niet allemaal heel erg betrouwbaar als het gaat om het accuraat weer geven van de hartslag. Als het gaat om je gezondheid lijkt me dat wel een eis om goed op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:27
Volgens mij zijn er ook medische loggers welke de hartslag meten met twee plakkertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 18-06 22:32
Kijk eens op internet naar de thuiszorgwinkel. Hier kun je vaak dingen huren of voordelig aanschaffen. Misschien kun je hier iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-06 07:55
Kijk ook eens in de richting van een fitbit, garmin of vergelijkbaar horloge met hartslag meting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenBeke
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 29-06 10:10
Qua nauwkeurigheid zullen die polssensors inderdaad niet de beste zijn.
Maar de hartslag limiet heeft vooral te maken met de het feit van "wanneer doe ik een inspanning die mijn bloeddruk te hoog kan maken". Het gaat hier niet om een hartpatiënt.
tlpeter schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 16:07:
Kijk ook eens in de richting van een fitbit, garmin of vergelijkbaar horloge met hartslag meting.
Daar heb ik zeker al naar gekeken. Maar bij geen van de toestellen kom ik te weten of ze notificaties kunnen geven wanneer de hartslag boven een bepaalde limiet gaat. Dit is toch wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:13

OgWok

U.N.C.L.E.

Volgens mij gaat het via een cardioloog in het ziekenhuis makkelijker. Daar krijg je indien nodig een draagbare hartslag monitor te leen die het hartritme de hele dag logt. Is een klein kastje.
Apparaten die je zo zelf kan aanschaffen..... of die echt betrouwbaar zijn?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:26

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Tomtom heeft een horloge met hartslag meter die via je pols meet. Weet niet hoe nauwkeurig:
http://www.sporthorlogece...IIRnSTn9JGzoyLRoCuzbw_wcB

Is volgens mij dezelfde techniek als in de Apple watch zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoorl
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-06 23:44
[verwijderd] verkeerde topic :sweatsmile:

[ Voor 99% gewijzigd door xoorl op 03-04-2020 04:57 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:15

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
(jarig!)
En met die kick kan hier wel een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.