Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertVDN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-11-2024
Wat ga je met je laptop doen?
- CAD Design met Solidworks
- Excel/Word etc.
- Internet (o.a. filmpjes op youtube kijken, livestreams)
- Af en toe een film kijken
- Wellicht heel af en toe een lichte game spelen (alleen racegames)

Wat is je budget?

Max €900

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ja, zal meerdere malen per week mee naar school gaan. Formaat, gewicht en accuduur zijn zeer belangrijk.
Formaat en gewicht het liefst natuurlijk zo klein/laag mogelijk maar wel 15,6". Accuduur moet ook minimaal 5 uur zijn bij internetten en gebruik van tekstverwerking.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb 3 laptops op een rijtje gezet waar mijn oog op gevallen is:

Lenovia Ideapad 700-15ISK 80RU00CMMH
MSI GL62 6QD-440NL
HP Pavilion 15-bc010nd

Mijn vraag aan jullie:
Zijn deze laptops goed genoeg om te doen wat ik ermee wil doen? (of juist te goed)

Op dit moment nijg ik naar de HP. Redenen daarvoor zijn:
- Kleinste kwa formaat
- Lange accuduur geclaimd (tot wel 11 uur)

Nadelen van de HP zijn wel:
- Geen CD/DVD speler/brander
- Accu is niet zomaar te wisselen
- De behuizing zou wat minder robuust kunnen zijn dan bij de andere twee.

Volgens mij zijn alle 3 de laptops verder kwa specs aan elkaar gelijk. (of ik zie iets over het hoofd)
Zien jullie nog dingen die kunnen meebepalen in mijn keuze die ik nog niet opgenoemd heb?

[ Voor 8% gewijzigd door RobertVDN op 01-10-2016 14:51 ]

Huawei P30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertVDN
Ik sta overigens ook open voor andere suggesties. (binnen het budget)

Huawei P30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wil je per se een quad-core? Die vreten iets meer vermogen, je zou kunnen kijken naar een i5 met on-board graphics.

Het is een beetje afhankelijk van de ontwerpen in SolidWorks en de games die je speelt.

Quadro of FirePro videokaart is geen vereiste?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Solidworks kan sinds een paar jaar prima overweg met DirectX en is niet meer afhankelijk van OpenGL. Daarentegen raad ik Intel HD Graphics af en zou ik voor een Radeon of GeForce zijn gegaan.

De genoemde Lenovo en HP voldoen wat dat betreft prima aan je wensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertVDN
PD2JK schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 22:53:
Wil je per se een quad-core? Die vreten iets meer vermogen, je zou kunnen kijken naar een i5 met on-board graphics.

Het is een beetje afhankelijk van de ontwerpen in SolidWorks en de games die je speelt.

Quadro of FirePro videokaart is geen vereiste?
Ik heb het idee dat ik toch wel minimaal een quad core i5 en degelijke videokaart nodig heb om solidworks soepel te draaien. Kwa games wil ik eigenlijk gewoon een beetje proberen wat er kan. In principe heb ik ook nog een PS4 dus daar zal ik het meeste op gamen. Echter zijn niet alle games daarvoor verkrijgbaar.

Zoals hierboven al gezegd is zo'n speciale videokaart niet per se nodig. Is sowieso ver buiten mijn budget.

[ Voor 13% gewijzigd door RobertVDN op 03-10-2016 07:14 ]

Huawei P30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertVDN
DaMarcus schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 14:19:
Solidworks kan sinds een paar jaar prima overweg met DirectX en is niet meer afhankelijk van OpenGL. Daarentegen raad ik Intel HD Graphics af en zou ik voor een Radeon of GeForce zijn gegaan.

De genoemde Lenovo en HP voldoen wat dat betreft prima aan je wensen :)
Mooi, dan word het denk ik de HP ivm grote accu en laagste gewicht. Tenzij er nog andere gebruikers zijn die leuke suggesties hebben. (of mij kunnen overtuigen om toch voor de andere te gaan)

[ Voor 16% gewijzigd door RobertVDN op 03-10-2016 07:10 ]

Huawei P30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moniquedou
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-07 17:34
ik zou persoonlijk voor de Lenovo Ideapad Y700-15ISK gaan.
Deze is wel 100 euro boven je budget..

Ik had de laptop eerst voor mijzelf gekocht, maar uiteindelijk gebruikt mijn vriend hem meer dan ik omdat hij veel 3D moet tekenen.
hij had zelf een ouder er goedkoper model ook van lenovo en het werk op deze laptop beduidend soepeler. het is echt super fijn apparaat en kan makkelijk overweg met CAD etc. ook houd de batterij het heel lang vol. daarnaast word hij niet warm tijdens zwaar gebruik (persoonlijk vind ik dat nogal belangrijk, zeker als je bijvoorbeeld onderweg nog wel eens op je laptop bezig wil zijn. bijvoorbeeld in de trein)

en trouwens, welke je ook neemt voor een paar 10tjes heb je al een cd/DVD speler/brander die je via usb aan je laptop kan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertVDN
moniquedou schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:33:
ik zou persoonlijk voor de Lenovo Ideapad Y700-15ISK gaan.
Deze is wel 100 euro boven je budget..

Ik had de laptop eerst voor mijzelf gekocht, maar uiteindelijk gebruikt mijn vriend hem meer dan ik omdat hij veel 3D moet tekenen.
hij had zelf een ouder er goedkoper model ook van lenovo en het werk op deze laptop beduidend soepeler. het is echt super fijn apparaat en kan makkelijk overweg met CAD etc. ook houd de batterij het heel lang vol. daarnaast word hij niet warm tijdens zwaar gebruik (persoonlijk vind ik dat nogal belangrijk, zeker als je bijvoorbeeld onderweg nog wel eens op je laptop bezig wil zijn. bijvoorbeeld in de trein)

en trouwens, welke je ook neemt voor een paar 10tjes heb je al een cd/DVD speler/brander die je via usb aan je laptop kan hangen.
Die weegt wel gelijk weer 0,5kg meer dan de HP in de openingspost. Toch een aanzienlijk verschil.
Welk model heeft/had hij zelf dan?

Huawei P30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moniquedou
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-07 17:34
RobertVDN schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 15:25:
[...]

Die weegt wel gelijk weer 0,5kg meer dan de HP in de openingspost. Toch een aanzienlijk verschil.
Welk model heeft/had hij zelf dan?
hij heeft/had zelf de Lenovo Y410p Laptop, ook een hele goede laptop hoor. maar die van mij is toch net iets sneller in het rekenen. :P (daarnaast is zijn laptop al 2 jaar oud)
Persoonlijk vind ik het verlichte toetsenbord ook heel fijn (ben een nachtbraker, dus wanneer het wat donkerder wordt weet ik m'n toetsen nu tenminste nog te vinden).
daarnaast laat ik altijd alles tegelijk openstaan wat vaak ook nog wel eens terug te merken is in je snelheid bij de meeste laptopen. maar bij deze is dat totaal niet het geval.
Ik weet ook niet hoe vaak je de laptop op de accu alleen wil gebruiken, maar deze heeft ook een snel laad functie (heeft mij al een aantal keer gered in college)

Ik kan je helaas niets zeggen over die andere laptops aangezien ik met deze gewoon geen ervaring heb. ik weet alleen wel dat die ik nu heb heel fijn werkt.

Ben benieuwd welke je uiteindelijk gaat kiezen!

[ Voor 28% gewijzigd door moniquedou op 03-10-2016 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertVDN
moniquedou schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:13:
[...]

hij heeft/had zelf de Lenovo Y410p Laptop, ook een hele goede laptop hoor. maar die van mij is toch net iets sneller in het rekenen. :P (daarnaast is zijn laptop al 2 jaar oud)
Persoonlijk vind ik het verlichte toetsenbord ook heel fijn (ben een nachtbraker, dus wanneer het wat donkerder wordt weet ik m'n toetsen nu tenminste nog te vinden).
daarnaast laat ik altijd alles tegelijk openstaan wat vaak ook nog wel eens terug te merken is in je snelheid bij de meeste laptopen. maar bij deze is dat totaal niet het geval.
Ik weet ook niet hoe vaak je de laptop op de accu alleen wil gebruiken, maar deze heeft ook een snel laad functie (heeft mij al een aantal keer gered in college)

Ik kan je helaas niets zeggen over die andere laptops aangezien ik met deze gewoon geen ervaring heb. ik weet alleen wel dat die ik nu heb heel fijn werkt.

Ben benieuwd welke je uiteindelijk gaat kiezen!
Bij deze dan het verlossende antwoord. Het is de LENOVO IDEAPAD 700-15ISK 80RU00CLMH geworden. Hij heeft een i7 quad core (dus niet de lenovo met i5 quad core uit de openingspost) en een GTX950. Heb een leuke aanbieding gevonden bij Expert waarbij die maar 810 euro kostte in tegenstelling tot 980 euro in de pricewatch. Kon ik dus niet laten liggen ;)

Huawei P30

Pagina: 1