Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 10-update zorgt in sommige gevallen voor een bootloo

Pagina: 1
Acties:

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Eerder zorgde een update voor Windows 10 ook al voor problemen. Een stuk software zorgde ervoor dat sommige webcams niet meer werkten. Dat had te maken met het feit dat video-encoding via mjpeg en h.264 werd verwijderd. Microsoft liet toen al vrij snel weten aan een oplossing te werken.
Encoding moet decoding zijn.

Verder mist er wat achtergrond: Microsoft heeft een frame server toegevoegd zodat meerdere applicaties tegelijkertijd de webcam kunnen gebruiken. Die decodeert de mjpeg/h.264 stream van het device (er van uit gaande dat elke applicatie dit anders zelf doet als eerste stap) en daar was dus een hoop software niet op voorbereid. Vandaar dat in de reacties van het gelinkte stuk een registeraanpassing om die frame server uit te schakelen werd voorgedragen als workaround.

Ook moet juist KB3194496 deze problemen verhelpen: MSDN: MJPG encoded media type is not available for USB/UVC web-cameras after ...

[ Voor 40% gewijzigd door Rafe op 01-10-2016 14:48 ]

• ajdales
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-11 15:31
Ik weet niet of dit al in de reacties staat vermeld (sorry, 254 replies is iets te veel om te lezen om te zien of wat mij is opgevallen ook iemand anders is opgevallen)
In een poging om te voorkomen dat ik in dezelfde bootloop terecht kom ga ik de installatie van de update ongedaan maken, hierbij valt mij op dat de installatiedatum 1-1-1601 is, mogelijk is dat de oorzaak van de fout.

PS, is er een mogelijkheid om de reacties op nieuws te doorzoeken?

• Loller1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-11 09:31
Sterker nog, het gaat helemaal niet om een bootloop, dat is ook helemaal niet wat het bronartikel zegt. Het gaat om meerdere pogingen om de update te installeren dat is wat "loopt", het is niet zo dat Windows plots onbruikbaar wordt, het zal gewoon doorstarten en bij de volgende shutdown weer trachten de update te installeren mocht die weer klaargezet zijn.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Aangepast.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Mijn laatste alinea is denk ik gemist, het lijkt me raar om "Microsoft liet toen al vrij snel weten aan een oplossing te werken" te laten staan als deze update een fix bevat.