Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Is er een manier om een service permanent te stoppen op AndroidTV? Ik heb het idee dat de service die ik stop, vrij snel weer herstart wordt.

Dat vraag ik me af vanwege het volgende. Ik heb een Sony Bravia met AndroidTV (5.1.1). Ik heb deze via HDMI (ARC) gekoppeld aan een Marantz receiver zodat ik Netflix en tv geluid gewoon op de luidsprekers heb.

Sinds ik ARC gebruik krijg ik de volume balk in beeld zodra ik op de Marantz het volume wijzig. De volume balk van de Marantz heb ik reeds uitgeschakeld (ik had eerst twee verschillende in beeld). Wat overblijft is de volume balk van de TV. In eersrte instantie wil ik helemaal geen volume balk in beeld zien, zeker omdat deze niet subtiel of te verplaatsen is. Bovendien, ik gebruik al jaren mijn oren om erachter te komen wat het volume van de versterker is, een balkje is tamelijk nutteloos vind ik 8)7 . Maar dat terzijde, nu even constructief.

Ik dacht te hebben gevonden dat ik de volume balk kan killen door een service uit te schakelen via:

Instellingen -> TV -> Apps -> Actieve Apps -> OSD Application (gedwongen stoppen)

Dit helpt een beetje. De balk blijft weg en er lijkt geen belangrijke andere on screen informatie te missen... totdat ik het volume met de originele TV remote bijstel of als de TV herstart, dan komt het balkje weer terug.

Ik kan de App ES File Explorer bij het bestandssysteem volgens mij, dus is er misschien een trucje om deze service een beetje te saboteren??

[ Voor 21% gewijzigd door Pixal op 01-10-2016 15:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Weet niemand hoe je android services voorgoed kan stoppen? Natuurlijk is android op de tv relatief nieuw maar het blijft volgens mij een flink uitgeklede normale Android. Had gehoopt dat daar bepaalde trucjes te verzinnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16

MsG

Forumzwerver

Kan je dit component niet uitschakelen? Dat kan je soms met systeem-programmatuur doen binnen Android die je niet mag verwijderen. Dit moet dan op dezelfde pagina staan.

Wellicht niet helemaal gelijkende interface, maar zie hier hoe dat bij regulier android zit: http://forums.androidcent...ide-how-disable-apps.html

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Helaas niet, alleen geforceerd stoppen, maar dan wordt hij na volledig uit\aan weer gestart. hebben ze dus duidleijk uit het tv os gehaald. De oplossing moet denk ik gezocht worden in de vorm van een soort hack\root\app voor android tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:52
Je kunt via de ES task manager services compleet uitschakelen: Google Play: ES Task Manager (Task Killer )
Wees wel voorzichtig, want je moet volledig ressetten als je iets cruciaals uitzet.

Alle Android services stoppen is niet mogelijk. Het systeem draait erop, net als de afgelopen vier Bravia generaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste PIxal,

Ik heb zo ongeveer een zelfde soort probleem, ik krijg geen geluid via mijn versterker binnen.

VSX 2021 van pioneer, zou ik mogen weten welke instellingen je hebt aangepast om geluid via de ARC HDMI 4 binnen te krijgen want mij lukt het nog steeds niet.

Alvast bedankt.

gr,

Daan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Sorry voor de kick. Ik heb eigenlijk net een oplossing voor het oorspronkelijke probleem gevonden en niet zozeer voor de vraag in de topictitel. Toch voor het geval iemand ooit de juiste zoektermen gebruikt en hetzelfde wil, hieronder even mijn oplossing.

De gigantische volume balk die telkens in beeld stond (heel storend over de ondertiteling heen), wanneer het volume op mijn receiver veranderde, is weg! Heeft me wat moeite gekost maar uiteindelijk heel makkelijk door "Bravia Sync" uit te schakelen en daarna weer het geluid via "audiosysteem" in te schakelen. ARC blijft onaangetast, dit is stukken rustiger film kijken. :)
Pagina: 1