Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyfte
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-05-2021
hoi allemaal.

Ik heb in mn huis in de 4 hoeken van de zitkamer kabels voorzien voor speakers en in de keuken ook.
Ik had graag kunnen de radio afspelen, heb ook een hdmi en aux kabel lopen tot aan mn pc.
dus geluid van de radio, tv, soms pc moet er door. ( youtube, cd, dvd's )

nu weet ik niet goed wat ik best koop van merk / type / watt ...
ik zal dus speakers nodig hebben, versterker, radio? subwoofer nodig?

volume te regelen met de afstandbediening van de tv
automatisch opstarten met de TV

wat heb ik hiervoor allemaal nodig?
aangezien ik ook de connectie met de keuken wil maken lukt een standaard surround systeem niet.
budget om mee rekening te houden 1000-2000€ ( mag minder natuurlijk :) )

ik wil me hier al eens informeren alvorens naar de winkels te trekken

[ Voor 4% gewijzigd door gyfte op 01-10-2016 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:41

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Kies een willekeurige receiver die meerdere zones/kamers ondersteunt. Dan kan je de keuken apart schakelen en in de woonkamer en surroundopstelling maken.

Merk en type hangt af van je eigen eisen en wat voor kwaliteit je wilt. Gewoon eens gaan kijken en luisteren in een winkel zou mijn advies zijn.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:43

DJT

Als je open staat voor tweedehands heb je hieraan een heel mooi setje:
- Speakers
- Receiver

Alleen nog twee speakers voor de keuken en je bent klaar. Verkijk je niet op het vermogen van de Receiver, die heeft voldoende voor deze speakers. Mocht je toch twijfelen staat er elders op het forum nog een Pioneer Receiver te koop (met een overkill aan vermogen). De Anthem Receiver met ARC (Anthem Room Correction) gaat beter klinken.

[ Voor 10% gewijzigd door DJT op 01-10-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
@DJT Die receiver mist een paar nieuwe codecs DTS-MA etc. Weet niet of dat veel uit maakt.

Verder ben ik fan van een grote center speaker, waardoor stemmen (mid-tones) beter / duidelijker overkomen. Daardoor hoeft de versterker niet hard (waardoor actie scenes weer te hard overkomen). Klinkt toch anders (beter) dan ff de gain van de center omhoog gooien ter compensatie.
Als rears zouden ze prima functioneren.
Mocht je ze willen kopen zou ik het zo doen:
2 van die satelliet speakers in de keuken,
1tje als center + 2 rears in de woonkamer.
En dan nog 2 mooie vloerstaanders zoeken voor de front in de woonkamer. Zodat geluid, wat 2CH is (muziek, tv, radio), ook goed klinkt qua lage tonen zonder sub.

Keuze van de vloerstaanders/versterkers is geheel persoonlijk en budget afhankelijk. Er zijn veel mogelijkheden, warm, plat, bassy, analytisch, etc. Daarvoor moet je gewoon reviews lezen paar keuzes maken en gaan zitten luisteren in een goede audio zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gyfte
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-05-2021
bedankt voor de info,
mijn vrouw ziet ze echter niet graag :/ (wat maakt dat nou uit )

ik denk om 4 satelietspeakers te nemen, 1 frontspeaker, en 2 zuilen met subwoofer in.
Qua versterker dacht ik aan Onkyo TX-NR646
Qua speakers ben ik er nog niet aan uit, ik zie veel goed van de R-28F SYSTEM van klipsch.

wat denken jullie hiervan?

qua muziek luister ik meestal rock/metal + stubru :)