Hulp nodig met HDMI splitter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyroB
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-06 18:47
Beste medetweaker,

ik heb dmv een HDMI splitter mijn PC/GPU aangesloten aan zowel een PC display als aan mijn TV. Nu werkt dit prima, er is alleen 1 maar; ik móet mijn TV op de GPU input (HDMI channel) zetten om mijn PC beeldscherm te kunnen gebruiken. Staat mijn TV uit en dus niet op de HDMI channel, krijgt mijn PC display de ''no signal input'' melding. Andersom, mijn PC display uit, blijf ik wel gewoon beeld hebben op mijn TV.

Wat extra informatie:
Het is een HDMI splitter incl. versterker. 1x input, 2x output
Aansluiting:
GPU->HDMI->Splitter->1. HDMI naar PC, 2. HDMI naar HCS (Home cinema set) dat aangesloten staat met de TV.

Ik ga er overigens verder van uit dat het geen verschil maakt of ik de HDMI kabel rechtstreeks verbind aan mijn TV ipv via de HCS, dat ik er hetzelfde uitkomst/probleem mee heb?

Ik heb de splitter aangeschaft als iets extra's, voor wanneer ik een keer zin heb om op een groot scherm te game. Om gedoe met kabels wisselen te voorkomen leek een splitter mij de beste oplossing. Kan er alleen wel wat hulp bij gebruiken 8)7 De HDMI kabel die met de HCS verbonden staat loskoppelen van de splitter heeft overigens ook niet het gewenste effect, ook dan heeft mijn PC beeldscherm geen signal input meer.

Wat ik dus wil: Gewoon geluid en beeld vanuit mijn pc, of mijn TV nou aanstaat of niet (en dus ook niet verplicht op de HDMI channel moet zetten). De TV moet een extra beeldscherm zijn, niet een verplichte.

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
En waarom niet gewoon van GPU > Monitor met een Dvi/Dpp en de HDMI naar splitter of direct tv?

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyroB
Goeie vraag 8)7
Destijds zat er geen kabel bij mijn monitor, toen maar een HDMI kabel gebruikt die ik nog had liggen. Vorig scherm incl. bekabeling ging met de nieuwe eigenaar mee. Heb dan ook geen Dvi kabel liggen, maar om eerlijk te zijn heb ik er ook nooit aan gedacht 8)7 Is het euvel daarmee wel verholpen dan?

Ben overigens nog wel nieuwsgierig of iemand precies weet wat de oorzaak is van mijn ''probleem''?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Het zou "kunnen" dat de splitter aangeeft 1 bron door te geven aan de GPU. Die weet nu niet beter dan dat hij signaal geeft aan 1 apparaat en TV staat niet op die bron dus geeft hij maar helemaal geen signaal. Dit was iig wel zo toen ik nog meerdere dingen op een SCART box had. (DVD, VCR, PS2, Xbox)

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyroB
Het is in ieder geval iets met de splitter inderdaad, waarschijnlijk met de reden dat jij aangeeft.
Beetje een brakke splitter dus schijnbaar. Ik heb maar een DVI-D kabeltje aangeschaft en TV rechtstreeks op de GPU aangesloten. Werkt prima nu, precies naar wens. Ik stuur de splitter dan ook maar gewoon retour, zonde van de 30 euro!

Enige ''vreemde'' is, overigens, toen ik mijn TV en PC beeldscherm op de splitter had aangesloten, kon ik bij kleurinstellingen RGB op volledig zetten, PC scherm stond daar schijnbaar niet op. De kleuren zijn nu veel voller en warmer. Nu ik TV en PC scherm apart heb aangesloten op de GPU is deze optie echter niet meer te vinden. De volle en warme kleuren zijn er nog wel, maar geen optie om het eventueel terug te zetten mocht ik dat willen. Enig idee hoe dat komt?