processorbelasting webserver nieuwsbrief foutief?

Pagina: 1
Acties:

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:28
Reeds verschillende dagen valt het op in de nieuwsbrief dat de processorbelasting van de webserver wel extreem laag is, namelijk 0,0%.
Dit is niet een stuk dat ik dagelijks bekijk, dus sinds wanneer het het geval is kan ik niet precies zeggen.

Leuk dat deze statistieken gedeeld worden, maar 0,0 lijkt niet echt de correcte waarde.

ExtreemLageServerload

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:32

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

En dan ben ik toch benieuwd wat er staat als de servers het een dagje moeilijk hebben. Dat zal vast wel een hele tijd geleden zijn (tweakers 7 launch?) ;)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik denk dat er wat komt door afronding, maar als ik in een andere rapportage tool kijkt, dan is dat toch echt op de primaire database een gemiddelde idle time van 97,56% en de secundaire zit op 98.53%.

Wat hier vertekenend aan is, is dat een gemiddelde over een hele dag is. Bovendien betekent een hoge idle time (of lage procentuele belasting) op zich niet dat het allemaal niks staat te doen. Dat komt weer doordat een server met 2x 6 cores (en dus 2x 12 threads) er al heel gauw idle 'uitziet' als slechts een paar threads daadwerkelijk tegelijk actief zijn.

En daar komt natuurlijk bovenop dat we al die apparatuur redundant en met overcapaciteit hebben uitgerust. Als de helft uitvalt zou de site nog steeds goed moeten werken.