Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• ehv89
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-08-2021
Ik ben op zoek naar een goede dualsim smartphone voor een redelijke prijs en sta voor een klein dilemma: ik kan op dit moment een gloednieuwe z5 Premium kopen voor de prijs van een oneplus 3. Ik heb alleen zo veel gekeken naar alle specs en twijfel nu ontzettend over wat de beste keuze is. Iedereen is lyrisch over de oneplus 3, maar altijd met de toevoeging 'voor een telefoon van 400 euro'. Dit brengt me aan het twijfelen.

Any ideas? Welke zouden jullie kiezen?

Beste antwoord (via ehv89 op 03-10-2016 22:27)

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Zonder twijfel de OnePlus 3. Wat zijn je eisen? Heb je al reviews gelezen? Ik denk dat de OnePlus 3 de Z5 Premium in bijna elk opzicht verslaat.

Hier de OnePlus 3 vergeleken met de Z5 Premium:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/553777;460998/

4K beeldscherm is zwaar overdreven en zie je niet op zo'n klein beeldscherm. Bovendien vreet het veel meer batterij. Ook heeft de Z5 Premium geen OLED maar LCD, wat ook weer slecht is voor de accuduur.

De OnePlus 3 heeft ook een zuinigere en snellere chipset (namelijk de Snapdragon 820, in plaats van de Snapdragon 810).

Qua software zit het met de OnePlus 3 ook veel beter, want het ligt tegen stock Android aan, met hele handige features die softwarematig zijn toegevoegd.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Zonder twijfel de OnePlus 3. Wat zijn je eisen? Heb je al reviews gelezen? Ik denk dat de OnePlus 3 de Z5 Premium in bijna elk opzicht verslaat.

Hier de OnePlus 3 vergeleken met de Z5 Premium:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/553777;460998/

4K beeldscherm is zwaar overdreven en zie je niet op zo'n klein beeldscherm. Bovendien vreet het veel meer batterij. Ook heeft de Z5 Premium geen OLED maar LCD, wat ook weer slecht is voor de accuduur.

De OnePlus 3 heeft ook een zuinigere en snellere chipset (namelijk de Snapdragon 820, in plaats van de Snapdragon 810).

Qua software zit het met de OnePlus 3 ook veel beter, want het ligt tegen stock Android aan, met hele handige features die softwarematig zijn toegevoegd.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
De Z5 Premium is in ieder geval geen slechte deal voor 399 euro. Het zijn beide goede telefoons, alleen is de Z5 alweer van een generatie geleden, waardoor software updates minder lang zijn. Verder is het toestel een stuk zwaarder en heeft het een energie zuipend scherm door de vele pixels en gaat daardoor minder lang mee op zijn accu.

Voordelen zijn echter draadloos laden.

Als ik zelf de keus zou moeten maken zou het in ieder geval de OnePlus 3 worden.

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-11 11:33

Racing_Reporter

Contentmaker

De Snapdragon 810-generatie heeft nog wel eens last van oververhitting, dus gaat 'ie op momenten voor lagere clocksnelheden om die hitteontwikkeling tegen te gaan. Dat merk je als je je toestel flink gebruikt. 820 = sorted.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• ehv89
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17-08-2021
Dank jullie wel. Second opinions zijn altijd goed bij twijfel. Ik ben om.