Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paultak
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10-2023
Ik ben niet in staat om de NFC betalen app van ING te installeren omdat mijn Samsung J510F (2016) niet compatibel zou zijn. En inderdaad vind ik onder Settings geen "NFC en betalen" menu optie. Hoe kan dit en wat kan ik er aan doen? Volgens mijn gegevens zou de J510F (2016) gewoon NFC moeten ondersteunen.

[ Voor 0% gewijzigd door paultak op 01-10-2016 13:07 . Reden: Type-fout in typenummer (J510N moet zijn J510F) ]

Beste antwoord (via paultak op 01-10-2016 16:41)

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:00

Sorbo

Uw hulp in huis!

Ik zie overal waar ik kijk staan: NFC (Market Dependant). Er worden dus inderdaad versies verkocht zonder NFC, maar het hangt dus af van waar je m gekocht hebt of je zo'n model te pakken hebt.
(bron: http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_j5_(2016)-7869.php)

Haal de achterkant van de telefoon eens los en kijk of je op je batterijklep de NFC antenne wel hebt zitten (zoals Job voorstelt):

Afbeeldingslocatie: https://www.gogi.in/wp-content/uploads/2016/06/galaxy-J5-2016-battery.jpg

(zwarte vlak met de twee gouden contactpuntjes)

Zit die er niet, dan heb je geen antenne en geen NFC.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat heb je hier zelf al over opgezocht en wat heb je geprobeerd om je probleem op te lossen? We verwachten hier een beetje meer eigen initiatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paultak
Anders zat ik hier niet. De combinatie J510F en NFC en menu/option/missing/disabled/etc. levert geen hits op. Wel dat de menu optie juist wél aanwezig zou moeten zijn. J510F is het model dat eigenlijk in HK, India, South Africa, Thailand wordt verkocht, maar het lijkt wel of dit ook het model is dat bij alle gangbare NL web shops wordt verkocht die ik heb bezocht in mijn speurtocht naar een oorzaak van mijn probleem. Dat is wel wat vreemd, aangezien eigenlijk de J510FN (let op de extra 'N' op het eind) het Europese model zou moeten zijn. Maar beiden hebben volgens de specs op de sites NFC. Dus dat zou eigenlijk niet de oorzaak kunnen zijn (hoewel ik sterk aan de betrouwbaarheid van de specs op de sites twijfel). Volgens GsmArena (http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_j5_(2016)-7869.php) is NFC niet in alle markten beschikbaar. Maar zoals gesteld, voor de J510F zou dat geen probleem hoeven zijn.

Althans, dat beweren alle webshops. Op Samsung.com kan ik geen specs per markt vinden (dus specifiek voor de J510F en de J510FN om ze te vergelijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehari72
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09-07 12:49
Al met een nfc check app gecontroleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Er is, denk ik, een verschil tussen het hebben van NFC en er mee kunnen betalen.
Kan best zijn dat je telefoon NFC hebt. Maar je er niet mee kunt betalen omdat die optie mist.

Dan zou je moeten kijken naar een Custom Rom denk ik.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paultak
In diverse filmpjes op YouTube zie je in het menu van de J5 (2016) een optie "NFC en betaling" waarbinnen de optie "NFC" aangezet kan worden. Het wordt dus wel ondersteund bij sommige modellen. Ik geloof dat ik een model heb zonder NFC, in tegenstelling tot wat op de websites staat. Volgens "NFC Check by Tapkey" heb ik geen NFC module.

Ik voel mij royaal genaaid :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _deej_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 11:59
Heb je geen nfc sim kaart van jouw provider nodig?

2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paultak
Dat is inderdaad een andere manier om aan een NFC module te komen, maar daar heb ik nu niets aan.

Ik heb een toestel gekocht met ingebouwde NFC module en met de antenne in de batterijklep waardoor je een groot scangebied hebt aan de achterkant. De dikte van een hoesje speelt bij kleinere antennes een grote rol, merk ik in de praktijk. Vandaar dat ik voor de J510F heb gekozen.

Mij is iets anders geleverd dan voorgesteld. Dit is geen technisch probleem meer, dit is onkunde of bedrog.

Dank allemaal.

[ Voor 0% gewijzigd door paultak op 01-10-2016 16:44 . Reden: Betterij moest batterijklep zijn ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
En dat is onzin, ding heeft gewoon een nfc chip aan boord, maar je moet eens gaan kijken welke versie van de software je draait, of het geen buitenlandse software is waardoor nfc betalen softwarematig is uitgezet.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paultak
Ik weet welke versie mijn software is, maar hoe kom ik er achter of NFC is uitgezet?

Dat is volgens mij ook absoluut niet relevant. Ik hoor liever van iemand uit Nederland met een Samsung J510F Duos en een werkende NFC welke versie software hij heeft. Dat flashen lukt mij dan wel, daar zijn zat andere topics over...

Wie roept? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Zit er een nfc antenne aan de binnenkant van de batterij cover? Zie deze foto http://m.gsmarena.com/sho...014.jpg&idReview=&idPage=

Zonder zo'n antenne gaat het sowieso niet lukken.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 01-10-2016 15:15 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:00

Sorbo

Uw hulp in huis!

Ik zie overal waar ik kijk staan: NFC (Market Dependant). Er worden dus inderdaad versies verkocht zonder NFC, maar het hangt dus af van waar je m gekocht hebt of je zo'n model te pakken hebt.
(bron: http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_j5_(2016)-7869.php)

Haal de achterkant van de telefoon eens los en kijk of je op je batterijklep de NFC antenne wel hebt zitten (zoals Job voorstelt):

Afbeeldingslocatie: https://www.gogi.in/wp-content/uploads/2016/06/galaxy-J5-2016-battery.jpg

(zwarte vlak met de twee gouden contactpuntjes)

Zit die er niet, dan heb je geen antenne en geen NFC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paultak
Wel een zwart vlak, maar die twee contactpuntjes in de cover zie ik nergens bij de mijne. Lijkt mij vrij essentieel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
paultak schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 15:24:
Wel een zwart vlak, maar die twee contactpuntjes in de cover zie ik nergens bij de mijne. Lijkt mij vrij essentieel...
Zitten deze wel op de telefoon zelf? Kun je nog proberen het klepje te vervangen door een met NFC en de software te flashen. ;)

Anders terugsturen binnen 2 weken (wet kopen op afstand) en bestellen bij een webshop die het wel heeft vermeld bij de specificaties zoals:
http://www.pdashop.nl/pro...-2016-dual-sim-zwart.html

[ Voor 23% gewijzigd door Whatson op 01-10-2016 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paultak
Dat wordt terugsturen inderdaad.

Ik ontdek nu dat ik een ROM voor United Arab Emirates heb. Verhaal wordt steeds vreemder.

De feiten:
- Geen Europese/Nederlandse ROM
- Geen contactpunten in de batterijklep
- Geen NFC in de settings
- NFC Check bevestigd dat er geen NFC module is
- Wel NFC: Yes op de website

Kortom: topic kan gesloten worden. Ik heb gewoon de verkeerde gekocht.

Dank voor het meedenken en de zeer duidelijke foto: top!
Pagina: 1