Wegens een (gratis) upgrade naar een 4K TV (de Samsung UE55HU7500L) heb ik besloten om ook het audio/video gedeelte van de aanhangende electronica mee te upgraden.
De speakers zijn via marktplaats geregeld en zijn een 5-tal setje Boston Acoustics:
2x A250
2x A25
1x A225C
Mijn probleem met kiezen zit hem nu in de receiver. Wat ik wil dat de receiver kan:
Omgaan met 4K (HDMI2.0)
Future proof (nieuwste audio/video codecs)
Prijs rond de 400 euro
minimaal 4 HDMI inputs
Genoeg power om een woonkamer van 3 bij 4 te vullen
Hiermee ben ik tot de volgende receivers gekomen, met in mijn ogen deze voor/nadelen, gebaseerd op reviews die ik online heb kunnen vinden.
pricewatch: Sony STR-DN860
+Goede bouwkwaliteit
+Zeer goede (digitale) interface
+Zeer goede geluidskwaliteit
-Geen 4k@60fps
-Geen 4:4:4 sampling support
-Geen dolby atmos/ DTS X
pricewatch: Denon AVR-X1200W
+HDMI 2.0a
+4k @6fps met 4:4:4 sampling
+Dolby atmos / DTS X
-Mindere (digitale) interface
-Relatief mindere geluidskwaliteit
Naar mijn gevoel is het dus een afweging van futureproofing (de denon) vs bouw/geluidskwaliteit (sony)
Ik nijg zelf naar de Denon wegens de betere features, maar ben bang dat ik teveel focus op dingen die je misschien toch niet ziet (dat hele 4:4:4 gebeuren) terwijl je wel merkt dat je minder goed geluid hebt...
Wat raden jullie aan? Is het bijvoorbeeld zo dat met deze speakers er toch geen verschil in geluid zijn?
Dit zijn trouwens de apparatuur die ik aan de receiver wil hangen:
-Google chromecast (binnenkort de 4K versie)
-Blu-Ray speler (een normale 1080p variant)
-PC voor gedownloade blu-rays & games
Bedankt!
De speakers zijn via marktplaats geregeld en zijn een 5-tal setje Boston Acoustics:
2x A250
2x A25
1x A225C
Mijn probleem met kiezen zit hem nu in de receiver. Wat ik wil dat de receiver kan:
Omgaan met 4K (HDMI2.0)
Future proof (nieuwste audio/video codecs)
Prijs rond de 400 euro
minimaal 4 HDMI inputs
Genoeg power om een woonkamer van 3 bij 4 te vullen
Hiermee ben ik tot de volgende receivers gekomen, met in mijn ogen deze voor/nadelen, gebaseerd op reviews die ik online heb kunnen vinden.
pricewatch: Sony STR-DN860
+Goede bouwkwaliteit
+Zeer goede (digitale) interface
+Zeer goede geluidskwaliteit
-Geen 4k@60fps
-Geen 4:4:4 sampling support
-Geen dolby atmos/ DTS X
pricewatch: Denon AVR-X1200W
+HDMI 2.0a
+4k @6fps met 4:4:4 sampling
+Dolby atmos / DTS X
-Mindere (digitale) interface
-Relatief mindere geluidskwaliteit
Naar mijn gevoel is het dus een afweging van futureproofing (de denon) vs bouw/geluidskwaliteit (sony)
Ik nijg zelf naar de Denon wegens de betere features, maar ben bang dat ik teveel focus op dingen die je misschien toch niet ziet (dat hele 4:4:4 gebeuren) terwijl je wel merkt dat je minder goed geluid hebt...
Wat raden jullie aan? Is het bijvoorbeeld zo dat met deze speakers er toch geen verschil in geluid zijn?
Dit zijn trouwens de apparatuur die ik aan de receiver wil hangen:
-Google chromecast (binnenkort de 4K versie)
-Blu-Ray speler (een normale 1080p variant)
-PC voor gedownloade blu-rays & games
Bedankt!